Ik heb enkele weken de griepprik gehad en ben daar een paar dagen ziek van geweest.. Nu vond ik het al onzin om te halen (ik ben nooit ziek, heb nog nooit de griep gehad en kom er in mijn omg. ook minimaal mee in aanraking..) toch heeft mn pap me overgehaald..
Nu moet ik morgen de 2de prik halen, maar omdat ik er zn last van had ben ik gaan twijfelen.. Zijn er meer mensen die er last van hadden en wat zouden jullie doen!?
Ik heb de 2e net opgehaald, ik zou het jammer vinden als je de eerste wel hebt gehaald en de tweede niet zou nemen. Wel ben ik met je eens dat zo'n prik onzinnig is, troep spuiten ze in je lichaam. maarja
goldflower
Geplaatst: 03-12-09 12:25
ik heb er geen last van gehad maar heb bij de eerste heel erg getwijfelt, uiteindelijk heb ik het gedaan omdat ik zwanger ben, en daarmee mn baby extra bescherm..
Maar zou even afwegen het ziek zijn wat je eraan over hield en het ziek zijn wat je ken krijgen van de mexicaanse griep zelf.
Dus ben je beetje beroert geweest dan zou ik het wel doen maar ben je echt onwijs ziek ervan geworden dan zou ik t ff aan de huisarts uitleggen en vragen wat dan t beste is..
Zelf persoonlijk als ik ergens str*ndziek van zou worden dan zou ik het zeker niet nog een x gaan doen...
succes
Mjay
Geplaatst: 03-12-09 12:28
was de andere enting ook mexicaanse griep? dan zou ik toch de tweede ook halen... anders heb je die eerste helemaal voor niets genomen...
ik heb 2 dagen liggen kotsen en ben 3 dagen heel beroerd geweest.. Ik ben zn muts die dan gelijk geen hap meer door mn keel krijgt, nu een paar weken later eet ik nog steeds heel weinig hierdoor..
Ik voelde er echt helemaal niets van, alleen dat zeurderige gevoel in je arm. Maar je hoort wel van veel mensen dat ze lichte verhoging hebben gekregen door de prik. Echt beroerd en ziek heb ik nog niet gehoord eigenlijk
D_Travis
Geplaatst: 03-12-09 12:45
ik zou het niet doen, simpel gezegd, de kans op mexicaanse griep is niet zo heel groot, zeker niet als je een goede weerstand hebt etc etc. Waarom zou je jezelf dan "ziek" laten spuiten? Ik zou het dus niet doen. Als ik hem zelf zou "moeten"ging ik eerst van alles uitzoeken erover. Deze prik is in twee maand ontwikkelt, en getest op een kippenei. Een normale griepprik wordt veel langer over gedaan om te ontwikkelen en te testen. Bovendien betekend het niet dat je voor altijd resistent bent, en zul je logisch gezien elk jaar moeten enten, maar omdat het nu zo veel speelt is het alleen nu, en ik denk dat volgend jaar niemand meer geent wordt. En de jaren daarna? Al deze informatie heb ik van iemand die er van alles over heeft uitgezocht omdat haar zoontje ook geeent zou moeten worden,maar zij doet dit niet. Er is van alles over uit te zoeken.
Margreet
Geplaatst: 03-12-09 12:46
D_Travis schreef:
getest op een kippenei.
*proest*
Je moet niet alles geloven wat je hoort
Nickeltje
Geplaatst: 03-12-09 12:47
Ook dit soort discussie punten kunnen aangekaart worden in het centrale MG topic. Daarom hier een slotje. [MW] [Centraal] Mexicaanse Griep.