Haartjes gewassen en dan afdrogen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Haartjes gewassen en dan afdrogen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 22:44

Toen ik net onder de douche stond en m'n haren aan het afdrogen was, bedacht ik me ineens.. Is er niet een manier om m'n haren droog te maken, zonder dat het eruit ziet als een vogelnest erna?
Mijn manier: handdoek over m'n hoofd en wrijven maar! Dan ga ik van boven naar beneden (lang haar :D ). Ervoor 'knijp' ik wel eerst het water eruit, omdat ik anders wel 3 handdoeken nodig heb.

Hoe drogen jullie te haren nou, zonder een half uur te moeten borstelen erna?

P.s. ik gebruik standaard cremespoeling, dus daar ligt het niet aan ;)

eilleen333

Re: Haartjes gewassen en dan afdrogen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:45

Heb je krullen? Je kan het dan föhnen met een diffuser, dan gaat het niet pluizen. Ik droog mijn haar nooit teveel met een handdoek, dan wordt het echt een hooiberg. Ik laat het meestal aan de lucht drogen. Ik ga ook vaak zat met redelijk nat haar naar bed. Handdoek op mijn kussen. De volgende dag staat mijn pony dan rechtop, maar de rest zit dan wel redelijk :P .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:46

ik laat de handdoek altijd even om mijn hoofd zitten en dan ga ik naar bed....s'ochtends borstel ik het en een staart erin ...klaar!
(het ziet er niet echt uit maar wel makkelijk...)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:46

em niet wrijven?? ik wikkel de handoek om mijn haar als een soort tulband (lastig uitleggen, maar de handoek achterlangs om je hoofd en dan je haar erindraaien en zo naar achter slaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:47

Juist niet wrijven!

Ik knijp het meeste water eruit en dan voorzichting knijpen met een handdoek. Dan handdoek om m'n haar en die een half uurtje laten zitten.
Daarna handdoek eraf, voorzichtig borstelen, soms beetje föhnen en verder drogen aan de lucht.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:50

Ik doe het uitknijpen en dan in een handdoek rollen (zo'n drol op je kop) Maar mijn haar is héél snel uit de knoop :j :P

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:54

Grappig om te lezen dat er veel zijn die hun handdoek om hun haar laten zitten. Als ik dat doe, dan staat mijn haar recht over end aan de voorkant, en krijg het ook echt niet meer goed. :+ Ik doe mijn haar altijd föhnen. Doe dan altijd mijn hoofd om laag en föhnen maar! :D Ook als ik mijn haar gewoon zo laat opdrogen is het een ramp of als ik 's avonds ga douchen, dan kan ik de volgende ochtend weer, omdat mijn haar recht op staat.

Ik kam/borstel mijn haar ook nooit. Cremespoeling gebruik ik zelde tot nooit.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:56

Denk dat het er ook aan ligt wát voor haar je hebt ;)
Ik heb zwaar, krullend haar dus ik kan makkelijk m'n handdoek opbinden :P
Lijkt me lastiger als je dunnig, steil haar hebt bijvoorbeeld..

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:57

Ik rol mn haar ook altijd in zo'n haarhanddoek en laat het een halfuurtje zitten. Dan drooggknijpen in de handdoek en gelijk in model brengen, anders komt het niet meer goed. :')

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:58

Ik doe eerst een handoek in me haar, en daarna gwoon even het laatste water en uit knijpen. Borstelen, en nog even met een handdoek de puntjes droogknijpen. Verder lekker aan de lucht laten drogen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:59

Ik doe altijd cremespoeling erin. Daarna wikkel ik het in een handdoek! (Zonder te wrijfen, dit is slecht voor je haar!)
Na een paar minuten haal ik de handdoek eraf, en kam het meteen uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:00

Ik heb krullen van mezelf en als ik het lang heb hoef ik ook niet te wrijven, dan ben ik net een poedel uit de magnetron. Onder de douche al uitknijpen, dan rustig droogdeppen en even handdoekje om m'n hoofd voor het ergste water. Daarna kneed ik er wat mousse in en laat ik het aan de lucht drogen, of fohn ik het in model.
Wrijven is niet zo best voor je haar, daar beschadig je het alleen maar mee.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:01

Als ik na het harenwassen nog weg moet dan wikkel ik eerst mijn haar in een handoek om het ergste vocht op te nemen. Dit laat ik dan minimaal 15 min. zitten. Daarna anti klit spul van gliss kur er in spuiten en doorkamen maar. Dan is mijn haar weer normaal en kan ik er van alles mee doen wat ik wil.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:02

Laten drogen aan de lucht, eerst even met de handoek het ergste eruit halen, en dan lekker laten drogen.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 01:06

ik laat ze ff drogen op een handdoek en daarna föhn ik ze.
Je moet ze zien als ik ze gewoon handdoek droog maak :P

Krullebol haha :D

Maar soms wil ik men eigen krullen wel feller maken en dan doe ik gewoon men hoofd ondersteboven , kneed ik wat schuim en föhn ik ze. Komt ook leuk uit :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 02:02

Ik kam het onder de douche, waterstraal erop en kammen maar. Daarna wikkel ik er een handdoek omheen en ga ik de rest afdrogen. Dan haal ik de handdoek eraf en laat het aan de lucht drogen. Als ik haast heb dan gebruik ik...tja, hoe noem je zo'n ding? Zo'n ronde borstel die ook als fohn werkt. Daar borstel ik het dan mee. Je haar komt in model terwijl het droogt, werkt perfect :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 03:06

Ik gebruik haarmousse van Toni & Guy en ik fohn het droog met een koude stand. Ik heb een dikke bos krullen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 04:19

Patriciavt schreef:
Denk dat het er ook aan ligt wát voor haar je hebt ;)
Ik heb zwaar, krullend haar dus ik kan makkelijk m'n handdoek opbinden :P
Lijkt me lastiger als je dunnig, steil haar hebt bijvoorbeeld..

ik heb ook zwaar krullend haar maar handdoek opbinden en laten drogen kan niet.
Ik knijp het wat uit boven het bad, draai er een handdoek rond en laat het zo drogen tot het nog enigszins vochtig is (het drupt dus niet maar het is ook niet volledig droog) dan kam ik het voorzichtig en doe ik er mousse in.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 08:45

Ik heb lang dik haar en knijp het uit na het douchen daarna even de handdoek erom zodat ik de rest af kan drogen en aan kleden.
Daarna doe ik het los met badjas aan en laat het aan de lucht drogen.
Ik douch altijd 's avonds als ik de volgende dag moet werken. Ben ik vrij dan 's ochtends en dan heb ik zo goed als altijd om het te laten drogen.
Wel stop ik er altijd repair crème van de kapper erin daar wordt het heel zacht en doorkambaar van.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:03

Wauw, wrijven? Dat is best wel wat ‘ouderwets’ om eerlijk te zijn en kan hóóguit als je echt vrij kort haar hebt. Het echte wrijven is namelijk best wel slecht voor je haar (heb ik me laten vertellen) en bovendien…vogelnestjes-effect.

Ik was mijn haar, daarna crèmespoeling erin en uitspoelen. Haren voorover gooien en ergste water eruit knijpen, daarna in een handdoek wikkelen.
Dat laat ik een tijdje zitten. Dan handdoek eraf, spul uit flesje met pompje van Andrélon erin (ik haal voor droog haar of voor anti-pluis etc. net hoe mijn haar eruit ziet), dan voorzichtig borstelen.
Als ik de deur dan niet uit hoef, dan borstel ik het in model en laat ik het aan de lucht drogen.
Moet ik wel weg dan gaat er schuimgel speciaal voor fohnen in, fohn ik het in model maar niet tot het helemáál droog is hoor…dan gaat er nog wat gelwax in (anders pluist het zo) et voila…
Lijkt een hele klus maar ik ben binnen 5 minuten altijd klaar.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 09:33

Ik heb dun, steil haar :o Echt, ik wens zo hard dat ik op een dag een bos krullen heb, maar helaas is dat nogsteeds niet gebeurd.
Punt is.. Als ik alleen uitknijp en dan zo laat drogen, m'n rug en kleding een hele tijd nat blijven, m'n haar droogt best langzaam. Handdoek erom gaat ook niet werken, omdat dat nooit blijft zitten bij mij. En een föhn.. Ik heb al zulk droog haar, dan krijg ik helemaal een pluishoofd :D Van die beschermende creme's en sprays krijg juist direct weer een vette kop, zodat ik weer kan douchen. Mijn haar is moeilijk ;(

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:19

Stoppen met rauzen!!! heel slecht voor je haar breekt het snel van af. Je kunt gewoon beter zachtjes met de handdoek knijpen in je haar met de haargroei richting mee.
Je kunt bij de kruidvat van die hand doeken halen die je met een knoopje vast kunt zetten in een tulband super handig en blijft goed zitten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:21

Ik laat het drogen aan de lucht.
Niet in de wind gaan staan, anders zie je er alsnog uit als iemand met een blonde afro. :')
(Ik heb krullen. :j )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:22

Ik heb gelukkig kort haar, heel veel maar ook heel dun. Is met 10 minuten droog, en zit meteen goed.

Toch maar een kort koppie nemen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:24

Maar als je half uur erna moet borstelen is het dan niet tijd voor andere shampoo en conditioner