Dichtbranden van slijm bij de baarmoedermond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AvWShots

Dichtbranden van slijm bij de baarmoedermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 21:20

Na wat contactbloedingen begon ik me toch zorgen te maken, alle ziektes getest, uitrijkje gemaakt.
Dit was gelukkig allemaal goed!
Nu zei de dokter dat er wat slijm wat normaal in de baarmoeder zit naar buiten is gegroeid,
en dit dus op zo'n moment losraakt en dus gaat bloeden.
Dit is te verhelpen door het 'dicht te branden'.
Heeft hier iemand ervaring mee? want zie er eigenlijk wel behoorlijk tegen op.
Heb ook geen enkel idee wat ik me er van voor moet stellen verder.
Op internet staan wel veel dingen, maar daar gaat het gelijk over stelerisatie etc. en dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Zou hier graag wat meer informatie over willen!
Alvast bedankt.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:24

valt dit niet onder endometriose?
Dan zit het baarmoederslijmvlies namelijk niet alleen in de baarmoeder maar ook daarbuiten.
Misschien als je daar op zoekt dat je wat meer kunt vinden.
Ze kunnen dat wegbranden (klinkt heftig ;)).

Bij mij zit mijn blaas/darmen/baarmoeder aan elkaar verkleefd maar ik heb geen last van contactbloedingen. Ik meen tenminste dat je bedoelt dat je bloed na sex?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 21:27

Cheveyo schreef:
valt dit niet onder endometriose?
Dan zit het baarmoederslijmvlies namelijk niet alleen in de baarmoeder maar ook daarbuiten.
Misschien als je daar op zoekt dat je wat meer kunt vinden.
Ze kunnen dat wegbranden (klinkt heftig ;)).

Bij mij zit mijn blaas/darmen/baarmoeder aan elkaar verkleefd maar ik heb geen last van contactbloedingen. Ik meen tenminste dat je bedoelt dat je bloed na sex?

Ja, het gaat ook echt om de buitenrand van de baarmoeder mond. Althans zo ver als ik weet zit het niet verder in mijn lichaam.
De dokter had het over dichtbranden/wegbranden ja.
En dat bloeden is ook alleen aan het einde van me pilstrip zeg maar (wel in combinatie met sex dan). Wanneer er veel slijm is opgebouwd.

Cheveyo

Re: Dichtbranden van slijm bij de baarmoedermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:35

Dan zou ik als ik jou was toch even doorvragen bij je arts over wat er nou precies bedoeld wordt, zodat jij je daar een beetje op kunt voorbereiden en misschien inlezen. Heb je geen foldertje gekregen over de ingreep?

Ik vermoed dat ze laparoscopisch gaan handelen (paar minisneetjes in je buik en dan het verhelpen), mocht dat niet lukken dan gaan ze misschien vaginaal of via een grote snede in je buik aan de slag. Maar dat is puur gissen, vraag het hem en hij kan het je vast wel beter uit leggen.

Succes in ieder geval.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 21:44

Ja ik moet a.s. dinsdag nog terug komen. Dan kijken ze of er in dat overtollige slijm dus geen bacterie of onsteking zit, want dan zou dat eerst moeten worden verholpen. Zal dan nog wel eens goed doorvragen ja.

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:45

Ik heb ook endometriose en over weg branden heb ik nog nooit gehoord. Het zit in je buikholte doordat bloed of slijm via de eileiders naar je buikholte kunnen lopen enzo daar klachten door kan onstaan.
Ook heb ik een laparoscopisch operatie gehad en hebben ze verklevingen en littekenweefsels weg gehaald.
Misschien dat er gewoon stukje uitstulping zit die er niet hoort te zitten en waardoor je contactbloedingen kan krijgen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:46

De endometriosehaarden kan men wegbranden, als het niet nodig is doen ze dat niet natuurlijk ;-).

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 21:47

Ja daar hebben ze al naar gekeken, de contactbloeding komt doordat het naar buiten gegroeide slijm dan loslaat, wat net zoals bij een menstruatie gaat bloeden.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:52

Klopt, dat moet er dan net zo goed uit .... naar hoor, ik kan er over meepraten dus ik hoop dat het allemaal meevalt voor je.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:41

AnneXxX schreef:
Ja daar hebben ze al naar gekeken, de contactbloeding komt doordat het naar buiten gegroeide slijm dan loslaat, wat net zoals bij een menstruatie gaat bloeden.

Je bedoelt waarschijnlijk slijmVLIES? In de baarmoeder zit gevoeliger slijmvlies dan in de vagina. De vagina moet immers bestand zijn tegen invloeden van buiten, terwijl je baarmoeder juist heel beschermd is. Als baarmoederslijmvlies zich uitbreidt buiten je baarmoedermond, kan het makkelijk gaan bloeden tijdens of na seks. Door dat stukje weefsel 'te schroeien', krijg je litteken weefsel waardoor het niet meer zo makkelijk bloedt.