Wat zouden jullie gaan doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Wat zouden jullie gaan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 20:38

Hee,

Maandag heb ik een operatie aan mijn neusschelp ondergaan, bij mij waren deze groter dan normaal. Daardoor heb ik altijd al slecht adem kunnen halen door mijn neus, mijn neus zat zeg maar altijd dicht, waardoor ik ook slechter ging horen. Maandag hebben ze onder algehele narcose de randen van de neusschelpen afgeknipt, waardoor ik meer ruimte krijg om adem te halen. Neusschelpen kunnen ze niet hechten, waardoor het een open wond is. Ze hadden in allebij mijn neusgaten een soort tampons gestopt, tegen het bloeden, ook hadden ze er een stuk gaas onder geplakt. Dit was erg vervelend, ik kon namelijk alleen maar door mijn mond adem halen.

Gelukkig mochten die tampons er dinsdag middag uit, dit was erg naar, maar wel een hele opluchting! Het heeft nog een tijdje nagebloed, maar wat was het toch fijn dat die dingen eruit waren. Ik merkte al meteen dat het een heel stuk beter was geworden, en ik kon ook al weer aardig adem halen door mijn neus. Ik moet nu 6x op een dag neusspray innemen tegen stollingen, want dan kan het weer dicht gaan zitten. Ik merk nu al heel veel verschil, zelfs met voor de operatie! ;)

Ik voel me nu eigenlijk al weer helemaal goed, alleen mag ik maandag pas de deur weer uit. Het is namelijk nog open, waardoor ik infecties op kan lopen. En het ergste is nog, dat ik pas over 2 weken weer naar de manege mag, en dus ook naar mijn topper! Er zijn genoeg mensen die voor haar willen zorgen, maar je doet het toch het liefste zelf, en aangezien ik me nu gewoon helemaal goed voel, is het ook erg moeilijk...

Mijn vader is timmerman en heeft al voorgesteld een mondkapje mee te nemen, dan kan ik er eerder heen! Alleen is mijn moeder het daar niet mee eens, laten we het eerst maar even aankijken, de dokter zei 2 weken, dus dan bedoelt hij ook 2 weken.

Maar nu mijn vraag; ik verveel me nu al, en zit nog een hele week thuis. Wat zouden jullie allemaal gaan doen, als je in mijn situatie zaten? Misschien hebben jullie nog leuke ideetjes om te doen?

En wat zouden jullie doen, wat betreft de manege?
Alvast bedankt!
Groetjes Dewi.

Odysseus

Re: Wat zouden jullie gaan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:42

Ik zou het niet doen, als je straks een infectie hebt ben je verder van huis. Dan mag je misschien nog langer je paard niet zien omdat het nog langer genezen moet!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:53

Sja meis.. ik weet hoe je je voelt..
Ik ben al sinds eind juli zo aan het kwakkelen, breek dingen, 2x geopereerd.. en m'n paard wordt al die tijd gedaan door een vriendin...

Hoe erg het ook is, ik zou luisteren naar wat er is gezegt en echt even je rust pakken. Narcose doet ook veel met je, 2 weken rust is echt niet gek :n
Lekker bokken, boeken lezen, films kijken, bezoek ontvangen (met kadootjes? :P ) hobbieen (knutselen ofzo?)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:53

En even vragen of vriendinnen wat foto's van je knollie willen maken en willen sturen :j !

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:56

Ja dat is ook fijn!! Ik werd ook dagelijks op de hoogte gehouden van het hoe en wat met m'n paard :j :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:59

Absoluut doktersadvies in acht nemen :j Want je wilt echt geen infectie oplopen omdat je eigenwijs bent.

Heb je geen mensen van de manege die je langs kunnen komen bij je met foto's of filmpjes van het paard? :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 21:00

Bedankt, mijn moeder rijdt mijn pony ook. Maar het is vooral dat ik me gewoon helemaal goed voel, maar alleen maar binnen mag blijven. Ik ben echt een buitenmens en de hele dag druk bezig, vooral met mijn paardje! Ik had eigenlijk verwacht dat het maar een weekje was, dus dan valllen 2 weken wel weer tegen..

Ik mag trouwens wel gewoon naar school maandag.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 21:02

Er komen trouwens genoeg mensen, mijn ouders zijn veel thuis en anders komen mijn opa en oma wel even langs. Morgen komt er een klasgenootje op bezoek en vrijdag komen er 3 vriendinnen, dus dat zit wel goed!

Maar het is zo gewoon om elke dag naar de manege te gaan, dat het gewoon raar is, als je niet gaat! ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:04

Dat is wel fijn dat je weer naar school kunt maandag :j

Ach, wat zijn nou 2 week op een mensenleven :P Als je naar school gaat, gaat die laatste week ook snel voorbij! :)

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:33

Ik wordt volgende vrijdag geopereerd aan mijn vinger.
Mag dan 10 dagen helemaal niks.
Toch zal ik wel naar de paarden toe gaan, kan echt geen dag zonder ze.

Een neus is natuurlijk wel heel iets anders, maar ik begrijp je frustraties wel.
Kan je ook niet iets met je moeder regelen dat je na een week heen mag met een mondkapje ofzo?

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:40

Ik ben 2,5 jaar geleden aan mn neusschelpen geopereerd. Eigenlijk geen pijn gehad, alleen heeeel naar gevoel om die tampons er uit te laten halen en later nog korsten los gehaald.
Nadat de tampons er uit waren moest ik spoelen met fysiologisch zout, jij niet?

Zorg dat je wel je rust neemt, als je te veel ga doen, voel je het in je neus. En let er dondersgoed op dat je niet in een stoffige of rokerige ruimte bezig ga, wordt het niet beter van en het herstel ook niet.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:41

Het lijkt nu misschien overbodig om zo lang niet naar je paard te mogen, maar het is echt een risico dat je neemt als je het wel doet. Een risico dat het imo echt niet waard is. Een infectie kan zoveel nare gevolgen hebben; dan heb je echt vreselijke spijt en kun je wellicht nog een eind langer niet naar je paard.

Het enige wat je kunt doen is afleiding, afleiding, afleiding. Lees een goed, spannend boek, haal je DS onder het stof vandaan, begin aan de reorganisatie van je kamer/huis, ga voor de lol kerstsurprises in elkaar knutselen. Leer alvast een eind vooruit, dan hou je straks ineens een beetje tijd over als je weer drukke dagen hebt.

Maar het zijn maar lapmiddeltjes, de muren zullen ongetwijfeld op je af komen. En dan is er nog 1 redmiddel; bok tot je erbij neervalt :+

Sterkte!