Maandag heb ik een operatie aan mijn neusschelp ondergaan, bij mij waren deze groter dan normaal. Daardoor heb ik altijd al slecht adem kunnen halen door mijn neus, mijn neus zat zeg maar altijd dicht, waardoor ik ook slechter ging horen. Maandag hebben ze onder algehele narcose de randen van de neusschelpen afgeknipt, waardoor ik meer ruimte krijg om adem te halen. Neusschelpen kunnen ze niet hechten, waardoor het een open wond is. Ze hadden in allebij mijn neusgaten een soort tampons gestopt, tegen het bloeden, ook hadden ze er een stuk gaas onder geplakt. Dit was erg vervelend, ik kon namelijk alleen maar door mijn mond adem halen.
Gelukkig mochten die tampons er dinsdag middag uit, dit was erg naar, maar wel een hele opluchting! Het heeft nog een tijdje nagebloed, maar wat was het toch fijn dat die dingen eruit waren. Ik merkte al meteen dat het een heel stuk beter was geworden, en ik kon ook al weer aardig adem halen door mijn neus. Ik moet nu 6x op een dag neusspray innemen tegen stollingen, want dan kan het weer dicht gaan zitten. Ik merk nu al heel veel verschil, zelfs met voor de operatie!
Ik voel me nu eigenlijk al weer helemaal goed, alleen mag ik maandag pas de deur weer uit. Het is namelijk nog open, waardoor ik infecties op kan lopen. En het ergste is nog, dat ik pas over 2 weken weer naar de manege mag, en dus ook naar mijn topper! Er zijn genoeg mensen die voor haar willen zorgen, maar je doet het toch het liefste zelf, en aangezien ik me nu gewoon helemaal goed voel, is het ook erg moeilijk...
Mijn vader is timmerman en heeft al voorgesteld een mondkapje mee te nemen, dan kan ik er eerder heen! Alleen is mijn moeder het daar niet mee eens, laten we het eerst maar even aankijken, de dokter zei 2 weken, dus dan bedoelt hij ook 2 weken.
Maar nu mijn vraag; ik verveel me nu al, en zit nog een hele week thuis. Wat zouden jullie allemaal gaan doen, als je in mijn situatie zaten? Misschien hebben jullie nog leuke ideetjes om te doen?
En wat zouden jullie doen, wat betreft de manege?
Alvast bedankt!
Groetjes Dewi.

) hobbieen (knutselen ofzo?)
!