Last van omgevingsgeluiden in slaap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Last van omgevingsgeluiden in slaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:41

Ik kan drie dagen in de week wat langer blijven liggen 's ochtends, omdat de studie alleen in de middaguren is. Heerlijk zou je zeggen, baat het niet dat ik om half 7 klaarwakker lig, door de wekker van mijn ouders, mijn broertje wat van de trap af komt, de schuifdeur van mijn zusje wat open gaat etc. Daardoor ben ik de hele dag onwijs moe, omdat ik daardoor de rust niet meer kan vinden 's ochtends om goed wakker te worden.

Nu vroeg ik mij af, of oordopjes een oplossing kunnen zijn. En zo ja, welke oordopjes? Want ik wil ook niet je reinste oliebol in mijn oren stoppen. En of je die gewoon bij de drogist kan halen, want dan neem ik vanavond meteen een setje mee bij de Etos, gezien ik morgen weer tot half 9 mag liggen ipv tot half 8. (En dus half 7, gezien ik door alle omgevingsgeluiden wakker word).

Nickeltje

Re: Last van omgevingsgeluiden in slaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:43

Haha, interessant probleem.
Als je er echt wat voor over hebt, laat je oordoppen aanmeten bij een winkel voor die dingen.
Mijn vriend heeft voor ongeveer 100 euro doppen aan laten meten die erg comfortabel zitten en allerlei hardere geluiden tegenhouden, maar hardere geluiden dichtbij niet, dus hij hoort de wekker naast zijn bed bijvoorbeeld wel...
Op concert zijn dit ook heerlijke dingen, de knalharde bas verziekt je gehoor niet maar het normale muziek en zang geluid komt er wel doorheen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:03

Weet je zeker dat het van de omgevingsgeluiden is? Heb je niet gewoon een vrij sterke innerlijke klok die je ook wakker maakt als het wel stil is om je heen?

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:06

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan iets extremer; ik heb het ook 's avonds bij het in slaap komen en er 's nachts wakker van worden, hoe zacht het omgevingsgeluid ook is. Dit is eigenlijk begonnen toen ik veel in het ziekenhuis lag, daar hoor je natuurlijk vanalles! Ik ben toen begonnen met waxbolletjes, gewoon van de drogist. Voor mij de perfecte oplossing!

Het nadeel is wel dat ik nauwelijks meer in slaap kan vallen zonder oordopjes! Dat lijkt me dus wel iets om rekening mee te houden; je went erg aan de "stilte" en krijgt dus alleen maar meer last van de omgevingsgeluiden als je ze niet indoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:10

Eline schreef:
Weet je zeker dat het van de omgevingsgeluiden is? Heb je niet gewoon een vrij sterke innerlijke klok die je ook wakker maakt als het wel stil is om je heen?

Daar dacht ik inderdaad ook meteen aan. Je lichaam is een ritme gewend...

Bij de drogist kun je van die zachte oordopjes kopen, kost bijna niets, kun je 't een keer proberen. Persoonlijk vind ik het doodeng, slapen en bijna niets horen. Ik krijg een rolling als ik dan ineens iemand naast me zie staan of mijn man raakt me aan ofzo :D

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:13

Ik volg dit even. Ik werk nachtdiensten en ben ook al vrij snel wakker omdat als ik in een lichtere slaap kom ook alles hoor. Heeft iemand ervaring met die oordopjes van alpine?
Ik slaap ook wel eens met oordopjes die je plat moet drukken/draaien en dan komt hij weer terug in vorm als hij in je oor zit. Maar wordt dan na een paar uur wakker van pijn/druk aan mijn oren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:17

Nee het zijn zeker omgevingsgeluiden, want als mijn broertje niet vroeg op hoeft, dan slaap ik ook door. Ik schrik me elke ochtend helemaal kapot van of zijn geluiden, of mijn zusje die de deur open smijt van haar kamer.

Ik heb het ook als ik bij vrienden thuis slaap, van het minste geringste geluidje word ik wakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:18

Slecht geweten denk ik :D

Maar serieus; en dingetjes als een stopper achter de deur van je zusje enzo, is dat niet een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:18

Zusje heeft een schuifdeur, dus die maakt altijd herrie.. en broertje komt vanaf de zoldertrap, en die doet al zo stil mogelijk, maar ik slaap er nog steeds niet doorheen.

En de wekker van mijn ouders daar word ik wakker van, en door die van mezelf slaap ik heen :?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:46

Ik heb het ook hoor, en ook van vriendlief die soms snurkt.
Ik heb bij de brillenwinkel oordoppen gekocht. Gewoon bij zo'n beter brillenhuis naar binnenstappen en op de toonbank kijken. Hebben ze vaak verschillende. Die van mij kostte 11 euro.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:47

Ik woon naast een flat en smorgen rond 5 uur komt de postbode.
en die laat altijd heel hard de brievenbus kleppen vallen. dus ben ik klaar wakker. :(
niet zo erg als je daarna nog lang verder kan slapen, maar ik moet er om 5.50 me bed weer uit vanwegen mij werk.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:57

Ik draag ook iedere nacht oordoppen, ik wordt namelijk anders wakker gehouden door een snurkende man :(

Ik draag deze : http://www.parool.nl/static/FOTO/pe/2/1 ... e_4011.jpg
Vind deze erg prettig, mijn vriend heeft tijdje terug een hele doos meegebracht voor me ( dus die van mij komen niet van de kruidvat ofzo, maar meer van een bouwmarkt ofzo ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:25

ik heb van die waxbolletjes gehaald. Advies van onze huisdrogist :) ben benieuwd.. Vanmorgen was ik weer wakker door een openslaande deur.. Dan lig je echt met hartkloppingen plat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:27

Ik slaap ook vaak met oordoppen in. Ik hoor mijn bovenburen vaak rondstampen zowel 's avonds als 's ochtends. snap niet hoe ze hun dag door komen met zo weinig slaap maar goed.
Ik vind het echt ideaal! Probleem is idd wel dat je gewend raakt aan de stilte en je ze op een gegeven moment altijd nodig hebt.
Ik heb trouwens gewoon van die oordopjes van de drogist. zit prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:51

Ik negeer de rode lettertjes in mijn eigen topic.

Oordopjes zijn niet aan mij besteed.. ik word er wakker van.. door de pijn in mijn oren. Ongeacht of het wasbolletjes zijn of normale. Dus ik lig nog steeds elke ochtend vroeg wakker, als er iemand anders door het huis loopt. Momenteel is dat zelfs half 6.. omdat het broertje extreem vroeg tentamens heeft en dus om 10 voor zeven naar het station gaat.

Nu heb ik wel een oplossing gevonden, maar of dat nou de juiste is. Ik blijf nu elke nacht dat ik uit kan slapen, wakker tot een uur of twee. Dan ben ik zo ver in slaap 's ochtends, dat ik ook pas half 10 wakker word. Heerlijk, maar ook dat gaat opbreken..

Help?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:41

Ik heb vrij kleine oren en veel oordopjes, vooral die schuimrubberen, blijven bij mij niet eens in mijn oren zitten (ook van die in-ear oortelefoontjes van mijn MP3-speler niet trouwens) en die wasbolletjes deden bij mij ook zeer.....tot mijn stiefmoeder doodleuk zei: Ik knip ze altijd in 2-en. Dat heb ik dus ook gedaan en nu kan ik ze wel gewoon dragen, zonder dat mijn oren er zeer van gaan doen.

Bij mij zijn ze precies goed als ik ze gewoon doormidden knip, maar als je het idee hebt dat ze dan juist te klein zijn, dan kun je er natuurlijk ook minder afknippen.

Verder schijn je, zoals eerder in het topic geschreven, ook oordoppen op maat te kunnen laten maken, maar dat is voor mij wel heel erg aan de prijs.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:32

Ik zweer bij oordopjes.. sinds die dingen slaap ik als een roos :)

Edit: de pijn die je hebt s'ochtends moet je gewoon even doorstaan.. ik heb er iig totaal geen last meer van :)
Ik gebruik oordopjes van de Hema (zijn ongelofelijk moussig zacht)
Laatst bijgewerkt door unicorn_kiss op 23-01-10 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:34

Wieke86 schreef:
Ik slaap ook vaak met oordoppen in. Ik hoor mijn bovenburen vaak rondstampen zowel 's avonds als 's ochtends. snap niet hoe ze hun dag door komen met zo weinig slaap maar goed.
Ik vind het echt ideaal! Probleem is idd wel dat je gewend raakt aan de stilte en je ze op een gegeven moment altijd nodig hebt.
Ik heb trouwens gewoon van die oordopjes van de drogist. zit prima.

Ja dat is waar.. ik kan niet meer zonder slapen want wordt sneller geïrriteerd door geluidjes..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:49

Ik heb het ook!

Ik word wakker van mn vader die zijn lichtje bij zijn bed aan doet..
Lig zeker 15-20 min. wakker ook omdat ie het grote licht aan doet van de Badkamer.
Word wakker van de kleinste dingen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:56

mijn vriend slaapt altijd met oordoppen......... mijn honden willen nog wel eens wat spoken snachts :D :D

gewoon die van de drogist, doettie het goed op :)

de ellende voor mij is dat hij zichzelf niet hoort snurken :)

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:58

Ik slaap ook sinds twee jaar met oordoppen in, ik heb de gele zachte van de Etos, die zijn bij mij goed.
Ik heb er veel verschillende geprobeerd maar daar deden mijn oren altijd zeer van.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:00

Ik heb ook oordoppen, maar niet van die schuimpjes die je bij de drogist kunt halen.
Ik ben er echt voor naar een, ja hoe zal ik het noemen "hoorwinkel" gegaan waar ze ook gehoorapparaten verkopen.
Daar verkopen ze ook oordopjes voor het slapen, die worden dan op maat gemaakt.
Kost wat maar dan heb je ook wat ;)
Echter blijf je wel altijd wat horen natuurlijk, je schedel neemt als het ware ook geluid op uit je omgeving.
Je hoeft dus niet bang te zijn dat je de wekker niet hoort, of de deurbel.
Maar veel andere geluiden hoor je niet meer of worden een heel stuk minder.
Succes.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:12

Wat herken ik dit.
Ik wordt smorgens al wakker als ik mijn moeder de kleerkast weer dicht hoor doen, de wekker, als de deur open gaat. Naar het toilet, de kraan aan gaat, wc die doorgetrokken wordt :o En dit is echt van de laatste tijd.
Ik gebruik wel oordoppen, maar werkt niet goed.
Bij mij zit het ook een stukje tussen de oren denk ik, omdat ik al eerder wakker wordt dan de geluiden omdat ik weet dat ik er wakker van zal gaan worden.
Mijn ouders zeggen dat ik er niet zo mee bezig moet zijn, maar doe dat maar eens.
Ik heb verder niet zozeer last van geluiden van buiten dat er autos gestart worden.
Ik heb oordopjes van de Hema, die hebben een goede pasvorm, die kleine gelere die vallen altijd uit. Het werkt wel wat, dus gebruik ze wel steevast, maar helemaal niks horen gebeurd niet