Te vroeg slapen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Te vroeg slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 21:36

Sorry als het verkeerd staat.

Ik heb sinds zo'n 1 a 1,5 week dat ik steeds rond een uur of 20:00uur 's avonds in slaap val.
En dan krijg ik te horen dat het niet goed is, ik werk dan op Dinsdag & Vrijdag, ben dan van 7:00uur tot 16:45/17:00uur weg.
Maar dan ben ik ook wel gewoon moe, maar door de weeks als ik niet werk dan val ik ook gewoon rond een uur of 20:00uur in slaap.
Het liefste zou ik nu ook naar bed willen omdat ik moe ben, maar dan krijg ik vaak te horen weer van, je bent weer vroeg in bed gaan liggen.
En volgens m'n broer gaat m'n ritme in de war van slapen gaan en wakker worden, want dan word ik rond een uur of 4:50 weer wakker en val daarna ook weer dood leuk in slaap.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Laatst bijgewerkt door Mars op 02-12-09 20:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Lay out op standaard gezet

Kaatje64

Re: Te vroeg slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:38

Misschien heb je last van bloedarmoede? Als je dat hebt dan slaap je ook veel. Dit kun je bij de huisarts laten testen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:39

Als jij om 20:00 slaapt en vervolgens niet de halve nacht wakker ligt, dan gewoon lekker doen ;) Blijkbaar hebje het nu even nodig!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:40

Sommige mensen hebben die slaap gewoon nodig. Ik wil het liefst ook 8 uur slapen op een dag. Ik had laatst ook een periode dag ik erg moe was en wel om 20.00 naar bed kon gaan. Toen bleek me ijzer behoorlijk laag en daar werd ik zo moe van.

Ben je echt moe van je werk dagen. Dat je gewoon echt hard gewerkt heb? Of ben je over het algemeen wat fulozer/vermoeider?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:43

Ik heb het ook tijden gehad en ik heb me er aan toegegeven.
Had de griep en werkte gewoon nog 32 uur. Heb nu net een aantal vermoeiende weken er op zitten en lag gisteren om 21 uur plat. Ogen gingen vanmorgen pas om kwart voor tien open.
Dus heerlijk meer als 12 uur geslapen. Moest wel wat inhalen blijkbaar. Vanavond gewone tijd er weer in en half 8 gaat de wekker.
Ik heb het vaker de laatste maanden. En geef er even aan toe. Je knapt er wel van op moet ik zeggen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:45

Neem nu vooral je slaap die je lichaam nodig heeft. Zeker als je niet de halve nacht wakker ligt, zou ik mij er in eerste instantie niet druk om maken. Kennelijk is er een behoefte waar je nu even aan moet voldoen.

Heb je over een week of 6 nog steeds zo'n last, laat dan een keer een bloedonderzoek doen, wellicht heb je dan een virusje onder de leden of idd bloedarmoede dat voor problemen zorgt.

Drink verder voldoende, doe ook leuke dingen, ontspan, eet voldoende en gezond en weinig suiker.

Meer kun je nu niet doen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 21:46

Ik weet niet echt of ik echt moe ben van het werken, maar ben vaak dan wel vermoeider dan op andere dagen.
En heb net nog een uur in bad geslapen.. :=

Maar het vreemde is, als ik door de weeks gewoon om 20:00uur in bed lig onder de dekens..
Dan val ik gewoon in slaap als ik gewoon nog eventjes wil tv kijken.

Of het moet de winter tijden zijn dat ik eerder moe ben, want ik loop eigenlijk de hele dag met koude voeten/handen rond..
En in bed zijn mn voeten vaak nog ijskoud.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:48

Siggislief schreef:
Ik weet niet echt of ik echt moe ben van het werken, maar ben vaak dan wel vermoeider dan op andere dagen.
En heb net nog een uur in bad geslapen.. :=

Maar het vreemde is, als ik door de weeks gewoon om 20:00uur in bed lig onder de dekens..
Dan val ik gewoon in slaap als ik gewoon nog eventjes wil tv kijken.

Of het moet de winter tijden zijn dat ik eerder moe ben, want ik loop eigenlijk de hele dag met koude voeten/handen rond..
En in bed zijn mn voeten vaak nog ijskoud.

Het kan echt zijn dat je wel bloedarmoede hebt. Kijk maar hieronder.

Symptomen

Bleke tong door bloedarmoedeVeel voorkomende kenmerken en symptomen bij bloedarmoede zijn:

Vermoeidheid sneller dan normaal
Kortademigheid sneller dan normaal
Tachycardie (snel hartritme)
Hoofdpijn
Algemeen zwaktegevoel
bij ernstiger bloedarmoede ziet men soms:

Bleke huid (met name onder de vingernagels)
Bleke lippen
Hartkloppingen
Duizeligheid
Oorsuizingen
Koude handen en voeten
Tintelingen in de voeten gevolgd door het gevoel te hebben op bobbels/bollingen te lopen.
Bij mensen met vernauwde kransslagaders kan het eerste symptoom van bloedarmoede wel eens zijn dat ze sneller pijn op de borst krijgen.
Gebarsten mondhoeken, of scheurtjes in de lippen

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:49

ik wil wel ruilen :P ik slaap amper en ben ontzettend moe,

als je de hele nacht door slaapt lekker doorgaan met optijd naar bed gaan :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:51

Het is wel zo dat hoe meer je slaapt hoe moeër je bent bij opstaan. Probeer eens 2 weken een vast ritme aan te houden bv. 10 uur naar bed 7/8 uur opstaan. Ik heb dat ook als ik meer dan 9 uur slaap.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 21:53

@ Kaatje:
Ik heb geen last van Hoofdpijn, Oorsuizingen, Duizeligheid enzo.
Dus ik denk niet dat k bloed armoede heb ofzo.

Ik slaap gewoon de hele nacht door als het lukt en al helemaal als ik de avond er voor niet te veel gedronken heb.

@ Chocobroodje:
Ik zal dat eens proberen na komend weekend, dan probeer ik gewoon rond een uur of 22:00uur naar bed te gaan. :j

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 21:54

Ik slaap ook wel gewoon tot een uur of 7:00/7:30 als ik wakker ben geworden om 4:50.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:55

Herkenbaar. Ik heb ook minstens 8 uur nodig per dag wil ik echt fit zijn. Maar vaak lig ik er om half 10 al in, en soms nog eerder. In het weekend kan ik dan soms echt 12 uur achter elkaar slapen. Ik heb dat echt nodig. Als ik dan mensen hoor die an 2/3 uur per nacht genoeg hebben wordt ik al moe bij het idee alleen al :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:56

Siggislief schreef:
@ Kaatje:

Ik slaap gewoon de hele nacht door als het lukt en al helemaal als ik de avond er voor niet te veel gedronken heb.

@ Chocobroodje:
Ik zal dat eens proberen na komend weekend, dan probeer ik gewoon rond een uur of 22:00uur naar bed te gaan. :j

Ik denk dat je vanzelf wat beter voelt :j Te weinig slaap is niet goed maat te veel ook niet. Je broer heeft wel een beetje gelijk met wat hij zegt.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:56

Siggislief schreef:
@ Kaatje:

@ Chocobroodje:

Je hoeft ook niet last te hebben van alle symptomen. Maar het kan wel op bloedarmoede duiden.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 21:58

Ik zal er eens aan denken om tijden aan te houden :j

Kga nog eventjes wat drinken en dan naar bed denk ik.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:23

chocobroodje schreef:
Het is wel zo dat hoe meer je slaapt hoe moeër je bent bij opstaan. Probeer eens 2 weken een vast ritme aan te houden bv. 10 uur naar bed 7/8 uur opstaan. Ik heb dat ook als ik meer dan 9 uur slaap.

Als je op die tijden gaat slapen en opstaat, dan slaap je nog steeds meer dan 9 uur.
Ik heb gewoon heel veel slaap nodig. Als ik minder dan 8 uur slaap dan heb ik aan het einde van de dag nergens meer energie voor. En dan lig ik 's avonds gerust om half 10 al te slapen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 06:15

Ik werd vannacht weer om 4:50 wakker, toen ik om 22:30 in slaap viel.

En ben der uit eindelijk rond een uur of 5:30 eruit gegaan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 06:18

ik ook,maar toen ging mijn wekker :P
ik ga ook vroeg naar bed hoor, soms wel al om kwart voor 9 savonds.
maar moet er voor mijn werrk om half 6 uit,dus dan ben je tegen die tijd savonds wel moe
slapen is gezond en als je goed in slaapt valt en niet al te vroeg wakker word is er niks aan de hand.

minimaal 7 uur per nacht is toch wel een aanrader,maar veel mensen slapen veel korter

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 09:41

Ik weet niet wat het met de komende dagen gaat gebeuren, maar dan probeer ik wel gewoon optijd wakker te worden.