Psoriasis en aloë vera

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Psoriasis en aloë vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 21:38

Al járen heb ik last van psoriasis op - voornamelijk - mijn hoofd. Dit is vooral in de winter vervelend, want ik draag graag zwart en ik kan het (onbewust) krabben op mijn hoofd niet laten. En dat geeft een sneeuw op je schouders, Oostenrijk in de winter is er niets bij ;-)
Ik heb al van alles geprobeerd, en mijn laatste hoop is eigenlijk aloë vera, in welke vorm dan ook. Wie heeft er ervaring met het gebruik van aloë vera (als drank, gel, crème, etc.)? Ik ben heel benieuwd!

mehlika

Re: Psoriasis en aloë vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:52

Ik gebruik het voor mijn zoontje, omdat hij erg jong is, vermengd met een neutrale huidcreme. Het houd het zeg maar "binnen de perken" maar lost het niet op.
Sinds kort geef ik hem sulfur druppels en de jeuk is aanzienlijk verminderd :j
Een goede homeopaath zal je vast verder kunnen helpen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:54

Ik volg dit even.
Ik heb geen psoriasis maar ik ben wel 'gezegend' met eczeem. Aangezien ik geen hormooncreme op mijn gezicht wil smeren, ben ik benieuwd naar de huidvriendelijkere opties :j

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 21:55

Dat is het probleem met alle medicijnen 'tegen' psoriasis: niets kan het genezen. Dus dan ga ik liever voor iets dat gezond is dan voor allerhande hormooncrèmes en zalfjes (die staan overigens allemaal in de badkamer dus ik heb de nodige ervaring ;-))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:57

Is aloe vera ook geschikt voor mensen die snel allergisch zijn? (zoals ik :=).
(daarom ben ik ook niet blij met de hormoonzalf. Heb het gister wel moeten gebruiken omdat mijn gezicht onder de bultjes zat en dat jeukt en zit er toch onbewust aan.... maar mijn huid werd er wel rood van de hormoonzalf.).

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:00

Ik heb het zelf ook ,helaas doorgegeven aan mijn zoontje... Voorgenoemde middelen maken het draagbaar.
Er zijn echter wel mensen die er allergisch op rageren dus :j

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 22:04

Als je het niet probeert, weet je het niet. Iedereen reageert anders.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:05

Dan zal ik het zeker eens proberen! :)

(en dan hopen dat ik er niet op reageer want ik heb allergische contacteczeem. Ach, onder de bultjes zit ik nu toch al :+ Dus veel oneleganter wordt het niet als ik er wel op reageer :P Hooguit zwellingen, roodheid en meer bultjes erbij :) Zou fijn zijn als het werkt! :j Want de jeuk sucks inderdaad)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 22:09

Smeer het dan eerst op huid die niet 'beschadigd' is, probeer het eens op de binnenkant van je pols (neem wel een gevoelig stukje huid - niet je bovenbeen of iets in die richting)