Wond genzen, nu paarse vlek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

Wond genzen, nu paarse vlek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 22:52

Hallo,

Ik heb nu denk ik 7 weken geleden een ongeluk gehad. Hierbij had ik een flinke wond opgelopen op mijn knie. Deze was ook redelijk diep.. Dit is allemaal volgens mij redelijk normaal genezen.. Kwam netjes een korst op en die is er 2 weken geleden netjes afgekomen. Maar nu is die plek van de wond een paarse/rode vlek geworden. Mijn ouders denken dat dit normaal is en gewoon vanzelf weggaat. Maar mijn baas/bazin denken dat het iets anders is.. Iets van vuil eronder ofzo.. maar hier heb ik eerder nooit iets van gemerkt, dat het er ontstoken uitzag ofzo.. Hun denken dat het weer opengemaakt moet worden en schoongemaakt moet worden..

Heeft iemand hier ervaring mee? En denken jullie dat het ook vanzelf weggaat of dat het toch beter is om even naar te laten kijken door de dokter?

Alvast bedankt!

Blue_Eyes

Re: Wond genzen, nu paarse vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:57

Ben je gek, bij mij worden alle verse littekens een paarsrode vlek. Gaat vanzelf over. Goed smeren met PCLE creme of Zarqa littekenzalf, wordt het snel minder.

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:58

ik heb het ook.
tijdje geleden gevallen met scooter, knie lag open nu is het genezen en ook paars ;)
niks ergs aan
Laatst bijgewerkt door ManonWL op 29-11-09 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 22:58

Blue_Eyes schreef:
Ben je gek, bij mij worden alle verse littekens een paarsrode vlek. Gaat vanzelf over. Goed smeren met PCLE creme of Zarqa littekenzalf, wordt het snel minder.

Ik ben zo blij met jou:D Ik dacht dat ook al, maar na zijn enge verhalen begon ik me toch zorgen te maken ;)

bedankt! kan ik weer lekker slapen vanavond :P

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:52

Zal ik je nog ff extra gerust stellen?
Bij mij worden wonden ook eerst paarse plekken, trekt meestal weer helemaal bij. De ene duurt wel langer dan de andere

Enne slaap ze. ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:53

Ik heb dat ook hoor. Plekken die een litteken gaan worden, die worden eerst rood/paars. Maak me er al niet druk meer om, trekt ook vanzelf weer weg. De ene wat sneller dan de andere, maar weg gaan ze allemaal.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:39

Chris_Fire schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ik ben zo blij met jou:D Ik dacht dat ook al, maar na zijn enge verhalen begon ik me toch zorgen te maken ;)

bedankt! kan ik weer lekker slapen vanavond :P

_O- Is er ook eens iemand blij met mij ;)

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:42

ja hoor, ook bij mij is dat paarse heel normaal... gaat vanzelf wel weer een keertje weg.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:28

Sterker nog: dat is bij iedereen zo. Met de tijd wordt het lichter. Hoop voor je dat het geen lelijk litteken wordt :(:)

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 14:50

Helaas.. Het was toch niet helemaal zoals het hoort ;)
Er zit oud bloed onder mijn huid, vandaar die paarse vlek.. Ben uiteindelijk, nadat het niet beter werd, toch naar dokter gegaan.. Maar hij heeft helaas ook niet veel gedaan. Het enige wat ik eraan kan doen is of zelf steeds open krabben, of uiteindelijk toch weg laten halen..

Voordeel zelf open krabben: minder groot litteken
Nadeel zelf open krabben: doet echt veel pijn, en kans dat het niet weggaat

Voordeel weg laten halen: gaat weg, zonder dat je er iets van voelt
Nadeel weg laten halen: Ik hou er een groter litteken aan over

Ik heb hem nu 3 keer open gekrabt maar doet zoveel pijn en heb niet het idee dat het er beter uit gaat zien.. Dus zit nu toch te twijfelen of ik hem niet gewoon gelijk weg laat halen.

Wat zouden jullie doen?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:52

Meestal resorbeert dat bloed zelf wel.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:53

Chris_Fire schreef:
Hallo,

Ik heb nu denk ik 7 weken geleden een ongeluk gehad. Hierbij had ik een flinke wond opgelopen op mijn knie. Deze was ook redelijk diep.. Dit is allemaal volgens mij redelijk normaal genezen.. Kwam netjes een korst op en die is er 2 weken geleden netjes afgekomen. Maar nu is die plek van de wond een paarse/rode vlek geworden. Mijn ouders denken dat dit normaal is en gewoon vanzelf weggaat. Maar mijn baas/bazin denken dat het iets anders is.. Iets van vuil eronder ofzo.. maar hier heb ik eerder nooit iets van gemerkt, dat het er ontstoken uitzag ofzo.. Hun denken dat het weer opengemaakt moet worden en schoongemaakt moet worden..

Heeft iemand hier ervaring mee? En denken jullie dat het ook vanzelf weggaat of dat het toch beter is om even naar te laten kijken door de dokter?

Alvast bedankt!

Ik heb een hele erg diepe wond gehad door een kneuzing. behandeld door de dermatoloog. Kwam een bacterie bij ook nog. Van juni tot begin december erover gedaan om te helen. Het is een paarse vlek :j
Volgens dermatoloog zijn dit bloedvaatjes die nog heel erg aan de oppervlakte zitten. Kan een jaar duren voor dit wegtrekt. Maar het is geen vuil o.i.d. Het is volkomen normaal!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:57

Mijn vriend heeft na brommer ongelukje ook paarse littekens. Wordt vanzelf minder.

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 14:57

Anya schreef:
Chris_Fire schreef:
Hallo,

Alvast bedankt!

Ik heb een hele erg diepe wond gehad door een kneuzing. behandeld door de dermatoloog. Kwam een bacterie bij ook nog. Van juni tot begin december erover gedaan om te helen. Het is een paarse vlek :j
Volgens dermatoloog zijn dit bloedvaatjes die nog heel erg aan de oppervlakte zitten. Kan een jaar duren voor dit wegtrekt. Maar het is geen vuil o.i.d. Het is volkomen normaal!

mm nou begin ik toch weer te twijfelen aan die dokter van mij!
Ik wacht t dan toch maar even af ofzo?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:00

Gewoon afwachten, maak anders even een foto, kijk ik of het lijkt op mijn plek. Ik heb teveel lagen aan nu, anders zou ik de boel even op de foto zetten voor je.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:03

Ik heb ook 3 paarse (grote) littekens op mijn been. Gaat bij mij niet meer weg, zitten er 2 jaar :\

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 15:25

Afbeelding

Die vlek in het midden is dus wat ik open heb moeten krabben. Ga ik dus niet meer doen! :P

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:34

jezus, niet krabben, gewoon laten zitten, het wordt er echt niet anders van. Dit duurt een tijd, maar is gewoon een mooi genezend litteken. Dat wordt mettertijd gewoon weer wit, maar het kan een poosje duren. Dat van mij ziet er echt beroerder en veel paarser uit en daarover maakt de dermatoloog zich dus echt geen zorgen. Kwam ook goed. Kortom: afblijven!!!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:38

Is volkomen normaal naar mijn idee hoor! Heb zoveel val dat soort vlekken gehad en is allemaal mooi genezen. Heb aan een aantal dingen wel littekens aan over gehouden maar ook dat vervaagt wel weer.
Vind het erg vreemd wat jouw huisarts zegt..