Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Blue_Eyes schreef:Ben je gek, bij mij worden alle verse littekens een paarsrode vlek. Gaat vanzelf over. Goed smeren met PCLE creme of Zarqa littekenzalf, wordt het snel minder.

Chris_Fire schreef:Blue_Eyes schreef:Ben je gek, bij mij worden alle verse littekens een paarsrode vlek. Gaat vanzelf over. Goed smeren met PCLE creme of Zarqa littekenzalf, wordt het snel minder.
Ik ben zo blij met jou:D Ik dacht dat ook al, maar na zijn enge verhalen begon ik me toch zorgen te maken
bedankt! kan ik weer lekker slapen vanavond
Is er ook eens iemand blij met mij

Chris_Fire schreef:Hallo,
Ik heb nu denk ik 7 weken geleden een ongeluk gehad. Hierbij had ik een flinke wond opgelopen op mijn knie. Deze was ook redelijk diep.. Dit is allemaal volgens mij redelijk normaal genezen.. Kwam netjes een korst op en die is er 2 weken geleden netjes afgekomen. Maar nu is die plek van de wond een paarse/rode vlek geworden. Mijn ouders denken dat dit normaal is en gewoon vanzelf weggaat. Maar mijn baas/bazin denken dat het iets anders is.. Iets van vuil eronder ofzo.. maar hier heb ik eerder nooit iets van gemerkt, dat het er ontstoken uitzag ofzo.. Hun denken dat het weer opengemaakt moet worden en schoongemaakt moet worden..
Heeft iemand hier ervaring mee? En denken jullie dat het ook vanzelf weggaat of dat het toch beter is om even naar te laten kijken door de dokter?
Alvast bedankt!

Anya schreef:Chris_Fire schreef:Hallo,
Ik heb nu denk ik 7 weken geleden een ongeluk gehad. Hierbij had ik een flinke wond opgelopen op mijn knie. Deze was ook redelijk diep.. Dit is allemaal volgens mij redelijk normaal genezen.. Kwam netjes een korst op en die is er 2 weken geleden netjes afgekomen. Maar nu is die plek van de wond een paarse/rode vlek geworden. Mijn ouders denken dat dit normaal is en gewoon vanzelf weggaat. Maar mijn baas/bazin denken dat het iets anders is.. Iets van vuil eronder ofzo.. maar hier heb ik eerder nooit iets van gemerkt, dat het er ontstoken uitzag ofzo.. Hun denken dat het weer opengemaakt moet worden en schoongemaakt moet worden..
Heeft iemand hier ervaring mee? En denken jullie dat het ook vanzelf weggaat of dat het toch beter is om even naar te laten kijken door de dokter?
Alvast bedankt!
Ik heb een hele erg diepe wond gehad door een kneuzing. behandeld door de dermatoloog. Kwam een bacterie bij ook nog. Van juni tot begin december erover gedaan om te helen. Het is een paarse vlek
Volgens dermatoloog zijn dit bloedvaatjes die nog heel erg aan de oppervlakte zitten. Kan een jaar duren voor dit wegtrekt. Maar het is geen vuil o.i.d. Het is volkomen normaal!