gebroken rib?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

gebroken rib?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 19:10

[VVDD] En dan lig je dan......
hier mijn verhaal te lezen
Ik ben op me rug en op me rechterkant gevallen
Nu doet een van mijn ribben ontzettend zeer aan die kant.
Opstaan doet zeer, lopen doet zeer (dat doordreunen) en lachen kan ik ook al niet meer omdat dat zo zeer doet
Het is echt een stekende pijn en het is ook heel dik.
Mijn moeder zegt ibu slikken voordat je gaat slapen en dan slapen en 's ochtends en dan gewoon naar school en als het na een paar dagen nog niet beter is dan gaan we wel heen
Toen ben ik heel boos geworden en ik heb gezegt dat ik mezelf al helemaal kapot slik als ik ongesteld ben (zie mijn andere topic ik zoek de link eventjes op)
Dan denk ik bij mezelf, niks pijnstillers maar gewoon doorlopen alsof er niks aan de hand is.
Ik heb mijn moeder nou wel zo ver gekregen om de dokter te bellen.
Wat zouden jullie denken zelf twijfel ik heel erg tussen gekneusd en gebroken, omdat ik ook gehoord heb dat je gebroken haast niet voelt, maar ook dat als het gebroken is dat je haast niet meer kan lopen van de pijn en dan elke beweging zeer doet.

Edit; [MW] Ik wil aan de pil maar mag niet
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 29-11-09 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:13

Je moeder is nogal hard wat betreft pijn he? Gewoon een afspraak maken met de huisarts, kun je meteen de pil voor laten schrijven. ;)

corientjuhh

Re: gebroken rib?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 19:20

Jah, ik heb tegen haar gezegt zou ik jou eens op me paard zetten en dan zorgen dat jij er af valt en dat je dan precies dezelfde pijn voelt die ik voel
Dan kijk je er wel anders tegen aan
Toen was ze stil, draaide ze zich om en ging verder met d'r werk

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:22

Inderdaad gewoon naar de ha gaan.
Dan maar even tegen je moeder in, het is wel je gezondheid. ;)

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:37

Helaas is de behandeling voor een gebroken rib en gekneusde rib precies hetzelfde. Pijnstillen en rust nemen. Dus ik hoop dat de ha een sterke pijnstiller voorschrijft ;)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:45

Het kan ook een gescheurd spiertje zijn,dat doet ook erg pijn.
Wat wel een beetje helpt is je borstkas inpakken met een groot verband dat de bewegingen een beetje beperkt.
Sterkte! :(:)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:52

Moet zeggen dat als ik zo pijnlijk val ik toch echt even meteen langs de EHBO wil. Zeker ivm rug, bekken en hoofd. Niet meteen piepen is 1 ding, maar je moeder mag wel iets voorzichtiger met je omgaan.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 19:54

Ja, dat zei ik gisteren ook al ik wil direct even langs de dokter omdat ik direct heel erg last had van mijn rug, maar het zou gewoon even de schrik zijn......

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:00

Ik heb 5 ribben gebroken gehad en die deden heel erg zeer. Bovendien hebben die gebroken ribben mijn borstvlies aangeprikt, waaardoor mijn ene long is ingeklapt. Ik heb dus een week in het ziekenhuis gelegen met een drain in mijn borstkas.
Kneuzen schijnt ook enorm zeer te doen.

De behandeling voor de ribben, of die nu gekneusd of gebroken zijn, maakt echter geen verschil. Ik mocht 4x per dag 1000 mg paracetamol slikken en rust houden, vooral níet door de pijn heen gaan, maar pijn moet je rem zijn.
Aan een gebroken rib kunnen ze nl niks doen.

Ik zou me als ik jou was dus maar lekker rustig houden en voor de zekerheid morgen even langs de huisarts.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 15:58

Ik kom net terug van de dokter
Die rib is dus zwaar gekneusd of er zit een scheurtje in....
Dus 2 weken niks niet paardrijden niet sporten niks en dat is echt een straf voor me aangezien ik weinig anders doe dan dat, ja school, computer en uitgaan met me vrienden (aankomende weken niet)

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:02

idd k heb ook 4 ribben gebroken, ik had het pijnlijker verwacht maar het doet zeker niet geen pijn.
Jammer dat je nu niet meer kan rijden maar goed dat je toch naar de dokter bent geweest anders ging je wel weer rijden en als je er dan afviel dan had je echt een probleem!
Sterkte

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:22

en, heb je ook gelijk de pil geregeld?
beterschap in ieder geval!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 18:43

Ja heb het er over gehad alleen hij wist niet hoe het dan met de rekening zat, maar hij vond het ook vreemd dat me ma er zo tegen is.......