chips!! probleempje ivm haarkleuring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seventje

chips!! probleempje ivm haarkleuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 12:12

Hoi lieve bokkers,

Wat gisterenavond een gezellige tut avond moest worden met mijn moeder is uitgelopen op een fiasco en allebei chagrijnig. :o

We zouden onze haartjes opnieuw kleuren.. We zijn allebei blond al word mijn moeder wat grijzig maar met wat blonde plukken erdoor is t tiptop in orde bij haar.
Mijn haren zijn gewoon blond met wat donkere uitgroei wat weer lichter op kleurt nadat t langer word. Omdat de uitgroei zo donker is koop ik altijd bij de Etos excellent van Loreal licht blond kleur 9 en daarmee bewerkt mijn moeder altijd mijn uitgroei. Door kammen na de 20 minuten intrekken doen we niet vanwege dat mijn haren zeer licht en vrij broos zijn en door het gehele kleuren toch wel beschadigd raakt. En zo heb ik dus altijd een zeer licht blond koppie wat ik in de zomer best oké vind.

Maar nu komt t 2 maanden geleden vond ik omdat t toch wat donkerder en saai weer word t een beter idee om door het witte haar wat goudblonde lokken te willen. Niet geheel goudblond want ik wil geen goudvis zijn. Dus bij een kappers benodigdheden winkel haar verf 9.3 gekocht om over mijn witte haar te laten zetten met folie'tjes. Nou dat was eigenlijk heel goed gelukt al was t niet geheel zichtbaar omdat we niet zoveel folie'tjes hadden gezet om de kleur uit te proberen.

Maar nu gisterenavond nadat mijn uitgroei bijgekleurd was en alles was uitgespoeld en droog geföhnd. Gingen we met diezelfde verf wat overigens in een tube zit met daarnaast een flacon met waterstofperoxide wat je zelf moet aanmaken in een schaaltje. Briefje erbij hoeveel verf en hoeveel waterstofperoxide, daarmee een mooi papje gemaakt en aangebracht in mijn haar in plukken met folie.
20 minuten intrekken.. folie'tjes eruit en haartjes wassen, lekker cremé spoeling erin en daarna weer droog föhnen. Mijn ma zei al "heh gedver aan de achterkant lijken de plukken donkerder en grijzer dan van voren en de onderlaag". Dus ik "nee dat ga je niet menen"?
Maar goed haren droog föhnen want dat gingen we doen en als t nat is lijkt de kleur zo ie zo donkerder. Alleen het werd niet beter. Ik ben van achteren op de boven laag van mijn haren grijs (groenig) geworden :? terwijl mijn pony, zijkanten en de onderlaag wel mooie goudblonde lokken vertonen. Dus gauw weer met excellent van loreal nummer 9 de boven laag overnieuw geverfd. Het is nu wat lichter maar nog steeds heeft het een grijzige matte astint gloed.

En nu zit ik stevig te balen want wat hebben we dan fout gedaan? Een goudtint mag toch geen astint worden? En wat nu? Is het misschien mogelijk om de bovenlaag van mijn haar met een goudshampoo te wassen om de warmte weer omhoog te brengen?
Mijn moeder is overigens in haar jongere jaren kapster geweest anders zou ik het door haar echt niet laten doen ;) en gewoon naar de kapsalon zijn gegaan. Zij vind het ook vreemd en baalt er ook van dat t er nu zo uit ziet.

Helaas weet ik niet hoe ik foto's kan uploaden en het is zo donker buiten door het slechte weer dat ik vast geen goede foto kan maken.

Wie heeft een idee wat ik er het beste aan kan doen?

Lieve groetjes Seventje

iefke

Re: chips!! probleempje ivm haarkleuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:29

LZP -> MW

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:41

klinkt miss stom maar ik zou dus naar de kapper gaan en daar laten bekijken wat je het beste kan doen.

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:47

uhm, ik weet toevallig dat ketchup rare kleuren uit je haar trekt.. het is een optie? het kan er nooit erger van worden toch?

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 13:40

Haha nee ;( misschien is ketchup niet zo'n gek idee :o Thnx iig.. heb het al voorgesteld aan m'n mams. Liep ze op me af kijkt nog is naar mijn haar pakt de grijs groenige plukken op zucht en legde ze weer neer ;( en zei "snap er echt helemaal niets van dat alleen dat stukje van je haar die rare kleur heeft gekregen en de rest niet" :+

Nja goed staart en knot in m'n haar en straks naar de paarden die zien het gelukkig toch niet :Y) .. Morgen en dinsdag op mijn werk zullen ze het vast ook niet opvallen ;) en dan hoop ik woensdag misschien naar de kapper te kunnen.

En ik hoop natuurlijk op een goede tip van jullie :o

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:45

Ketchup werkt inderdaad goed als je haar een groenige tint heeft.. laatst gelezen in een blad. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:27

Ketshup!! Ik had laatst namelijk hetzelfde ongelukje :')
Je haren nat maken en veeeeeeeeel ketshup erin doen en minimaal 10 minuten in laten trekken, uitspoelen en je haren wassen.
Dit zo'n 3x doen over de dag verspreid en dan is in elk geval de groene gloed weg!!

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:25

dat één stukje verkeerd gepakt heeft kan komen doordat je je haar niet goed gewassen/uitgespoeld hebt, of dat er een ander haarproduct zoals schuimversteviger of wax in heeft gezeten... heb je ketchup al geprobeerd??

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:04

Omdat je haar zo licht en poreus is zuigt die al het goud tot op de kern (je haar is nog niet verzadigd) slaat door en dus krijg je die assige kleur (volgende keer ff de plukken voor pigmenteren). Zou idd even ketchup in laten trekken wel alleen op de plukken anders kleur je hele haar mee als t zo poreus is.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 19:16

Ik sprak vandaag een vriendin op stal. Zij is ook kapster :D en vertelde haar het hele verhaal en ze keek me alleen lachend aan en zei.. "Ben allang blij dat het grijs groenig is geworden en geen onwijze goudvis.. Daar zou namelijk weinig aan te doen zijn geweest maar voor dit heb ik de oplossing. ;) Heb je waterstofperoxide in huis, blondeer, shampoo en gewoon warm water? Van alles de zelfde hoeveelheid samen voegen tot een goed papje en daarmee goed de grijsgroene plukken insmeren. 2 tot 3 minuten intrekken en je ziet je haar weer normaal worden en daarna goed uitspoelen. Dit zorgt dat de warmte weer omhoog getrokken word in je haar ;) En de volgende keer als je je haar wat warmte wil geven gebruik dan koper kleur in plaats van goudblond omdat je haar veelte licht en poreus is pakt het goudblond niet"

Dus inderdaad mijn haar is al te licht en het is inderdaad al poreus van zichzelf :o Weer wat geleerd! :P

In ieder geval dank jullie wel!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:24

Met blondeerwassing moet je wel oppassen dat je het niet te lang laat intrekken (als de kleur ff goed in de gaten houden) want is ook niet zo bevordelijk voor je poreuse haar. Dus daarna ff goed maskertje in laten werken.