Het is eens niet afvallen .. maar aankomen!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elicious

Het is eens niet afvallen .. maar aankomen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 18:06

Ik meen me vaag te kunnen herinneren hier toch wel eens iets over te hebben gelezen, maar via de zoekfunctie kwam ik er niet op uit ..

Ik ben al altijd smal geweest ...
Opzich niks mis mee, vind het zelf heel normaal en zie het ook niet meer zo goed ..
maar af en toe heeft het toch ook wel zn nadelen.
Zoals waarschijnlijk nu;

Mn vriend en ik proberen al een tijdje zwanger te worden, maar (de dokter zegt dat het door mn gewicht komt) met deze ongelooflijk onregelmatige cyclussen zijn we al een hele poos bezig!

Ik heb een tijdje 50 gewogen ... voelde me echt heel goed! Zag er net iets voller uit, mn broeken zaten iets strakker en voelde me gewoon lekker.
Kreeg helaas en griepje en was in een week 6! kilo kwijt ....

Nou zit ik al zeker een jaar op de 46/47 kilo en het wil gewoon NIET lukken ..
Soms vragen vrienden ofzo ook wel eens (ik kan flink spaaien op verjaardagen etc) waar laaaaaat je het ..
Nou, ik weeeet het niet!

Baal dr van, wát moet ik nog meer eten/sporten/doen om een beetje aan te komen, me weer zo lekker te voelen!?

Zie dr verder gezond uit .. je ziet niet overdreven mn botjes of wat dan ook ... maar die 5 kilo extra, waarom lukt dat nou niet? -O-

Liselot

Re: Het is eens niet afvallen .. maar aankomen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:07

ben je al eens bij een dietiste geweest?

Yvonn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:08

Maar hoe lang ben je dan?

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 18:09

LiSSy schreef:

Jups, die geeft me voor 3 maanden van die smerige shakes mee ... dan kom ik 3 kilo aan,
en zo gauw ik weer klaar was met dr 'kuur' .. zakte ik gewoon weer naar mn oude gewicht!

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 18:09

Yvonn85 schreef:

Oja vergeten, sorry!
Ben 1,68

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:10

Elicious schreef:
LiSSy schreef:

Jups, die geeft me voor 3 maanden van die smerige shakes mee ... dan kom ik 3 kilo aan,
en zo gauw ik weer klaar was met dr 'kuur' .. zakte ik gewoon weer naar mn oude gewicht!

Andere dietiste, als je geen goede huisarts hebt ga je ook niet bijblijven. Dietiste voor aankomen is echt shoppen.

Yvonn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:12

Tja, ik ben ook tijdje erg mager geweest. Ik heb me toen een maandlang dagelijks misselijk gevreten. Nu moet ik nog heel wat doen om gewicht te behouden (BMI = 19 ofzo). Ik snoep op dit moment, naast een gewoon eetpatroon (= 6 sneeen brood, fruit, zuivel, avondeten) zo'n 4 pakken koek/zakken chips/snoep in een week. Nu blijf ik op dit gewicht.

Succes...

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 18:15

Yvonn85 schreef:
Tja, ik ben ook tijdje erg mager geweest. Ik heb me toen een maandlang dagelijks misselijk gevreten. Nu moet ik nog heel wat doen om gewicht te behouden (BMI = 19 ofzo). Ik snoep op dit moment, naast een gewoon eetpatroon (= 6 sneeen brood, fruit, zuivel, avondeten) zo'n 4 pakken koek/zakken chips/snoep in een week. Nu blijf ik op dit gewicht.

Succes...

hahaha ik weet het..
avonden misselijk in bed , tot bijna overgeven toe (ook geen pretje want ik heb emetofobie).
Eet me nu al helemaal te barsten, meer koekjes/chips/andere lekkere maar ook gezonde dingen kan gewoon écht niet!

Ik denk dat het ook niet de goede manier is om alleen maar te snoepen! :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:21

Je moet vaker per dag gaan eten,hoeft niet eens een hele vracht te zijn.En vooral in de avond vaak eten.
Ik kom ook heel weinig aan,maar als ik meerdere keren per dag eet kom toch wel wat aan hoor.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:18

Elicious schreef:
Yvonn85 schreef:

Oja vergeten, sorry!
Ben 1,68

Oef, ik ben met diezelfde lengte en 56/57 kg al een spriet.
Blijf in elk geval gezond eten, alleen vaker en dus in totaal meer. Er stond in een afvaltopic openingspost een heel goede uitleg over op gang brengen en werking stofwisseling en hoe de verhoudingen eiwit/vet/koolhydraten om goed af te vallen voor iedereen anders zijn. Denk dat zelfde principe ook andersom gebruikt moet kunnen worden. Dacht dat de schrijfster ervan laura was.
Daarnaast, heeft je HA al geprikt op schildklier?

Edit:
Dit topic bedoelde ik, misschien dat een pb naar die TS je verder kan helpen?
[MW] Wat (te) weinig eten met je doet...