Dromen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 09:41

Laten we hier een topic openen over alle enge, nare of juist hele leuke dromen die je hebt gehad!
Ook de meest overklaarbare dromen! Ik zal zelf beginnen:
Vanacht droomde ik dat mijn hond Marshall onder een auto was gekomen. Hij liep los en was er vandoor gegaan. Marshall is een herder. Zijn kop was aangereden en zat onder het bloed. Mensen op straat schoten te hulp. Marshall lag op zijn zij met zijn kop op de stoeprand, en de kant die op de stoep lag was kapot, helemaal vol bloed. Mijn vriend en ik kwamen als een gek aanrennen, iedereen dacht dat Marshall al dood was. Toen Marshall ons zag, tilde hij een heel klein beetje zijn kop op om naar ons te kijken.
Ik begon keihard te schreeuwen van verdriet, mijn vriend ging naast Marshall op de grond zitten. Marshall probeerde bij mijn vriend op schoot te kruipen, met al zijn verwondingen. En toen werd ik wakker.
Ik werd om kwart over vijf wakker en heb tot aan de wekker, kwart voor 7, niet meer kunnen slapen. Ik voelde me zo naar, het hele gevoel dat ik tijdens de droom had, had ik nog steeds. Gelukkig lag Marshall gewoon lekker naast me op de grond te slapen, maar toch, ik voelde me echt k*t.
Hebben jullie dat ook wel eens?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:45

Ja, droom me een ongeluk met periodes... en regelmatig blijft het gevoel van de droom dan hangen als ik wakker ben. Ligt aan de droom of ik daar dan blij mee ben ;)

Fenrir

Re: Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:54

Om ook even op je openingspost te reageren:

wat een vervelende droom. Dat soort dromen zijn nooit leuk. :n

Ik droom zelf heel veel en heel 'extreem'. Mijn dromen zijn vaak behoorlijk heftig en ik onthoud er vaak drie per nacht. Sowieso elke nacht minstens één.
Dat zorgt ervoor dat m'n hoofd vaak helemaal vol zit met onverklaarbare dromen en situaties; ik houd een boekje bij waar ik de dingen in opschrijf en ik teken ze van me af. Dat is de enige manier om mijn hoofd nog een beetje op orde te houden.

Als je wat wilt lezen over dromen (en een paar voorbeelden van mij) dan moet je even in het topic kijken dat ik als laatste heb geplaatst. ;)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 10:08

Fiffill schreef:

Heb net de zoekfunctie gebruikt met 'dromen' en kwam deze allemaal niet tegen...Overigens onthoud ik mijn dromen ook altijd, ik heb ook altijd de meest bizare dromen. Soms denk ik wel eens dat ik een herboren Dali ben, al die futuristische dromen die ik heb ;) Mijn vriend denkt soms echt dat ik gek ben als ik het vertel.
Laatst bijgewerkt door Esgaroth op 27-11-09 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:09

Als je de zoekfunctie instelt op zoeken in de titels van de onderwerpen dan vind je er nog veel meer. :)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:34

Ook ik droom met periodes (voornamelijk drukte/stress) heel veel en heel extreem. Ik kan het meestal wel terughalen op dingen waar ik mee bezig ben op dat moment.
Mijn vriend heeft een vaak terugkerende droom: hij droomt dan dat er een receptie aan de gang is in de slaapkamer, terwijl hij in bed ligt. Hij praat en slaapwandelt daar ook bij. Het is wel grappig hoor, maar af en toe ook vermoeiend. Wanneer ik zeg dat hij gewoon moet gaan slapen, word hij altijd heel boos, want hij kan toch niet zomaar gaan slapen terwijl er een receptie aan de gang is?! :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:37

Aangezien het laatste topic over dromen al wat ouder is en inmiddels stilligt mag deze open blijven :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:41

Ik droom vaak met hetzelfde thema ..
Laatste tijd droom ik erg veel over water en dat ik - hoe erg ik mn best ook doe - niet bovenkom .
Of dat ik kan vliegen, en dat ik onwijs mn best doe, maar hoe ik het ook doe, ik kom niet verder dan een paar meter om dan weer naar beneden te storten.

En de welbekende val-dromen. Dat je half in slaap bent en 'droomt' dat je valt en wakker schrikt.. Komt geregeld voor ook :j .

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:43

Hé, daar zijn volgens mij allemaal verklaringen voor hoor...
- dezelfde dromen herhalen zich
- water, verdrinken
- vliegen en dan naar beneden storten
- de welbekende valdromen

weet 't niet uit m'n hoofd....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:01

Bente is heel interessant als het om dromen gaat. :j

Ik droom ook vaak en dan imo raar. Maar ik onthou alleen stukjes jammer genoeg.

Vannacht was ik weer es in een kasteel maar dit was een andere aangezien ik vaak over dezelfde droom. Ik lag in een bed. Er stonden 3 bedden om mij heen die leeg waren maar wel opgemaakt. Het dekbed van het bed tegenover mij bewoog. Maar het bed was leeg. Toen opeens een nieuw stukje dat ik in een keuken in het kasteel het licht wilde aandoen maar dat het licht heel raar deed. Het ging aan, uit, langzaam aan en toen weer langzaam uit. Ik ging iemand halen en toen we weer naar de keuken wilde kon ik hem niet meer vinden. Hij stond niet op dezelfde plek als eerst. En toen sprong mijn droom weer verder. Ik stond in een kamer in het kasteel en toen liepen er toeristen langs en maakte ik een opmerking over ddat het spookte in het kasteel.

:') Erg helder zeg maar. _O-

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:49

ik heb wel is gedroomd dat er een dinosaurius uit een sleutelgat kwam en in de trein zat. en achter mij aan zat. best eng, heb hele nacht niet geslapen. toen was ik nog heel klein maar kan me nog goed herinneren.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:50

Ik droom ook vaak de zelfde dingen, vooral als ik stress! Ik ben een echte school geobsedeerde idioot en als ik droom heeft dat altijd met school te maken,

Laatst nog, mijn wiskunde lerares (die erg aardig is en waarmee ik het goed kan vinden) kwam naar me toe om te zeggen dat ik niet goed genoeg ben Maths SL. Dat ik moest zakken naar Maths St. (Sl is moeilijker dan St) Ik werd huilend wakker. Echt vreselijk.

Ook dat ik mijn Chemistry klas uit werd gezet, of dat ik alle vakken had gezakt.

Echt, alles met school en zakken te maken! Niet leuk, ik ben toch wel benieuwd wat het allemaal betekend!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 17:44

Sabinee__ schreef:
Dat je half in slaap bent en 'droomt' dat je valt en wakker schrikt.. Komt geregeld voor ook :j .

Aaaarghh! Die heb ik weleens zo erg gehad, dat ik echt helemaal in bed lag te schokken. Echt zo'n enorme schrik, en toen beukte ik keihard met mijn knie bij mijn vriend in zn zaakje. Zo! Dat is pas in slaap vallen!

Die van die dinosaurus is overigens best hilarisch als je hem zo terugleest :D