Wie nog meer fractuur schaambeen/bekken/SI gewricht gehad?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Wie nog meer fractuur schaambeen/bekken/SI gewricht gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 23:31

Van het weekend is het alweer 5 weken terug dat ik van mijn paard afgevallen ben.
Ik kwam vanuit een flinke galop ten val en heb daarbij een scheur in mijn schaambeen (avulsiefractuur) & SI gewricht opgelopen, en mijn bekken staat scheef, waardoor ik weer klachten heb die overeenkomen met die van BekkenInstabiliteit.

Nu gaat het echt elke dag wel een beetje beter, alleen de pijn in mijn SI gewricht neemt inmiddels meer toe dan af...

Wat ik me afvraag, wie heeft dit nog meer gehad?
Wat ik het meest gekke vind om te ervaren, is dat alles lijkt te 'knakken' in mijn bekken.
Alsof er spieren/pezen/botten langs elkaar heen schuiven. Echt een heel apart gevoel, niet persé pijnlijk, maar het maakt wel dat ik me erg instabiel blijf voelen :x

Zowieso heb ik nog begeleiding van fysiotherapeuten, zo'n 3x in de week :)

Maar ben wel benieuwd wie er nog meer dit soort klachten gehad heeft, hoe lang jullie aan het revalideren waren en of jullie ook zo knakten :x

Bettine

Re: Wie nog meer fractuur schaambeen/bekken/SI gewricht gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:40

Ik heb jaren geleden mijn schaambeen gebroken gehad.
Het zat nog wel helemaal op zijn plaats, maar was wel helemaal 'doorgescheurd'.
Dat knakken herken ik wel, en had in het begin ook hele erge pijnscheuten.

Opzich is het revalideren best snel gegaan, zat met een week of 10 weer te paard. Maar ik kon echt bijzonder weinig in het begin. Kon ook niet vooruit lopen, mijn benen naar voren bewegen ging gewoon niet. Dus ik heb wekenlang achteruit geschuifeld, dat ging wel :')

Het knakken ben ik overigens nooit helemaal vanaf gekomen.
Het is inderdaad niet pijnlijk, maar heel apart gevoel.
Ik kan de knak niet bewust 'maken' bij een bepaalde beweging, maar soms komt hij gewoon.
Om je gerust te stellen; ik heb het amper ;) maar soms komt het gewoon nog wel eens.

Argi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 08:55

Hier nog een. Vorig jaar mijn schaambeen en heiligbeen gebroken. Week in het zieknhuis gelegen en maanden fysio gehad. Dat knakken heb ik ook wel een week of 8 gevoeld. Bij mij was alles wel pijnlijk. Heb lang op 3 dicoflenac en 8 paracetamol per dag geleefd. Kon ook alleen maar op mijn rug slapen. Zodra ik maar iets draaide knakte het al. Neem wel de tijd om het te laten genezen. Ben nu zelf 1,5 jaar verder. Ben weer volop aan het rijden, maar heb nog wel dagen dat ik een zeurderige pijn voel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 08:59

ik zou de fysio verruilen voor een kraker.

als ik wat heb dan ga ik altijd naar mijn Chiropractor............ zelfs na een val waar ik 3 ruggenwervels verschoven had, zat ik na 3 weken weer op het paard

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 09:01

Verschuiven is iets anders ;)
Ik ga niet iemand mijn breuk-areas laten kraken nu hoor.
Dat kan straks altijd nog :x

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 09:04

fysio heb je zowizo niks aan :D das geitenwollensokkenoplossingvoornietpaardenmensen :D

no offence aan de fysiotherapeuten, want voor mensen die minder groffe behandeling nodig hebben heel goed.

fysio is er voor spieren en pezen...... niet voor botten....... voor botten moet je toch echt bij een kraker zijn :)

een goede chiro, weet daar absoluut mee om te gaan :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 09:08

Ik ben het beetje met je eens...
Maar bijv avulsiefractuur is juist mijn spier, die half van het bot afligt ;)

En ik zie nog steeds het nut niet in van het kraken van gebroken botten, lijkt mij beetje pijnlijk :D
Straks als mijn bekken gefixeerd kán worden, kunnen mijn fysio's dat ook, loopt ook chiro aan de praktijk.
Dus denk als de deskundigen het er tijd voor vinden, er vanzelf wel doorgegeven wordt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 09:11

helemaal goed, een praktijk met diverse kennisniveaus :) zou er meer moeten zijn :)

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 09:12

Ik heb ook een schaambeenfractuur gehad door een val van het paard. Dit is inmiddels zo'n 13 jaar geleden, maar ik heb hier nog steeds last van. Dit komt omdat mijn klachten in eerste instantie afgedaan zijn als kneuzingen tgv de val. Ik loop nog steeds af en aan bij de fysio en chiro. Ik kan zo in enen last krijgen, en dan zo erg dat ik niet meer kan bukken of liggen. Ik vang alles op in mijn onderrug ipv bekken met paardrijden.