Dode, pijnlijke plek na operatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Dode, pijnlijke plek na operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 22:37

Ik heb 10 nov. een behoorlijke ingreep aan mijn schouder gehad. rondom de wond zitten wat dode en gevoelloze plekken, wat normaal is.
Echter zit er bij mijn pols ook een dode plek. Gelijk na de operatie had ik hier geen last van. Een paar dagen later begon het gevoelloos te worden. Bij het strekken en buigen van mijn arm schieten er mega pijnscheuten door mijn pols.
De plek wordt nu met de dag pijnlijker, alsof je met je vinger over een stuk huid gaat waar een open schaafwond op zit? Zelfs met de kleinste aanrakingen van bijv. mijn trui of de sling die ik draag, is het goed gevoelig. Toch voelt de plek (op mijn huid) als 'dood'.
Het ziekenhuis heb ik al aan de telefoon gehad, en het is geen normale reactie, woensdag moet ik ernaartoe en aangezien het niet naast de deur is wacht ik ook gewoon tot woensdag. Ben benieuwd wat het is en of het te verhelpen is... :o

Herkent iemand dit?

eempiej

Re: Dode, pijnlijke plek na operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:40

Heeft in die arm je infuus gezeten?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 22:42

Nee, die zat in mijn andere arm. En ook niet bij mijn pols (toen infuus erin zat, trokken ze em per ongeluk eruit :+ ) want na 3 pogingen lukt het nog niet, dus hij heeft in mijn arm gezeten bij mijn elleboog.
Hier heb ik totaal geen last meer van :n

De plek zit in de arm waarvan ik ook aan mijn schouder ben geopereerd.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:44

Mmm, raar. Klinkt dat alsof er wat met een zenuw geknoeit is in je schouder wat door trekt naar je hand toe.
Helaas is zenuwpijn de moeilijkste pijn om te bestrijden, denk dat pcm of ibuprofen dus niet zal helpen. Verstandig dat je even langs het ziekenhuis gaat!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 22:49

Wel vreemd dat het enkelt in mijn pols zit, is toch een flink eind naar mijn schouder toe. Er is wel echt een flinke snee gemaakt en ze hebben goed housgehouden (het nodige hak en trekwerk)

Dit is de wond, in link.
http://i588.photobucket.com/albums/ss32 ... S/1-13.jpg

Ik hoop toch van ganse harte dat dit niet blijft, ik kan m'n dagelijkse dingen niet gewoon doen zonder bewust rekening te houden met die pols, de pijn is echt ondragelijkk als ik teveel buig of strek...
Laatst bijgewerkt door Patriciavt op 26-11-09 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:50

Misschien een zenuw geraakt per ongeluk? Zou t wel even in de gaten houden! Moet je nog op controle oid? dan zeker even melden! :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 22:51

Dat is sowiezo aan de orde.
Alleen dat je huid dood is dat is een 'normale' reactie.
Maar die bijkomende pijn bij strekken/buigen en irritatie bij aanraken, dat ken ik niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 02:14

Daar heb ik ook last van. :j
Ik heb een paar jaar geleden per ongeluk door een ruit heen geslagen en daarbij is mijn slagader geraakt.
Daar kreeg ik toen hechtingen in en ik heb nu nog steeds last van een gevoelloze pols (onderkant).
Dat gaat ws ook niet meer over.

Hebben ze bij jou vlakbij grote adres of zenuwkabels geopereerd?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 14:33

Nou ja Kim dat gevoelloze is niet zo erg, dat het zo'n zeer doet, dat is wel erg :o Ik hoop dat dát nog overgaat en vroeg me dus af of meer mensen dit hebben...
Ze hebben wel grote aders en zenuwkabels geopereerd, maar in m'n schouder en niet bij m'n pols :n

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:38

Ze hebben een of meerdere van je zenuwen geraakt, ik heb ook een dood, gevoellig stuk in mijn voet na de operatie aan een gebroken enkel. Voor mij is het inmiddels ruim 5 jaar terug en nog steeds niet hersteld.

Ik zou er wel een melding van maken.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:37

ik heb dit ook gehad. ik heb vorig jaar een operatie aan mijn kaak gehad, ook ik had dode gevoeloze plekken hier omheen en dat word nu minder, dus ik denk dat het je zenuwen zijn

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:45

dan is er een zenuw geraakt

heb 9 jaar terug een operatie gehad
en daar is ook zenuw geraakt op zodanige wijze
dat vanaf mijn ellenboog schouder tot mijn middel
gehele linkergedeelte borstkast dus
het gevoel heeft van een slapende voet
ja het went .. duurt even maar het went

als je echt GEEN gevoel hebt zit er dus een zenuw klem
kan zijn door zwelling , dan komt het wel weer goed
vermoed dat dat nu bji jou aan de hand is daar het
paar dagen heeft geduurt

sterkte

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:47

Zo zeg.. wat voor schouderoperatie heb je gehad als ik vragen mag.. wat een grote snee hebben ze gemaakt. Ben ik toch even blij met mijn 'puntjes' op de schouder.
Misschien inderdaad een zenuw geraakt, voor de zekerheid zou je telefonisch contact met ze opnemen en je probleem voorleggen aan de assistente. Misschien kan ze je meer vertellen of wilde arts er toch nog even naar kijken.. Naar hoor :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:51

Klinkt als een zenuw die beschadigd is, ik heb het in mijn voet van mijn enkeloperaties...

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:00

Ik heb dat ook gehad toen ik samen met een paard gevallen ben en m'n bovenbeen bekneld is geraakt.
Het doet inderdaad echt ondraaglijk veel pijn en toch heb je een "dode" plek. Die pijn is weggetrokken maar heeft wel een paar weken geduurd. "Dode" plek heb ik nog altijd.

Ben er nooit mee naar de dokter geweest overigens.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:06

Dat heb ik ook, maar bij mij was de zenuw door en weer gehecht. Hoe de fysio het mij heeft uitgelegd is dat ze nu wel weer het omhulsel van de zenuw hebben gehecht, maar dat de 'kabels' weer moeten groeien en die groeien langzaam (1 cm per maand) en dat moet in zijn geheel weer teruggroeien, vanuit je ruggemerg door je schouder waar ze aftakken naar je arm en duim etc. De zenuw van je duim (die mij dus kapot was) is een aftakking van een aftakking, dus bij jou plek heb je dan de hoofdzenuw of een aftakking daarvan?
Op de plek waar de zenuw weer omhoog komt (+- 1 cm onder de binnenknobbel van je pols zeg maar) is het bij mij dus ook gevoelloos en voelt het heel akelig als je er aan komt. Gewoon pijnlijk inderdaad. Met een trui heb ik er gelukkig geen last van, wel als ik er per ongeluk (zachtjes) met mijn nagel overheen ga of wat harder duw.
Zo te horen lijkt het er dus op alsof er een zenuwbeschadiging heeft plaatsgevonden, maar weet niet of dat kan vanuit de schouder of dat ze misschien door het trekwerk (ook aan je arm?) een beschadiging hebben veroorzaakt?

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:18

Ik heb het ook. Ben 2 november geopereerd aan een borstklier bij mijn oksel, en heb precies wat jij beschrijft. Alleen mijn arts zei dat het 6 weken nodig heeft om te herstellen en hoefde niet terug te komen (dit gesprek ging via de telefoon).

Nu nog maar even wachten of de pijn wegtrekt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:34

bij mij is de eerste operatie nu meer dan een jaar geleden...
ze hebben toen een zenuw geraakt en het gevoel is nog steeds niet normaal terug...
zenuwen schijnen wel heel langzaam te herstellen, dus ik wacht nog af, maar ik heb niet zo heel veel hoop meer dat het weer normaal wordt...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 13:43

Marchador schreef:
Zo zeg.. wat voor schouderoperatie heb je gehad als ik vragen mag.. wat een grote snee hebben ze gemaakt. Ben ik toch even blij met mijn 'puntjes' op de schouder.
Misschien inderdaad een zenuw geraakt, voor de zekerheid zou je telefonisch contact met ze opnemen en je probleem voorleggen aan de assistente. Misschien kan ze je meer vertellen of wilde arts er toch nog even naar kijken.. Naar hoor :(:)

Mijn sleutelbeen was geluxeerd, ze hebben er nu een stukje vanaf gezaagd, vastgezet met een soort spul wat nieuw kraakbeen moet worden en het geheel met een eigen bandje en 2 gemaakte bandjes vastgezet. Er zouden ook pinnen ingaan, maar dit hoefde niet omdat het 'stevig' genoeg zat. Helaas is het naar mijn beleving vorige week weer losgeschoten (dus weer uit de kom) maargoed, dat gaan we woensdag horen..

Nogmaals, het feit dat het gevoelloos is, daar kan ik mee leven. Maar op het moment dat ik mijn arm teveel buig of strek, dan zitten er zulke enorme pijnscheuten in mijn pols, dat ze bijna niet te houden zijn :o En als ik met mijn vinger over de bewuste plek ga, dan is het net of er een grote open schaafwond zit waar ik dan met mijn vinger overheen ga.. (dat nare, pijnlijke, branderige gevoel)
Dát moet weg, zo niet dan zou dat betekenen dat ik voor altijd mijn arm niet meer helemaal kan buigen strekken ivm de pijn in mijn pols??