Val je uit je bed, is je meniscus verrekt ( ervaringen? )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_q

Val je uit je bed, is je meniscus verrekt ( ervaringen? )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:24

Ja ik stapte letterlijk met mijn verkeerde been uit bed ! :+
Met het uit bed stappen s'avonds om te gaan tandenpoetsen ben ik voor mijn idee door mijn knie heen gevallen.
Ik heb mezelf opgevangen aan het bedpost. Nou verder niet meer aangedacht eerlijk gezegd. Het deed wel die avond pijn maar ik dacht dat ik tegen mijn bed aan was geknald.

Maar gisteren was het al weer twee weken geleden en ik krijg steeds meer pijn ! Ik naar de dokter vandaag en hij concludeerde dat het mijn meniscus is. Nou moet ik een week volledige rust houden ( ja sorry maar ik moet toch echt naar school, rijlessen en werken :oo ) oefeningen doen, en als het volgende week niet beter is moet ik naar de orthopeed die er dan ''in'' wil kijken.

Nou echt als ik iets niet kan gebruiken nu is dit het ! Ik ben 1e jaar HBO-V en heb mijn knieën hard nodig. Praktijk toets is in januari al en ik kan geen rust, operatie o.i.d gebruiken. Stage begint ook al in februari !

nu vroeg ik me af wie hetzelfde heeft meegemaakt !

groetjes HIlde

chocobroodje

Re: Val je uit je bed, is je meniscus verrekt ( ervaringen? )

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:27

Ja ik ook ;)
Op ponykamp uit een stapelbed gedonderd, met me kop op een koffer en mijn rechterknie vol op de grond.
De leiding op de slaapkamer sliep rustig verder, de rest schrok wakker :?
Na ponykamp bleek de meniscus naar binnen te zijn geschoten. Is een aantal keer ingetaped, heb er nu geen last meer van.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:27

Oei, dat lijkt me niet fijn.. :\
Ik heb er geen ervaring mee, maar hopelijk loopt alles goed af, ook mnet school! :(:)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:54

Nou succes... ik gleed uit over een putje buiten, volgende dag kon ik niet meer lopen.. SEH geweest en er was niets gebroken, maar het was zo dik dat ze niets konden zien. Week later bij de orthopeed heeft hij een naald in m'n gewricht gestoken (om te zien of de zwelling door bloed of door vocht kwam) conclusie: Knieschijf was uit de kom en moest 5 weken in een gipskoker -O-
Na die 5 weken duurde het een week of 4 voor ik weer alles kon doen, maar nu heb ik er gélukkig geen last meer van :o

Ik hoop voor je dat het meevalt, knieen zijn echt heel vervelend! En écht heel goed je rust houden en doen wat ze zeggen hoor!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:56

mijn knie schijf gaat elke week zo wat uit de kom gelukkig kan ik hem zelf terug zetten.ik heb al heel vaak in het gips gezeten daar voor.ik zou de rust nemen als ik jou was want je knieen heb je echt nodig.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:19

Knieën zijn 1 van belangrijkste dingen als je wilt blijven lopen. Ga dus vooral niet modderen met je knieën, geef ze voldoende rust.
Anders heb je er later veel meer last van.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:20

miss_kippie schreef:
mijn knie schijf gaat elke week zo wat uit de kom gelukkig kan ik hem zelf terug zetten.ik heb al heel vaak in het gips gezeten daar voor.ik zou de rust nemen als ik jou was want je knieen heb je echt nodig.

:oo dat meen je!!
Daarvoor moest ik idd ook in het gips! Ik heb gelukkig het idee dat het bij mij nu wel weer redelijk stevig zit..
Ow sjeem ik heb zo'n pijn gehad toen.. pff moet er niet aan denken.. iedere week :(:)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:25

Ik loop al jaren met gescheurde meniscussen en ach, je leert er wel mee leven hoor. Alleen zodra je last gaat krijgen rustig aan doen tot het helemaal weg is, anders word het écht niet prettig! Ik kan er alles mee behalve hele dagen staan.
Maar zo'n operatie hoor ik meer slechts dan goeds over dus ik pas..

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 09:26

bedankt voor alle reacties !
ik begin hem toch goed te stressen.. Ik heb deze morgen niet echt veel pijn maar meestal komt het toch echt pas halverwege de dag! Ik ga nu krukken halen en daarna toch maar naar school !

Ezummi: al jaren met een gescheurde meniscus, en daar kunnen ze niks aan doen :oo ??

Patricia: ja ik moet zeggen dat de pijn vorige week erger was , nu heb ik gisteren de hele dag gezeten dus dat kan er ook aan liggen maar toch :)

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:27

Ik heb wel een kijk operatie laten doen , ik heb er ontzettend veel spijt van. De arts was ervan overtuigd dat mijn hele knie aan gort was. Het was een duidelijk geval vond hij..

Toen die eenmaal in mijn knie keek bleek alleen dat de kruisbanden gekneusd waren. En de meniscus geïrriteerd , ook was mijn knieschijf wat ruw. Dus die heeft die even "gepolijst" en hij had wat kraakbeen weggehaald..

nou bedankt , het is nu ruim twee jaar geleden. En ik heb nog dagelijks pijn. Traplopen doet mij zeer , fietsen doet mij zeer..(vooral tegen de wind intrappen) En er zijn dagen dat ik met heel veel moeite op het paard kom. Ook sporten kan ik absoluut niet meer.. Heb weken lang 5 dagen in de week getraind bij een fysio om mijn bovenbenen sterker te maken. En de keer erop ging in tijdens de volleybal zo weer door mijn knie..

Ik zou je dus zeker niet zomaar laten opereren. Misschien ben ik wel een gevalletje "pech" , maar als ik het over mocht doen , echt niet ... :n

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:34

MoonChloe schreef:
Knieën zijn 1 van belangrijkste dingen als je wilt blijven lopen. Ga dus vooral niet modderen met je knieën, geef ze voldoende rust.
Anders heb je er later veel meer last van.

Hier sluit ik mij bij aan.

Overigens, verrekte meniscus? Keek een beetje vreemd op bij die opmerking want een meniscus is een hoefijzervorming stukje kraakbeen in je knie. Dat verrek je volgens mij nogal lastig.
En als daar een scheur in zit is dat inderdaad lastig. Kraakbeen is n.l. niet goed doorbloed waardoor herstel slecht is. Als ze opereren halen ze de rafels en losse stukjes weg en meestal gaat het daarna een stuk beter.

Maar juist als HBO-V student zou je volgens mij moeten weten dat je niet moet gaan lopen aanmodderen met jouw knie. Volg het advies van de huisarts op.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 17:33

Eejj: Oef dat klinkt echt totaal niet fijn :oo ! Ja ik ben ook totaal niet van een operatie dus hopelijk na deze week rust is het '' goed '' . Maar goed rusten is moeilijk..

Brankaz: ik ben niet voor niets 1e jaar.. moet nog veel leren :)!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:36

Ik raad het je toch wel aan , om echt goed te rusten..

Als je 3 maanden later nog steeds maar 3 uurtjes kan lopen zonder dood te gaan van de pijn... had je het er achteraf graag voor over gehad :D

In ieder geval veel sterkte :(:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:41

Ik ben twee jaar geleden heel stom van een stoepje afgevallen en eigenwijs als ik was gewoon doorgelopen. Misschien was er toen met wat oefeningen of rust wel wat aan te doen geweest. Maar goed, ik kreeg steeds meer last, en ben twee weken geleden daardoor geopereerd aan mijn miniscus. En het viel ontzettend mee. Met twee weken ben je al redelijk ter been, je hoeft echt geen maanden thuis te zitten!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:41

heb ook zoíets gehad en bleef maar pijn houden. dit is al 18! jaar geleden.
ook laten overhalen tot en kijk operatie, en geschaaft en gepolijst weet ik veel wat, meniscus was goed in ieder geval. Maar de pijn was na de operatie erger dan ervoor en ik heb er nog last van.
Maar je leert er mee leven inderdaad :-)

Ik zou goed rust houden en eventueel een goeie fysio raadplegen, maar niet zomaar een kijk operatie ook al zijn de technieken inmiddels verbeterd en is mijn situatie al lang geleden. Ik heb nog steeds mijn twijfels over dat gepeuter in die knieen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:36

Ik vraag me af hoe je meniscus kan verrekken aangezien het kraakbeen is maar dit terzijde.
Gewoon braaf even rust nemen daarmee los je heel veel op en kun je dus voorkomen dat je onder het mes moet.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 18:46

jaa sorry katja ;)
heb het topic nogal snel gemaakt en wss ipv overbelast , verrekt ingetypt !
Mijn excuses daarvoor...

iig bedankt voor alle ervaringen !! :)

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:53

Je meniscus kun je idd niet verekken. Maar als er een scheur in zit kan de flap of scheur zeker vervelend zijn door pijn of op slot gaan van je knie. Bij ons wordt via een kijkoperatie in de knie wat weg geknabbeld. Normaal gesproken moet de pijn dan over zijn. Maar voordat ze gaan opereren kun je eerst mri ofzo laten doen hoor. Via de mri kun je zien of er een scheur in zit.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 17:07

oke gelukkig :D

bedankt, dat stelt me iig al gerust .. ik ben inmiddels 3 dagen verder en het is nog niet minder qua pijn ondanks de rust.

Moet het eigenlijk af kijken tot donderdag maar ben eigenlijk geneigd om dinsdag al te bellen ;)

Weny Dat op slot gaan klinkt echt bekend. Als ik op wil staan dan krijg ik hem met moeite gestrekt en dan hoor je echt een soort gekraak..

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 09:46

GEwoon nog ff geduld... kan zo zijn dat het in 1 x beter gaat maar als er echt een scheur in je meniscus zit kan dat natuurlijk niet uit zichzelf genezen gezien dat bot is.
Vraag gewoon om MRI als ze over een kijkoperatie beginnen. Kijk een kijkoperatie is wel een ingreep natuurlijk. Is ook niet niets en elke operatie doet na de tijd wel wat pijn.

Mmm maar dat op slot gaan.... klinkt misschien toch als een scheur of los botfragmentje.
Maar als ik jouw was zou ik gewoon even afwachten. Kan nog goed komen natuurlijk ;) succes.
En laat je niet opnaaien door de indianenverhalen hier over dat de operatie zoooveel pijn doet :) Succes!

Groetjes wendy

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 12:01

Bedankt Wendy ! :)
Ik heb net gebeld en mag donderdag weer terug komen !
Het gaat nog neit echt veel beter, traplopen kan bijna niet.
De strek beweging gaat prima maar buigen gaan niet tot nauwelijks !

Dus moet tot donderdag gewoon op krukken blijven lopen en dan hoor ik donderdag hoe of wat :)

En reken maar dat ik eerst een mri vraag ! ;)

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:38

dat is niet zo mooi dat je nog steeds erg veel last hebt. nou ik wens je veel succes donderdag!

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:41

Succes!

Ik weet hoe vervelend het is om last van je knie te hebben. Heb zelf ook erg eel pijn aan mijn knieën maar ze weten niet wat het is. Echt al zo veel laten onderzoeken.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:42

Hier nog zo iemand.
13 jaar geleden al mijn kruisband afgescheurd in mijn linkerknie.
Vorig jaar september zat ik met mijn linker voet onder mn kont. Ik wilde wat snel opstaan en hoorde krak. Ik verging van de pijn. Ben naar de huisartsenpost gegaan (want was op zaterdag) en die zei dat ik niets had. Zondag nog steeds erg veel pijn, en toen naar een vriend gegaan die orthopeed is. Hij constateerde een gescheurde meniscus.
Ik ben er die dinsdag aan geopereerd. Hij heeft hem bij mij gelijmd. Daardoor heb ik 6 weken in een brache moeten zitten. Als hij hem er uit had gehaald, had ik na 1 week weer normaal kunnen lopen. Maar ik ben nog tamelijk jong, dus hebben ze hem behouden....

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 22:44

Pff trudy dat klinkt ook totaal niet lekker !
Maar die operatie is nog snel gekomen zeg !

Ik heb niet een knak gehoord maar het blijft toch echt pijnlijk ! Moet ook zeggen dat op het moment dat ik door mijn knie ging nogal slaperig was. Vriendlief en ik hadden een film gekeken tot laat en ik moest nog vlug vlug plassen en tandenpoetsen := kan goed zijn dat er iets geknakt heeft maar ik heb geen idee.

Heb je nog veel last van je knie nog , en hoelang is het nu geleden ? :)