Wedstrijdsporters?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

scooby

Wedstrijdsporters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 10:43

Hallo,

komend jaar zal voor mij in het teken staan van mijn sport (roeien), elke dag min. 1.5 uur trainen, geen alcohol, veel eten en op tijd naar bed.
Het is een sport die veel van mijn lichaam gaat vragen, dus ik moet erg oppassen met wat ik allemaal doe en laat.
Vanaf februari heb ik elke maand 2 wedstrijdweekenden, dus moet ik topfit zijn!

Zijn er meer mensen die een wedstrijdsport doen, misschien zelfs wel topsport, en hoe gaan jullie met jullie lichaam om?
Bijv. eten, rusten, werken, ziek zijn etc.
Paardensport op hoog niveau, nationaal, zie ik ook gewoon als wedstrijdsport.

Ik hoop dat er mensen zijn die wat ervaringen kunnen delen!

x.

Fenn

Re: Wedstrijdsporters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:41

Ik zit er over na te denken om net als jij misschien een keer een jaar te gaan wedstrijdroeien. Het lijkt me heerlijk om op die manier met mijn lichaam om te gaan. Wel enorm zwaar.

Heb jij hiervoor al geroeid, hoeveelste jaars ben jij? Ik ben pas sinds september bezig en ben nu in voortraining voor het roeien. Merk meteen dat sporten veel meer energie geeft dan dat het kost. Ik zou niet minder willen sporten, maar wat jij doet ook nog even niet.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:42

Ik wil wel een andere sport gaan doen. Heb vroeger fanatiek geturnt. Ben erg sportgericht. Roeien vind ik ook leuk, maar dat kan vols mij niet in de buurt van Heemskerk...?

katjaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 08:11

Een vriendin van mij heeft hier vroeger geroeid

http://www.amstelroei.nl/

en je hebt ook deze in zaandam

http://www.zzv-roeien.nl/

Joolien schreef:
Ik wil wel een andere sport gaan doen. Heb vroeger fanatiek geturnt. Ben erg sportgericht. Roeien vind ik ook leuk, maar dat kan vols mij niet in de buurt van Heemskerk...?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:28

Haha wat grappig, ik roei ook! :D

Heel lang getwijfeld of ik ging wedstrijdroeien. Tijdje meegetraint, maar qua school was het absoluut niet te combineren. Nu zit ik in een fanatieke competitieploeg die 3 of 4 keer per week traint en af en toe lekker met de wedstrijdploeg mee doet.

Wie weet zie ik je op de Varsity! ;)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:03

Leuk dat je gaat wedstrijdroeien :). Bij welke vereniging?

Zorg dat je voldoende eet en drinkt (geen alcohol ;)), veel pasta etc. Zorg ook dat je binnen 1,5 uur na je training een goede maaltijd eet, anders had je die training net zo goed niet kunnen doen.
Als je denkt dat je ziek bent of wordt, overleg dan met je coaches of je wel moet gaan trainen. Het kan soms beter zijn om een dagje vrij te nemen dan om door te trainen en vervolgens toch ziek te worden.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:10

Ik heb op wedstrijdniveau aan kickboksen gedaan.
Voor mij was het belangrijk om gezond te eten, daarbij moest ik op mijn gewicht letten, dus dat was soms best lastig. Vroeg naar bed, niet of weinig uitgaan. Ziek ben ik nooit, maar als ik tegen een wedstrijd aan zat kon ik door de opgeschroefde training weleens futloos worden. Daarom nam ik multivitamine voor sporters.
Daarnaast liet ik me masseren voor een wedstrijd, omdat mijn spieren geen kans hadden om echt tot rust te komen en afvalstoffen af te voeren.