duizeligheid, te lage bloeddruk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

duizeligheid, te lage bloeddruk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 19:44

ik heb de laatste tijd erg veel last van duizeligheid,
ik ben er mee naar de dokter geweest,
en die zij dat ik een te lage bloeddruk had,
de dokter zij ook dat dit normaal was voor mijn leeftijd.
maar ik vind het zeer eritand als ik snel opsta,
wordt ik erg duizelig val dan gewoon bijna om!
en met andere dengen.
1 x onder school was het zo erg dat ik echt gewoon bijna flauw viel
en de hele les er niet meer bij was..
de dokter heeft me er verder geen tips mee gegeven.
maar ik vind het zeer eritand.
heeft iemand tips ?

mijn bloeddruk is trouwens 65 ofzo :+

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:47

Wat schijnt te helpen als je het gevoel hebt dat je bijna flauwvalt: het klinkt heel raar, maar met je ene been over je andere geslagen (dus dat je voeten naar elkaar staan, maar dan omgekeerd :+ ), naar beneden kijken en al je spieren flink aanspannen.
Een vriend van mij kreeg die tip mee nadat hij een paar keer écht was flauwgevallen, en het schijnt te werken :)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:49

65 wat? Je onderdruk neem ik aan?

Wat raar dat je huisarts je verder geen tips heeft meegegeven zeg. Lijkt me toch niet helemaal normaal. Ontbijt je wel goed 's morgens? En tussen de middag? En drink je genoeg? Ik zou niet te snel opstaan, gewoon rustig aan. Je kan ook druivensuiker eten wanneer je je duizelig/draaierig voelt.

Oh en het is trouwens irritant. ;)

ismy

Re: duizeligheid, te lage bloeddruk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 19:54

haha ja ik eet gewoon normaal, daarom vind ik het ook best raar!

dankje voor de tips :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 19:54

bloeddruk 65, verder weet ik ook niet

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:50

Zodra je duizelig wordt: ga even zitten of desnoods liggen. Je benen over elkaar slaan en dan je kuiten aanspannen, zorgt ervoor dat het bloed uit je benen sneller naar de rest van je lichaam wordt gepompt (waardoor je hersenen ook meer bloed krijgen, waardoor de duizeligheid afneemt).

Heb je het zomaar of altijd tijdens/na iets? Bijv inspanning, een warme douche, zware maaltijd, alcohol (weet je leeftijd niet)..
Als het door 1 van bovenstaande dingen komt, kan je je leven er op aanpassen. Douche kouder zetten, minder eten, na de inspanning kunnen zitten en drinken, etc..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:03

Ik heb ook een lage bloeddruk. Nu ja ze ligt lager als de gemiddelde maar het is doenbaar, alleen heel af en toe schiet het ook wel eens echt naar beneden en dan val ik idd "flauw" wanneer ik op mijn benen probeer te staan. Vooral in warme/benauwde ruimtes heb ik hier heel snel last van, een half uurtje rechtstaan in een volle bus, is voor mij een half uurtje afzien.

Mijn doktersadvies was zout eten en veel drinken. En daarbij zegt de ene dokter "frisdrank is beter!", terwijl de andere het houdt op "vermijd frisdrank!" dusja :+ .Liggen en benen omhoog doen als ik echt flauwval hebben ze me ook al eens gemeld.

Ik heb hier ook kleine pilletjes liggen die ik neem als het me echt niet gaat. Ik ken de naam niet vanbuiten, ze zitten in een cilindervormig doosje. Ze kunnen absoluut geen kwaad, je kan ze ook nemen als je bloeddruk verder normaal is (als je echt hoog hebt weet ik wel niet). Maar ze hebben wel effect op mij.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 18:41

Rebel-jits
ik douche best warm maar ik heb niet het idee dat het daarvan komt.. ik eet niet zwaar en drink geen alcohol..
ben 14 ;:+

het voral bij mij als ik van bed kom,
opga staan, uit de bus kom, naar school
ga van het kluisje naar de aula loop,
onder de les gewoon terwijl ik nix doe!
flauwvallen is nog niet gebeurt gelukkig..
maar het is gewoon zo eritand ;S

dankje !

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:52

mijn broer kreeg als tip mee dat ie veel zoute drop moest eten :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:53

Aan een lage bloeddruk terwijl je verder gezond bent en ook geen hartproblemen hebt is helemaal niks te doen. Sommige artsen zeggen koffie drinken of dropjes eten of je eten zouter maken maar dat helpt nagenoeg niets.

Hier hebben we er allebei erg veel last van. mijn bloeddruk zakt wel eens naar 90/50 en die van mijn mannetje wil ook nog al eens met een onderdruk van 50 of lager wegzakken. Ik ben er redelijk goed aan gewend en heb een beetje baat bij koffie en erg langzaam opstaan of omdraaien. Mijn mannetje gaat redelijk vaak bijna onderuit bij sneller opstaan of na een hetere douche of bad.

Spip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:55

Ik ben er zelf laatst nog mee naar de dokter geweest, hij zei dat ik als ik duizelig werd op de grond moest gaan liggen of mijn hoofd tussen mijn benen moest doen(zie het nog niet gebeuren in de klas, maar oke) Erg lastig, maar ik ben ook nog nooit echt flauwgevallen. Ik ben 16.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:52

Ik heb hier ook regelmatig last van, vooral zo eens in de maand ;) Ik moet er zelf erg aan denken om altijd iets te eten bij me te hebben, niet te lang stil te staan, een klein zakje zoute chips voor als het echt te gek wordt en goede schoenen! Als je denkt dat je echt niet goed wordt, gaan zitten met je hoofd tussen de knieen, of gaan liggen met je voeten iets omhoog!

Je kunt beter iets voor gek staan in de klas, dan dat je de dokter voor je moeten bellen omdat je echt van je stokje bent gegaan en je kop heb gestoten!

Probeer er op te letten of het verband houd met ongesteld worden, dat wil nog wel eens zo zijn (bij mij wel dus!)

Nog mensen tips verder? Ik moet zelf ook zaterdag 2 uur staan zingen en kan wel wat ideeen gebruiken. (heb een concert, kan dus ook niet even gaan zitten) Wat kun je het best doen als je het flauw vallen aan voeld komen maar niet kan gaan zitten? :o

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:11

Mijn zusje heeft een lage bloedruk, zij drinkt zoethout thee, en eet zoute drop. Dat werkt wel.
Ook heeft ze een flauwte gehad in de douche. Komt door de warmte, lage bloeddruk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:05

ik heb het ook geregeld als ik snel opsta. mij is altijd gezegd veel druivensuiker te eten.

ik merk wel dat het steeds minder word. vorig jaar had ik het dagelijks, en nu alleen nog maar in erg krappe ruimtes ( volle trein etc.).

in het ziekenhuis heb ik het ook een aantal keren gehad. toen werd me gezegd om op zo'n tafel te gaan liggen met m'n knieen opgetrokken. en dat hielp.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:42

Een tip: gewoon rustig opstaan, niet in 1 keer gelijk vanuit bed vanalles willen doen. Geef je lichaam even de tijd om te wennen aan de vertikale houding. Dit geldt ook bij het opstaan vanaf een stoel.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:27

kan het zijn dat je hb bloedwaarde te laag is?
Daar kun je namelijk ook duizelig van worden.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:43

Als je voelt dat je flauw gaat vallen, zitten en hoofd naar beneden tussen je knieen. En rustig adem halen. Verder valt er echt niet veel aan te doen, ik heb dit al jaren. Heb het nu wel zo snel door dat ik alleen even wat vast hoef te pakken, en goed adem halen, dan gaat het meestal wel weer weg. Sla geen maaltijden over en blijf goed eten en drinken, is de enige tip die ik je kan geven.