Onregelmatig ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Onregelmatig ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 21:59

Ik snap er echt niks van , ik ben maar 1 keer in de 2,3 maanden een keertje ongesteld.. er valt geen peil op te trekken en nu vind ik het wel relaxed op zich dat ik zo weinig ongesteld ben maar ik begin me eigelijk af te vragen of dit niet een bepaalde oorzaak en consequenties heeft (zoals problemen met zwanger wordne ed.)

Wat kunnen hier oorzaken van zijn?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:13

Citaat:
De eerste twee jaar worden vrouwen vaak onregelmatig ongesteld, maar daarna treedt er meestal enige regelmaat op. Dat geldt echter niet voor alle vrouwen. Wanneer een vrouw seksueel actief is en de menstruatie uitblijft, kan dit betekenen dat ze zwanger is. Het uitblijven van de menstruatie kan echter ook te wijten zijn aan stress, een ander voedingspatroon, meer sporten of een toename in druggebruik. Als geen van deze oorzaken van toepassing zijn en je je zorgen maakt, dien je een afspraak te maken met je huisarts.

cocochanel

Re: Onregelmatig ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:19

slik je de pil ?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:20

Pasamba schreef:
Citaat:
De eerste twee jaar worden vrouwen vaak onregelmatig ongesteld, maar daarna treedt er meestal enige regelmaat op. Dat geldt echter niet voor alle vrouwen. Wanneer een vrouw seksueel actief is en de menstruatie uitblijft, kan dit betekenen dat ze zwanger is. Het uitblijven van de menstruatie kan echter ook te wijten zijn aan stress, een ander voedingspatroon, meer sporten of een toename in druggebruik. Als geen van deze oorzaken van toepassing zijn en je je zorgen maakt, dien je een afspraak te maken met je huisarts.

Ik denk niet dat TS pas sinds haar 18e ongesteld is..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:22

vriendin van mij heeft dit ook. is ermee naar de dokter gegaan, deze vertelde dat het geen gevolgen heeft. voor de zekerheid kan je natuurlijk altijd je huisarts raadplegen, daar zijn ze immers voor. eventueel kan je de pil slikken om zo meer regelmaat en controle te hebben

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 06:48

Als je onregelmatig ongesteld bent kan dit zeker wel gevolgen hebben met zwanger worden.
Sowieso heb je een onregelmatige eisprong en is het dus veel moeilijker achter te komen op welke dag je eisprong is dan bij een cyclus van 28 dagen. ;)

Ik ben zelf ook onregelmatig ongesteld en ik heb PCOS. Maar dit heeft uiteraard niet iedereen die onregelmatig ongesteld is. :)
Als je je zorgen maakt, kun je altijd eens naar de huisarts.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 07:07

Ik heb dit ook en heb hier ook al eens een toppic over gestart heel lang geleden.
Ik ben soms maanden niet ongesteld en dan ineens weer eens wel.
Ik heb de pil en hou me netjes aan de stopweek en vergeet ook niks.
Ik ben bij de huisarts geweest en hij heeft alleen me een andere pil gegeven, maar dat hiel niet.
Hij vroeg me een tijd te stoppen met de pil en toen ging het iets beter maar nog niet helemaal zoals het hoort.
Verder kon het volgens hem geen kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:41

Nathalie schreef:
Als je onregelmatig ongesteld bent kan dit zeker wel gevolgen hebben met zwanger worden.
Sowieso heb je een onregelmatige eisprong en is het dus veel moeilijker achter te komen op welke dag je eisprong is dan bij een cyclus van 28 dagen. ;)

Maar dat wil niet zeggen dat je moeilijker zwanger wordt als in dat je minder vruchtbaar bent.. Dat is dan meer afhankelijk van de seksfrequentie ;)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:38

Ik heb dit ook ....
Problemen met zwanger worden geeft het zeker, hier iig wel!

Wacht het nog heel even af, dan ga ik ermee naar de dokter..

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:51

heb een zoon van 4 en ben nooit regelmatig ongesteld geweest, dus don't worry. ik werd soms wel (en dan maar een paar druppels) en soms niet ongesteld.heeft inderdaad ook te maken met je gewicht (ben niet mager maar wel slank) maar het schijnt totaal niet erg te zijn.
enne, nadat ik met de pil stopte was ik met eén maand zwanger!!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:57

Relaxed schreef:
Nathalie schreef:

Maar dat wil niet zeggen dat je moeilijker zwanger wordt als in dat je minder vruchtbaar bent.. Dat is dan meer afhankelijk van de seksfrequentie ;)

Dat kun je niet zeggen!
Als je naar mij kijkt, ik heb drie jaar geprobeert zonder hulp zwanegr te worden met een onregelmatige cyclus. Uiteindelijk bleek dat ik geen eisprong heb van mezelf.
Je weet dus niet wat er aan de hand is. Wie weet heeft de TS wel hetzelfde en dan wordt je toch echt niet zwanger hoor.
En met een late eisprong, kan de kwaliteit ook achteruit gaan is mij verteld. Er zijn ook vrouwen die bijv hormonen slikken voor een betere en vroegere eisprong. Terwijl zij dus van zichzelf wel een eisprong hebben, maar bijvoorbeeld pas op CD50 ofzo.
Een onregelmatige cyclus is sowieso nadelig, dat altijd.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:00

Nathalie,
(hoort hier eigenlijk niet thuis, maar tóch even vragen)
Ik heb ht idee dat ik ook geen eisprong heb, aan mijn temperatuur is hij iig niet te herkennen.
Kun je hier zomaar even mee langs de HA?

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:07

elicious, ik denk dat het antwooerd al weet : je bent 20!!!!!!!!
over het algemeen laten ze je een jaar "aanmodderen" dus denk niet dat hij hier wat aan doet.
je kunt het zelf wel testen met ovulatietesten, als je je hele periode test, heb je vanzelf een keer een piek hormonen . het is alleen best duur (5 testen voor 10,00)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:10

luckyboy5 schreef:
elicious, ik denk dat het antwooerd al weet : je bent 20!!!!!!!!
over het algemeen laten ze je een jaar "aanmodderen" dus denk niet dat hij hier wat aan doet.
je kunt het zelf wel testen met ovulatietesten, als je je hele periode test, heb je vanzelf een keer een piek hormonen . het is alleen best duur (5 testen voor 10,00)

Ik ben 20.. en?
Mn vriend loopt tegen de 30, moeten we die maar 40 laten worden?
We zijn inmiddels al bijna een jaar bezig ....

hahaha ik ga echt geen 50/60 dagen testen met ovulatietesten ... dat wordt een beetje te gek!
Heb ze 5 maanden gebruikt, maar ook daar kreeg ik niet meer duidelijkheid mee!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:11

Luckyboy, dat zegt niets hoor. Ik ben 22 en met mijn 21e netjes geholpen in het ziekenhuis.
Maar inprincipe laten ze je inderdaad een jaar proberen. Maar het is heelg oed als je zelf al temperatuurt. Dit willen ze vaak ook weer zien van een langere periode. Dus als je dat alvast bijhoud is dat heel goed!
En je kunt altijd proberen naar de huisarts te gaan, natuurlijk. :)
Mijn huisarts is daar niet zo moeilijk in namelijk. Als je maar heel weinig ongesteld wordt is dat ook niet goed voor je.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:12

Elicious ik denk dat je gewoon eens naar de huisarts moet gaan. :) Als hij je nog niet door wil sturen dan niet, maar dan heb je het iig geprobeert!

Enne ovulatietesten niet aan beginnen hoor.
Bij een verstoorde hormoonhuishouding kun je ook posi testen terwijl je geen eisprong hebt.
Temperaturen is betrouwbaarder bij een lange cyclus en een stuk goedkoper.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:16

Waarom zouden ze iemand van 30 wel helpen na een jaar, en mij niet?

Dankje nathalie, zal het er hier eens over hebben!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:19

Het maakt idd echt geen verschil hoe oud je bent. Je hebt een kinderwens en het wil niet lukken, dus gaan ze je helpen.
Ze behandelen je dan gewoon serieus hoor. Dus het is onzin om te zeggen dat je nog maar twintig bent. Als je een kinderwens hebt, dan heb je die toch. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:16

Nathalie, ik zeg ook niet dat het altijd betekent dat het geen problemen geeft.. Ik zeg alleen dat geen gevolgen hoeft te hebben om zwanger te worden..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:37

In mijn ogen heeft het altijd gevolgen. ;) Al is het maar dat je minder cyclussen in een jaar hebt en dus minder kansen op een zwangerschap. Maargoed zo zie ik het. ;)