Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NicoleKelos schreef:Ik heb je verhaal vluchtig gelezen (tipje: breng wat alinea's aan dat leest makkelijker).
Ik heb zelf een tijd bij een acupuncturist gelopen met exceemklachten en dat beviel goed. De naalden kan je niet vergelijken met injectienaalden. De acupunctuurnaalden zijn veel dunner en de meeste voel je niet. Als de naalden geplaatst zijn zie je er uit als een speldenkussentje maar je voelt ze niet zitten. Het plaatsen gaat heel snel.
Het is heel ontspannend want je ligt al snel een uur zonder dat je iets kan doen. Vaak merk je al na de eerste behandeling dat het werkt.
Zorg wel dat je een arts hebt waar je je prettig bij voelt en vertrouwen in hebt.
Veel succes!

juline schreef:ik raad je eerder aan om eens langs een chiropractor te gaan, en wat de acupunctuur betreft ben zelf ook als de dood voor naalden en dergelijke en laatst ook een naaldje in me oor gekregen van me huisarts vanwege aanhoudende polsklachten. dit viel echt reuze mee, mocht gewoon naar huis en het naaldje zou vanzelf uitvallen. het heeft enorm geholpen en zeker in combinatie met mijn huidige behandelingen bij de chiropractor.

juline schreef:een chiroprator is eigenlijk een kraker, hij zoekt punten in je lichaam waar het vast zit en zet deze weer recht. ik ervaar het niet als pijnlijk. nee mijn huisarts heeft het naaldje gezet. dit was in mijn oor aangezien er in je oren verschillende drukpunten zitten die verbonden zijn met je lichaam.
dit naaldje was slechts een mm groot en heb hem niet voelen zitten. pas na een dag begon ik er jeuk aan te krijgen omdat er toch iets in je lichaam zit en begon ik er aan te peuteren en is ie er uit gekomen. stond er echt van te kijken hoe klein het naaldje was.
NicoleKelos schreef:Een injectinaald kan je niet vergelijk met accupunctuurnaalden. Bovendien krijg je altijd eerst een intakegesprek waarin ze alles uitleggen en waarbij jij ook kans krijgt om alles te vertellen, dus ook je angst voor naalden, en te vragen. Bevalt het je na zo'n gesprek niet dan kan je nog terug. Geef het een kans, veel succes.