acupunctuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bfsunshine

acupunctuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 18:47

Ik zal bij het begin beginnen. Ongeveer 3,5 jaar geleden ben ik tijdens een springles van mijn pony gevallen, ben toen met mijn voet in de beugel blijven hangen, en toen hij wegrende schopte ik hem per ongeluk met mijn vrije been. Waarna hij dus bokte naar achteren, net onder mijn bodyprotector op mijn onderrug. Ben toch weer op mijn pony geklommen met wat hulp en heb toen nog enkele hindernisje gesprongen van ongeveer 20cm. Omdat ik anders misschien niet meer zou durven. Had tijdens het rijden wel last, maar ben gewoon doorgegaan. Na de les heb ik hem verzorgd(met hulp van mijn moeder, want kon geen zadel meer dragen enz..). En ben toen naar huis gegaan, de ochtend erna toen ik wakker werd stierf ik van de pijn en kon niet meer lopen. Op het moment dat ik mijn benen bewogen kreeg ik pijnlijke steken in mijn onderrug, die lang aan bleven houden, maar dat was niet meer dan logisch, omdat ik zo’n harde klap had gemaakt. Heb 2 dikke weken pijn gehad met lopen, eigenlijk met alle bewegingen.. Maar ben gewoon doorgegaan. 2 maanden na die val was er een onderlinge wedstrijd, had me voor alle 3 de onderdelen ingeschreven, maar bij vaardigheid ging het weer fout. Ik viel tijdens het snel afstappen, struikelde en viel voorover, dus probeerde mezelf op te vangen met mijn armen. Kreeg weer een flinke knal in mijn rug, maar moest nog springen, dit wou ik per se afmaken, heb dit ook gedaan. Ik kwam wel bijna huilend van mijn pony af. Was wel super trots op hem omdat we ondanks 4strafpunten(moest een volte maken, omdat ik mijn beugels kwijt was) toch 1ste waren! Had weer een dikke week last van mijn rug, en toen zijn we naar de dokter gegaan, die mij doorstuurde naar een fysiotherapeut. Die therapeut vertelde mij dat mijn rugspieren te strak waren, en mijn bindweefsel ook. Hij dacht ook dat mijn bekken geblokkeerd stonden, dit omdat ik die niet kon kantelen. Had toen een aantal oefeningen voor thuis van hem gehad, en ging er 2x per week naartoe voor een behandeling. Na een aantal weken ging hij dus mijn bindweefsel oprekken. Hij was tegen mij aan het praten en ineens trok hij heel hard aan een stuk vel van mijn rug. Hoorde het helemaal scheuren en het deed zoveel pijn dat ik in huilen uitbarstte, ben toen nog 2x terug geweest, en heb hem toen gezegd dat het super ging en ik geen last meer had. Dit omdat ik niet meer durfde.. Het ging wel beter, maar het was nog helemaal niet weg. En elke keer kreeg ik weer last van mijn rug, maar ik wou niet naar de fysio, omdat ik gewoon doodsangsten uitstond. 1,5 jaar na die val, kreeg ik blaasontsteking na blaasontsteking. Ging steeds naar de dokter, en werd steeds weer naar huis gestuurd met een kuurtje, en ze zeiden steeds dat het weer een blaasontsteking had(totdat een assistente in de computer keek en mij vertelde dat ik maar 1x een blaasontsteking heb gehad, maar ze me die kuurtjes gaven omdat ik wel de klachten had). Het ging maar niet over. Kreeg weer rugklachten, ook werd ik heel snel moe, en kon ik vaak gewoon niet meer op mijn benen staan. De ‘blaasontstekingen’ komen nog steeds elke winter weer terug, heb er alleen geen last van in de zomer. De doktoren zeiden steeds dat als het nog een keertje terug zou komen ik naar het ziekenhuis doorgestuurd zou worden. Wat ze niet deden.. Ik durfde niet naar de dokter met de rest van mijn klachten omdat ik wist dat ik dan moest bloedprikken.. en ik doodbang was voor naalden. Tot vorig jaar, ik kreeg een oproep voor de baarmoederhalskanker inenting. Ik wou niet, omdat ik bang was, maar moest van mijn ouders. Ben 2dagen lang voor de prik, ziek thuis geweest, omdat ik zo bang was. Was heel zenuwachtig op de dag zelf en in de hal moest er niet veel gebeuren, en ik zou gaan huilen. . Na de prik had ik zoiets van, was dit het? En ben toen naar de dokter gegaan voor bloedonderzoeken. De eerste keer waren ze mijn bloed kwijt.. Het is dat ik niet meer bang was. Maar het lijkt me niet prettig als je een keer moet voor niks als je doodsbang bent.. Ben toen weer wezen prikken en een week erna had ik de uitslag. Had de ziekte van pfeiffer, een HB gehalte van 5,8(hoort 7,5 te zijn minimaal!) en een ferritine gehalte van 5,4(hoort 20,0 te zijn minimaal). Heb toen medicijnen gehad om mijn ijzergehalte(dat zijn die benamingen) omhoog te krikken, ik werd hier alleen heel ziek van in het begin, en pas 5 maanden later was mijn ijzer gestegen.. Ze hadden me doorgestuurd naar een internist, die me weer doorstuurde naar een gynaecoloog en een uroloog. Ik moest naar de Uroloog voor die ‘blaasontstekingen’. Maar daar is nog steeds niks uitgekomen. Moet er volgende week weer heen. En ik moest naar de gynaecoloog omdat ik een absurd zware menstruatie had, en je daar dus heel veel ijzer bij verliest, en daar moest wat aan gedaan worden. Ik slikte eerst gewoon de standaard pil, maar die werkte niet bij mij, dus daar moest ik mee stoppen na 3 maanden. Toen ging ik microgynon20 slikken, en het ging meteen stukken beter met me! De ijzergehaltes waren zo goed als normaal. Dus mocht stoppen met de medicijnen, maar moest wel na de zomervakantie weer bloedprikken. Na de zomervakantie dus weer wezen prikken. En was het weer drastisch gedaald. De exacte getallen weet ik niet meer. Was ook weer heel moe geworden. Maar ik dacht dat, dit kwam omdat ik een scheur in mijn elleboog had. En daardoor kon ik niks doen, en dat werkt op mij ook vaak slaapverwekkend. Moest weer medicijnen gaan slikken, en zij raadde me aan om ijzertabletten te kopen bij de kruidvat, die slik ik nu elke ochtend met een glas jus d’orange. Het gaat naar mijn gevoel nu wel een stuk beter met mijn moeheid, heb heel vaak dagen dat ik super druk ben. Maar een tijdje geleden ben ik zowat ingestort, omdat ik zo moe was. Het idee om een pen om te tillen om mee te schrijven maakte me al kapot. Ook had ik na mijn laatste baarmoederhalskanker inenting heel erg last van mijn schouder, ze had mij op een heel pijnlijke plek geprikt. En kreeg daardoor een schouderontsteking. Was ermee naar de dokter gegaan die mij doorstuurde naar een fysiotherapeut, wel een andere dan die ik eerst had, maar was hartstikke zenuwachtig de eerste keer. Mijn moeder gaat ook nog steeds mee, omdat ik het heel eng vind. Het ging na een tijdje goed met mijn schouder, en toen had mijn moeder het probleem met mijn rug voorgelegd, hij is hier toen mee aan het werk gelegd, en elke keer als hij mij aanraakt doet het pijn. Heel mijn rug voel ik als ik daar geweest ben, maar in het dagelijks leven is het wel al beter geworden. Tot vorige week. Ik kreeg ineens weer last van mijn schouder, en mijn rug werd pijnlijker. Vandaag had ik weer een afspraak bij mijn fysio, en die stelde acupunctuur voor. Het lijkt mij doodeng, maar hij vertelde mij dat dit misschien ook de reden kan zijn van alle andere klachten, zoals oa die ‘blaasonstekingen’ en beenkrampen. Zijn er misschien mensen die ook ervaringen hebben met acupunctuur. Had ook op internet zitten kijken. Die naalden staan mij eigenlijk niet zo aan..

Sorry voor het lange verhaal..

Patriciavt

Re: acupunctuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:20

Ik weet sinds kort wat acupunctuur met paarden kan doen, ik zou er zeker voor open staan als ik zulke klachten had om het te proberen! Persoonlijk bij mezelf heb ik het nog niet meegemaakt..
Acupunctuurnaalden zijn heel dun, prettig zal het niet zijn, maar ik denk zeker het proberen waard! Wat heb je te verliezen?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:25

ik heb niet heel je verhaal gelezen, sorry :o
maar ik heb wel ervaring met acupunctuur, het heeft mij goed geholpen!
die naaldjes zetten valt wel mee hoor, het ligt er ook een beetje aan op welke plek je een naaldje krijgt...
Ik zou zeggen probeer het gewoon, laat het op je af komen en maak je niet te druk

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:29

Ik heb je verhaal vluchtig gelezen (tipje: breng wat alinea's aan dat leest makkelijker).

Ik heb zelf een tijd bij een acupuncturist gelopen met exceemklachten en dat beviel goed. De naalden kan je niet vergelijken met injectienaalden. De acupunctuurnaalden zijn veel dunner en de meeste voel je niet. Als de naalden geplaatst zijn zie je er uit als een speldenkussentje maar je voelt ze niet zitten. Het plaatsen gaat heel snel.

Het is heel ontspannend want je ligt al snel een uur zonder dat je iets kan doen. Vaak merk je al na de eerste behandeling dat het werkt.

Zorg wel dat je een arts hebt waar je je prettig bij voelt en vertrouwen in hebt.

Veel succes!

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:37

Hmm mij is het ook aangeraden.
Heb rugpijn na val van paard 4 jaar geleden. Na val in september is het bijna niet uit te houden. Daarbij ook mn schouders en nek heel erg.
Heb eigenlijk nog niet een goed aangeschreven persoon hier in de buurt gevonden.

Succes met je klachten! Ik hoop dat acupunctuur wat oplost

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 13:41

NicoleKelos schreef:
Ik heb je verhaal vluchtig gelezen (tipje: breng wat alinea's aan dat leest makkelijker).

Ik heb zelf een tijd bij een acupuncturist gelopen met exceemklachten en dat beviel goed. De naalden kan je niet vergelijken met injectienaalden. De acupunctuurnaalden zijn veel dunner en de meeste voel je niet. Als de naalden geplaatst zijn zie je er uit als een speldenkussentje maar je voelt ze niet zitten. Het plaatsen gaat heel snel.

Het is heel ontspannend want je ligt al snel een uur zonder dat je iets kan doen. Vaak merk je al na de eerste behandeling dat het werkt.

Zorg wel dat je een arts hebt waar je je prettig bij voelt en vertrouwen in hebt.

Veel succes!

Zit het er een uur in:O!? Ik raak al in paniek als ze met bloedprikken te lang bezig zijn.. Gewoon omdat ik me niet mag bewegen..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:51

Electro acupunktuur is zonder naalden misschien is dat wat?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 18:34

wat doen ze dan? met schokken ofzo??:s namelijk nog nooit van gehoord.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:10

ik raad je eerder aan om eens langs een chiropractor te gaan, en wat de acupunctuur betreft ben zelf ook als de dood voor naalden en dergelijke en laatst ook een naaldje in me oor gekregen van me huisarts vanwege aanhoudende polsklachten. dit viel echt reuze mee, mocht gewoon naar huis en het naaldje zou vanzelf uitvallen. het heeft enorm geholpen en zeker in combinatie met mijn huidige behandelingen bij de chiropractor.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 19:58

juline schreef:
ik raad je eerder aan om eens langs een chiropractor te gaan, en wat de acupunctuur betreft ben zelf ook als de dood voor naalden en dergelijke en laatst ook een naaldje in me oor gekregen van me huisarts vanwege aanhoudende polsklachten. dit viel echt reuze mee, mocht gewoon naar huis en het naaldje zou vanzelf uitvallen. het heeft enorm geholpen en zeker in combinatie met mijn huidige behandelingen bij de chiropractor.

wat doet zo'n chiropractor dan? En dat naaldje in je oor heeft die chiropractor dan ook gedaan? Naalden in mijn linkerarm gaan alleen maar.. En dat moet ook niet te lang want dan raak ik alsnog in paniek..

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:04

een chiroprator is eigenlijk een kraker, hij zoekt punten in je lichaam waar het vast zit en zet deze weer recht. ik ervaar het niet als pijnlijk. nee mijn huisarts heeft het naaldje gezet. dit was in mijn oor aangezien er in je oren verschillende drukpunten zitten die verbonden zijn met je lichaam.

dit naaldje was slechts een mm groot en heb hem niet voelen zitten. pas na een dag begon ik er jeuk aan te krijgen omdat er toch iets in je lichaam zit en begon ik er aan te peuteren en is ie er uit gekomen. stond er echt van te kijken hoe klein het naaldje was.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:07

ik ga altijd maar een half uur....

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 20:16

juline schreef:
een chiroprator is eigenlijk een kraker, hij zoekt punten in je lichaam waar het vast zit en zet deze weer recht. ik ervaar het niet als pijnlijk. nee mijn huisarts heeft het naaldje gezet. dit was in mijn oor aangezien er in je oren verschillende drukpunten zitten die verbonden zijn met je lichaam.

dit naaldje was slechts een mm groot en heb hem niet voelen zitten. pas na een dag begon ik er jeuk aan te krijgen omdat er toch iets in je lichaam zit en begon ik er aan te peuteren en is ie er uit gekomen. stond er echt van te kijken hoe klein het naaldje was.

het probleem bij mij is dus als mijn fysio aan mijn spieren komt ik helemaal verkramp omdat het zeer doet, en het daardoor juist erger wordt, alles staat wel recht.. Maar het gaat echt om mijn spieren..

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:00

Een injectinaald kan je niet vergelijk met accupunctuurnaalden. Bovendien krijg je altijd eerst een intakegesprek waarin ze alles uitleggen en waarbij jij ook kans krijgt om alles te vertellen, dus ook je angst voor naalden, en te vragen. Bevalt het je na zo'n gesprek niet dan kan je nog terug. Geef het een kans, veel succes.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 13:27

NicoleKelos schreef:
Een injectinaald kan je niet vergelijk met accupunctuurnaalden. Bovendien krijg je altijd eerst een intakegesprek waarin ze alles uitleggen en waarbij jij ook kans krijgt om alles te vertellen, dus ook je angst voor naalden, en te vragen. Bevalt het je na zo'n gesprek niet dan kan je nog terug. Geef het een kans, veel succes.

Ik vergelijk het er ook niet mee, maaar ik weet dat mijn angst bij elke naald hetzelfde is als het er te lang in zit..