Ik voel me laatste tijd moe/futloos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bokkiej

Ik voel me laatste tijd moe/futloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 15:09

Hallo,

Ik heb al sinds zomer last van vermoeidheid. Heb nergens zin in en voel me hele tijd moe.
Het is geen winterdipje, want heb er dus al langer last van. Vind het heel vervelend, want heb anders overal zin in.
Voel me nu ook moe, steeds zware oogleden etc. Ik ga altijd half 11/11 uur op bed en sta half 8 op.
Ben nu 17 jaar.

Heeft iemand anders er ook last van gehad, en wat heb je er aan gedaan?

Pasamba

Re: Ik voel me laatste tijd moe/futloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:11

Ik zou even naar je huisarts gaan. Kun je bloed laten prikken. Je zou bloedarmoede of pfeiffer kunnen hebben maar dat moet je dan natuurlijk even testen.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 15:24

ah, dokter is eng. dacht zelf ook al even naar dokter te gaan. maar vind hem dus eng.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:40

Heb ik ook al een hele tijd, ben zestien.
Je kunt misschien je eetpatroon aanpassen of (meer) gaan sporten. Eet meer fruit en minder koolhydraten want daar krijg je juist "inzinkingen" van, heel technisch verhaal verder. Eet meer groenten, etc etc. Je kunt ook goede multi vitaminen innemen. Ook al zijn deze geen vervanging van een goed eetpatroon, ze kunnen wel je (mogelijk) tekort aan vitaminen B, C en aan ijzer aanvullen. Bij een tekort aan deze vitaminen heb je last van vermoeidheid. Eet veel groene groenten. Op http://www.fitforme.nl/ kun je een test doen om te zien of je genoeg vitaminen binnenkrijgt :)
Sporten is ook heel belangrijk! Door te sporten maak je adrenaline aan en daar krijg je juist meer energie van. Probeer elke dag minstens een half uur te bewegen.
Als het nog niet lukt kun je het beste naar de dokter gaan. Hope this helps :)

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 17:54

De test even gedaan.

Uw vitamine inname nader bekeken:

Uw 3 grootste tekorten:
1. Omega 3 | Uw tekort: 98%
Onvoldoende Omega 3 leidt tot een verhoogd risico op hart- en vaatziekten. Met Omega 3 Visolie kunt u uw tekort oplossen.

2. Vitamine D | Uw tekort: 90%
Vitamine D zorgt voor de opname van calcium. Een tekort kan bij ouderen leiden tot botontkalking. Uw Personal Multi bevat vitamine D.

3. Vitamine E | Uw tekort: 81%
Symptomen van een tekort zijn onder andere bloedarmoede. Uw Personal Multi bevat vitamine E om uw tekort aan te vullen.

niet zo goed dus.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:06

Ga toch even naar de dokter, waarom is dat eng? Kom op je bent 17, beetje strenger voor jezelf zijn. Anders vraag je of je moeder meegaat.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:43

Die test zou ik me niet teveel van aantrekken als ik jou was. Dat is pure commercie, zelfs als je wel alle vitamines binnenkrijgt weten ze er nog wel 1 aan te smeren.

De dokter is niet eng en kan je beter helpen. ;)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:46

anders een homeopaath?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:11

Ik had/heb hier ook al heel erg lang last van.
Moe, lusteloos, moede oogleden, vroeg naar bed ect.

Ik heb als tip gekregen dat ik moet stoppen met suiker. Ik ben ook erg verslaafd aan suiker. Ik nam ook heel veel suiker in op een dag.
Suiker maakt je moe, lusteloos en oververmoeid.
Ik neem al sinds woensdag geen suiker meer (ook niet wat in het eten zelf zit, zoals koekjes). En heb verschrikkelijke buikpijn, waarschijnlijk een afkick symtoom.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:19

Gearl schreef:
Op http://www.fitforme.nl/ kun je een test doen om te zien of je genoeg vitaminen binnenkrijgt :)

Leuk hoor, zo'n test, maar niet als die is gemaakt door een leverancier van voedingssupplementen. ik heb ongeveer het ideale dieet ingevoerd en heb dan nog 26% tekort...

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:42

Ik heb hier ook last van..

Echt al een halfjaar ofzo.

Ik ga rond half 11 naar bed, maar slaap pas rond 12/1 uur omdat ik dan opeens niet moe meer ben (en dan ben ik rond drie uur 's middags helemaal kapot?), en 's ochtends kom ik heel moeilijk mijn bed uit.

Ik eet genoeg fruit enzo. Heb vrijdag bloed laten prikken maar mijn bloed was gewoon goed. Mijn moeder denkt dat ik me aanstel.

Ben vooral helemaal kapot na 1 gymles (en dan doe ik niet eens intensief mee, ik ben dan pas moe een halfuur/uur na de les).

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 23:06

Ik ga volgende week gewoon gezond eten, vis en fruit en alles. Want dat ik eet ik heel weinig laatste tijd. eigenlijk niet.
En volgende week gewoon lekker vroeg op bed, stevig ontbijten en ook goed eten op school.
Heb namelijk ook overgewicht, doordat k zo slecht eet. Alleen ik hou een dag gezond eten gewoon niet vol. Ja ik weet, ik ben lui.

En ik wil wel naar een dietist, maar mijn moeder wil dat niet. Ze zegt gwoon dat je beter moet eten en meer moet sporten. ja, makkelijker gezegd dan gedaan. of niet dan

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:36

Jouw moeder heeft helemaal gelijk, een dietiste zal je namelijk hetzelfde vertellen. ;)