Erg lang rijd ik nog niet, in Maart 3 jaar. Vanaf het begin af aan was het al raak. Eerste les geweest, hardstikke leuk maar s'avonds jodelend op de bank gezeten. Natuurlijk is het normaal dat je in het begin kramp en spierpijn hebt, maar dit gaat nu 3 jaar zo.
Een vervelend probleem, maar geen groot probleem. Ik rijd momenteel niet meer ivm kunstrijden wat momenteel mijn passie is, maar zodra ik van de zomer weer ga rijden wil ik er graag mee klaar zijn. Op een moment is het nog niet zo erg, maar na 3 jaar word je er zo ongelofelijk zát van.
Nu kan het te maken hebben met mijn groei, kunstrijden (waar ik redelijk actief mee ben) of bijvoorbeeld te grote laarzen. Ik heb ze nog niet zo lang. Ik ben 13 en word volgend jaar April 14. Me schoenmaat is 39/40 en omdat de laarzen naar mijn idee (Divoza Huismerk 21,-) te klein uitvielen, heb ik maat 41 gekocht. Ik denk dat het met dit te maken heeft, maar ook als ik met me gympen met hak rijd heb ik er nog altijd s'avonds last van.
Ik word hier zó gek van, paardrijden is een grote hobby van me en het is ontzettend vervelend aldoor ertegen op te moeten zien door kramp in de kuit.
Nu was ik benieuwd of er meerderen last van hebben en wat die er tegen doen. Van de zomer ben ik weer de partij en wil ik niet tegen de kramp/rijden opzien.
Ik rijd voornamelijk op koudbloeden, mijn verzorgpaard; een Fries, is ook breed en een ongelofelijke bulldozer. Ik weet niet of het hier te maken mee heeft, maar ik ben niet anders gewend.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, zodat ik weer plezier in het rijden kan hebben aanstaande zomer.
Ik heb de zoekfunctie niet gebruikt, omdat de een het dan heeft, de ander weer een andere keer en zo heeft ieder zijn eigen probleem.