Mijn zus heeft arbortus laten plegen, of toch niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Mijn zus heeft arbortus laten plegen, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 12:53

Hallo mede bokkers,

Ik zou graag jullie mennig willen weten.

Ik ben zelf 19 en heb een zoon van 3 maanden. Toen ik hoorde dat ik zwanger was, was ik al 28 weken. Mijn zus vroeg mij wat ga je nu doen? Mijn antwoord hierop was, ik heb geen keus. Mijn zus zegt daar op, arbortus is ook geen mogelijk heid.
(Bij ons thuis zijn ze erg tegen arbortus.)

Op 13 oktober was mijn oma eigenlijk jarig. Ik mijn moeder en mijn zus zijn naar het crematorium gegaan. Daar laat mijn zus mij en mijn moeder een zwangerschapstest zien. 2 dikke vette roze strepen, zwanger dus. Mijn zus heeft een vergrote kans op tweelingen, omdat zei een grote baarmoeder heeft. Ik vraag haar wat ga je nu doen? Ik weet het niet zegt ze daarop, ik heb het al druk met deze 3. (Een tweeling A & T, en N een eenling)

De volgende dag belt ze mijn vader op haar man B wil het niet houden. Dus ze laat een arbortus plegen :?

Mijn vader zei daarop waar 3 koppen kunnen eten kunnen er ook 4 eten. Iets wat hij meer als 20 jaar geleden ook tegen mijn moeder zei, toen ze hoorde dat ongepland zwanger was van mij. Mijn zus zei daar op ja maar dan moet B nog meer werken. (B werkt nu van 8:15 tot 15:30) En dan hebben we nog geen geld voor leuke dingen dat zag je wel bij ons papa. Haar woorden maakte mijn vader boos, hij ging twijfelen had hij ons dan echt te kort gedaan?

Nee wij hadden nooit veel geld, maar we hadden alles wat ons hartje begeerde, en we hadden elkaar. Mijn zus had een afspraak gemaakt bij een arbortus kliniek. Ze zou de arbortus pil gebruiken. Dan ga je daar heen krijg je zoveel pillen, je mag daarna naar huis. Twee dagen later moet je terug komen dan krijg je nog een aantal pillen. Dan moet je daar 4 uur blijven dan moet je het vruchtje afscheiden, scheid jij het vruchtje niet af krijg je nog een pil, na die pil mag je naar huis. Heb je het vruchtje niet binnen een week afgescheiden dan moet je terug en zuigen ze het alsnog weg. Ze zouden dit niet doen bij een tweeling.

Mijn zus gaat daar heen met B, ik en mijn moeder passen op de kinderen. Als mijn zus thuis komt vraagt mijn moeder hoe het was gegaan. Goed ik heb die anderen pillen bij die moet ik overmorgen slikken. :? Dit vonden ik en mijn moeder al raar, mijn moeder vraagt dus het was er maar 1. (Mijn zus was bang voor een tweeling.) Haar antwoord was nog vreemder, nee maar ze waren nog heel klein. :? B kijk ons hier op aan alsof hij vragen wou waar hebben jullie het over. Ggoed ze moest 16 november terug komen. Die zelfde dag zouden ze haar s'midags stereliseren. Ze had die afspraak van de arbortus kliniek uiteindelijk verplaatst naar 17 november. 16 november belt ze op, ze deden de sterelisatie niet, ze was te jong. Over 17 november hebben we niks meer gehoord.

Nu blijkt dat een zwangerschaps test na 2 uur als nog zegt dat je zwanger bent. Ik ga nu steeds meer twijfelen was ze wel echt zwanger?

Sorry voor het lange verhaal. Maar wilde het echt even kwijt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-09 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: post verduidelijkt

NoaC

Re: Me zus heeft arbortus laten plegen, of toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:57

Snap niks van je verhaal. Wat is nou het probleem?

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:59

ik vond je verhaal wat onsamenhangend en niet erg makkelijk leesbaar.

maar je zus heeft een abortus gepleegd omdat haar man geen kinderen meer wil?

is ze niet aan de pil dan ofzo??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:01

Ik snap er ook niks van.
En trouwens als je zus abortus wil plegen is dat haar keuze toch? Wat is het probleem nu? Je denkt dat ze helemaal niet zwanger was ofzo?? Ik zou eerder aan haar meer duidelijkheid vragen in plaats van speculeren.

En steriliseren doen ze nooit tegelijk met een abortus ofzo.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 13:02

brenda1982 schreef:
ik vond je verhaal wat onsamenhangend en niet erg makkelijk leesbaar.

maar je zus heeft een abortus gepleegd omdat haar man geen kinderen meer wil?

is ze niet aan de pil dan ofzo??

Ze is wel aan de pil, maar toch er door heen gekomen.

waar door kun je het nniet goed lezen?
dan kan ik er op letten.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:02

Ik kan er ook niet wijs uit worden, sorry :+

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:03

Ik word er ook niet echt wijs uit. Maar volgens mij snap je het zelf ook niet echt gezien de emoticons/smileys

Als zij abortus wilt plegen, doet ze dat toch gewoon? Jullie vader moet toch geen 4 (5) kinderen onderhouden, dat moet jouw zus en haar vriend doen. Jullie vader heeft daar toch niets over te zeggen.

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:04

Sorry , ook ik snap weinig van je verhaal. Jammer.
Maar waarom zou ze niet zwanger zijn geweest? Jullie hebben toch ook te test gezien?

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:04

Als ik het goed begrijp verdenk jij je zus ervan dat ze de zwangerschap heeft gefaked, en daarbij de abortus.
En dat ze zich wilde steriliseren maar dat dat ook niet kon?

Dus misschien dat ze jullie gefaked heeft en zich heeft laten steriliseren omdat haar man geen kinderen meer wilt?

:?

Ik denk dat wij het hele probleem niet zo goed eruit op kunnen maken..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:05

Ik snap het ook niet echt..
Maar ik ben van mening dat er niks mis is met abortus.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:05

Ik denk dat de meeste mensen je verhaal onsamenhangend vinden,door de slechte zinsopbouw en de vele taalfouten\spreektaal.
tenminste dat had ik.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:06

er zitten spaties tussen woorden waar ze niet horen en er zitten een hoop spelfouten in.

wat ik begrijp is dat je denkt dat ze helemaal niet zwanger was omdat je een zwangerschapstest gelijk moet aflezen omdat deze na een tijdje geen goede weergave meer geeft van wel of niet zwanger zijn?
dat klopt. heb ik ook wel eens gelezen. maar ik weet niet of hij van negatief naar positief gaat?

maar waarom geloof je je zus niet dan? waarom zou ze er over liegen?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:09

Haar (jouw) vader heeft er niets mee te maken of jouw zus een abortus wil doen of niet. Dat is de keuze van haar, en in dit geval ook van haar vriend/man. Tenminste, zo zie ik het. Stel dat ik zou twijfelen over een abortus dan kan mijn vader hoog en laag springen maar ik ben degene die bepaald.

Of zij verder echt zwanger was kunnen wij natuurlijk niet beoordelen. ;)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:09

Ik zou het niet zo leuk vinden als mijn zus op internet verkondigd dat ik een abortus heb laten plegen...
Ik vind dat niet zo netjes als ik eerlijk ben.

Ik snap weinig van je verhaal ook, door de vele typ en spel fouten,vreemde zinsopbouw en weinig logica in het verhaal.
Ga er eens rustig voor zitten en typ het wat duidelijker. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:10

Kun je kort samenvatten wát nu precies het probleem is?

Waarom vraag je dit je zus niet gewoon? Niet speculeren of met je ouders babbelen, maar babbel eens goed met je zus.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:11

Als ik het goed begrijp: jouw zus zei zwanger te zijn. Zij en haar man/vriend hebben geen tijd/geld voor nog een kind. Tegen de wens van jouw vader in besluit zij abortus te laten plegen. Er wordt daarbij gekozen voor een abortuspil. Hierbij zou zij tweemaal een pil krijgen (zie wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortuspil).

Jij twijfelt of zij wel daadwerkelijk zwanger was omdat zij niet wil vertellen om hoeveel vruchtjes het ging en je de zwangerschapstest niet vertrouwd.

Daarnaast wil je weten of je zus zich nu wel of niet wil en kan laten steriliseren (ik meen te weten dat jonge vrouwen alleen op medische gronden gesteriliseerd worden en niet bij wijze van voorbehoedsmiddel).

Waarom vraag je het haar niet gewoon?

snoebelke8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:12

Door de onsamenhangende zinnen en de vele spelfouten kom ik er ook niet echt wijs uit.

Maar jullie zijn dus met het hele gezin boos als er iemand deze moeilijke keuze maakt vanuit financieel oogpunt? (Als ik het goed begrijp)?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:15

Ik begrijp er dan weer uit dat de zus van de ts wel zwanger is en het eigenlijk wil houden. Dat meen ik tenminste te begrijpen uit de vage redenen rond de abortus ed.
Maar pin me er niet op vast, het verhaal is idd wat onsamenhangend ;-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:18

Butterfly schreef:
Ik begrijp er dan weer uit dat de zus van de ts wel zwanger is en het eigenlijk wil houden. Dat meen ik tenminste te begrijpen uit de vage redenen rond de abortus ed.
Maar pin me er niet op vast, het verhaal is idd wat onsamenhangend ;-)

Ooh dat ze die pillen gewoon niet ingenomen heeft......
Oh ja dat kan ook nog.

Maar ja hoe verantwoord je dat dan tegenover je man? Eh ja ik heb de pillen genomen maar ben nog zwanger?????

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:21

Ik snap er helemaal niets van.
Dit is overigens een beslissing die je zus zelf moet nemen, en waar jij helemaal buiten staat.
Dit zal ze met haarman uit moeten praten....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:23

Volgens mij denkt TS dat haar zus niet zwanger was. Omdat ze heeft gelezen dat een test na 2 uur foutief is/kan zijn.
Maar een zwangerschapstest heeft nooit een dikke lijn als hij negatief is. Er kunnen wel hele dunne lijntjes verschijnen na een tijdje. (indrooglijntjes) Maar als je het hebt over een dikke roze streep, dan ga er maar vanuit dat de test gewoon goed was.

Als ik het verhaal goed snap ga ik eerder twijfelen of ze wel abortus heeft laten plegen en niet toch heeft besloten het kindje te houden maar dit (nog) niet durft te zeggen ofzo?

Het lijkt me iig verstandig om dit met je zus te bespreken en niet op internet.....

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:19

Coentjuh schreef:
Ik word er ook niet echt wijs uit. Maar volgens mij snap je het zelf ook niet echt gezien de emoticons/smileys

Als zij abortus wilt plegen, doet ze dat toch gewoon? Jullie vader moet toch geen 4 (5) kinderen onderhouden, dat moet jouw zus en haar vriend doen. Jullie vader heeft daar toch niets over te zeggen.

wij zijn zelf ook ik een gezin van 4 kinderen opgegroeit.

wat mij dwars zit is dat ze tegen mij zegt arbortus is geen optie en vervolgeens doet ze het zelf om dat B dit wilt.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:22

Het is toch HAAR keuze ik snap echt werkelijk niet waar jij je mee bemoeit? Moet jij het kind betalen? Verzorgen??

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:22

Kaka schreef:
Als ik het goed begrijp: jouw zus zei zwanger te zijn. Zij en haar man/vriend hebben geen tijd/geld voor nog een kind. Tegen de wens van jouw vader in besluit zij abortus te laten plegen. Er wordt daarbij gekozen voor een abortuspil. Hierbij zou zij tweemaal een pil krijgen (zie wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortuspil).

Jij twijfelt of zij wel daadwerkelijk zwanger was omdat zij niet wil vertellen om hoeveel vruchtjes het ging en je de zwangerschapstest niet vertrouwd.

Daarnaast wil je weten of je zus zich nu wel of niet wil en kan laten steriliseren (ik meen te weten dat jonge vrouwen alleen op medische gronden gesteriliseerd worden en niet bij wijze van voorbehoedsmiddel).

Waarom vraag je het haar niet gewoon?

ik zit er erg mee omdat ze tegen mij zegt arbortus is geen optie en vervolgeens doet ze het zelf.
als ik er na vraag gaat ze op een ander onderwerp over.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:23

daisies schreef:
Het is toch HAAR keuze ik snap echt werkelijk niet waar jij je mee bemoeit? Moet jij het kind betalen? Verzorgen??

nee hoef het kind niet te verzorgen maar zo als gemeld zegt ze tegen mij abortus is geen optie