Problemen uit verleden komen weer boven, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Taron

Problemen uit verleden komen weer boven, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 11:56

Ik heb al een aantal maanden last van stress, ik heb in de zomer een burn-out gehad. En ik dacht dat ik daar weer goed bovenop gekomen ben. Ik zat zo met mezelf in de knoop dat ik het niet meer voor elkaar kreeg om iets te doen, werken ging niet, ik verwaarloosde al mijn vriendinnen en familie, ik zat eigenlijk alleen maar op mn laptop. Hele middagen, avonden te janken omdat ik niet wist wat het was, en daardoor werd het ook eigenlijk erger omdat ik zelf vond dat ik me aanstelde!

Pas in de laatste weken van de zomervakantie, toen ik op vakantie was met mn vriend heb ik alles weer op een rijtje weten te krijgen!
En toen bleken er ook oorzaken te zijn, die ga ik hier niet neerzetten. Maar er zijn een paar jaar geleden dingen gebeurt die ik nog steeds niet heb kunnen verwerken, en die komen steeds terug, zo opeens en dan ben ik weer helemaal overstuur. Ik zou willen dat ik gewoon een stukje geheugen kon wissen... er is iemand die mijn leven toen zo verpest heeft. Ik haat haar zo... alles wat er gebeurt is heeft me zo geraakt.... Dat is nu 1,5 a 2 jaar geleden, en tot dit voorjaar heb ik er niet echt mee gezeten, maar toen het even niet lekker ging met school ging ik er ook weer aan denken en dat ging van kwaad tot erger!
|(

Ik sta nu nog regelmatig stijf van de stress, heb last gehad van haaruitval en heb een best onzuivere huid. Ook loop ik vaak rond met hoofdpijn omdat ik zo zit te piekeren. Ik heb net een nieuwe baan, wat best goed gaat maar het zorgt ook wel voor stress want ik ben steeds bang dat het niet goed gaat of dat ik fouten maak. Ik heb best wel last van faalangst. Mijn leven is echt niet alleen maar zo, want ik heb wel veel lol met mn collega's, heb een heel lief vriendje waar ik supergelukkig mee ben, thuis is het fijn...

Ik schrijf zit niet om medelijden op te wekken maar ik wil graag weten wat jullie adviseren om te doen. Een middeltje misschien... misschien kan de dokter helpen of iemand anders, ik wil gewoon weer volop kunnen leven! Zonder al die stress en herinneringen die maar niet weggaan!

Amy77

Re: Problemen uit verleden komen weer boven, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:09

auw meis...ja, zo gaat het lichaam vaak met de geest om..als je geest niet de kans heeft gekregen om dingen op een rijtje te zetten, krijg je lichamelijke klachten, in jouw geval de hoofdpijn.

Afgelopen zomer een burn out..daar kom je niet na een paar maanden bovenop..als die burn out door je HA is of psych is vastgelegd, dan ben je er nog wel langer mee bezig hoor..vandaar denk ik ook dat je je nog steeds zo ellenig voelt.
Taak is om daarmee aan de slag te gaan, dingen op een rijtje te zetten.
Je kunt wel middeltjes gaan gebruiken om de scherpe kantjes eraf te halen, maar daarmee los je nog niet de oorzaak van je problemen op en komt het toch weer terug, keer op keer.

Zou dus uitkijken naar een fijne eerste lijns psycholoog, die wordt vaak door je verzekering vergoed voor een groot gedeelte..denk dat het belangrijk is om hulp hierbij te zoeken, zodat je je leven anders in kunt delen en van die burn out af kunt komen.

Goed van je dat je het doorhebt dat je het nu niet meer alleen kunt en aan de bel trekt :) you go girl, alles wordt beter, echt waar...het kost alleen helaas tijd en vervelende periodes om er doorheen te komen.

Sterkte!

Judje

Re: Problemen uit verleden komen weer boven, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:55

Dat klinkt inderdaad niet goed, maar wel herkenbaar.
Ik zou dan ook hulp gaan zoeken binnen de geestelijke gezondheidszorg.

Iets dat je op goede wijze verwerkt hebt, komt lang niet zo vaak terug en ook niet meer op deze wijze.

Voor meer info kan je me PBen, maar ik wil niet alles hier neer zetten.