Gevoel / Verstand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Gevoel / Verstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 14:55

Ik zit teveel in mijn hoofd, doe teveel op mijn verstand en luister te weinig naar mijn gevoel.

Zijn er meer bokkers die dit herkennen en wat doe je er aan?
Hoe ga je er mee? Hoe verander je het?

Teelee

Re: Gevoel / Verstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:29

Ik doe teveel in mn hoofd, doe te veel op m'n gevoel en luister te weinig naar m'n verstand :')

Tis maar net hoe je bent denk ik. Ik doe mn ding en zolang ik mij er goed bij voel lijkt het mij geen probleem.
Veranderen kun je het denk ik gewoon niet :n

ieder mens is anders en als jij zo bent.. tsja waarom niet dan toch ;)
Misschien is het soms zelfs beter naar je verstand te luisteren dan naar je gevoel :))

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 18:28

Bij mij is het dus echt een probleem dat ik nooit heb geleerd om met mijn gevoelens om te gaan. Ik loop er emotioneel door vast. Ik denk dat ieder mens een goede balans tussen verstand en gevoel nodig heeft en naar die balans ben ik op zoek zeg maar ;)

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:39

Haha ik doe juist het meeste op gevoel, en veel minder met mijn verstand.
Ik ben een echt gevoelsmens. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:42

bestaat die mens die de 'perfecte' belans tussen gevoel en verstand heeft gevonden? Ik ben het omgekeerde van jou, veels te veel op m'n gevoel, ook niet altijd even gemakkelijk! integendeel. En er mee omgaan.. tja... dat weet ik niet echt...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:39

Psychomotorische therapie (PMT) zou in deze heel goed kunnen helpen. Je leert daarmee je lichaam weer beter lezen, zodat de blokkade tussen gevoel en verstand minder wordt/verdwijnt.

Meer info kan je per PB krijgen en als je verder nog wat kwijt wilt kan dat eventueel ook via PB. :(:)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 01:20

weet je waarom je teveel in gedachten achteraan gaat ipv je gevoel? Is het wantrouwen tov je gevoelens? Angsten?

Ik ben zelf het typje van 'doorbuffelen' en mezelf willen bewijzen door moeilijke dingen aan te pakken. Zoals vorig jaar tijdens een stage: gevoelsmatig had ik al zoiets 'dit wordt 'm niet..' Maar ben toch doorgegaan met:je moet het z'n tijd gunnen, de kern van de problematiek aanpakken, etc. Half oktober liep ik totaal vast daar en ben uiteindelijk daar weggegaan waarbij ik toch een flinke deuk heb opgelopen (en natuurlijk een perfect leermoment dat mijn gevoel mij daadwerkelijk de juiste dingen kan vertellen).

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 07:38

Omdat ik dat van jongs af aan zo geleerd heb. Thuis werd er niet over gevoelens gepraat en werd alles altijd weggestopt. Dat doe ik nu dus nog steeds en het belemmert me behoorlijk. Ik ben het dus gewoon niet gewend en ik moet zeggen dat ik het soms ook best eng vind idd om mijn gevoelens toe te laten.

Judje bedankt voor je reactie. Ik zit in deeltijdbehandeling en hier wordt ook PMT gegeven. Ik ga eens overleggen met mijn behandelaar!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:41

Hier pecies zo en dat is er vroeger al ingedouwd zeg maar. Ik loop nu bij een haptonoom hiervoor.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 10:45

Ik loop ook bij een haptonoom.
Op zich heb ik er wel veel aan en lukt het me daar heel goed om bij mijn gevoel te komen, maar in het dagelijks leven niet. Maar misschien wil ik wel weer veel te snel...