Wat is beter: 's Middags warm eten of 's avonds?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat is beter: 's Middags warm eten of 's avonds?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:46

Even iets waar ik over nadenk. Wat is beter: 's Middags warm eten of 's avonds?
Vanmiddag heb ik namelijk voor het eerst ´s middags warm gegeten en daardoor kon ik veel minder eten vandaag. Mijn vragen hierover?

- Wanneer eten jullie warm?
- Wat is gezonder?
- Wanneer val je eerder af?

Alvast bedankt :)

Anoniem

Re: Wat is beter: 's Middags warm eten of 's avonds?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:47

's middags warm eten is gezonder :j Je eten heeft dan nog 2 dagdelen om te verteren, ipv dat dat moet gebeuren als je na het eten 's avonds op de bank ploft.

xxCyntxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:48

's avonds warm eten is slechter dan 's middags warm eten want als je in de middag heb gegeten beweeg je daarna nog en verbrand je de calorieën van het eten en 's avonds sporten de meeste mensen niet en verbrand je de colorieën niet

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:48

Ik eet wisselend warm, smiddags of savonds.
Wat gezonder is weet ik niet, zolang je maar je dagelijkse voedingsstoffen binnen krijgt lijkt me?

Toch val je beter af door savonds warm eten in mijn ogen. (ik in ieder geval wel)
Warm is toch machtiger en langer vullend dan brood.
Kortom, je krijgt veel sneller snackzin savonds.

Als ik savonds warm eet eet ik om 8/9 uur nog iets met een bakje koffie en dan ben ik klaar, als ik brood eet ipv warm dan stel ik dat al uit tot 7/8 uur anders ben ik om 10 uur weer terug bij af qua honger.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:02

Ow, das wel interessant.. Ik wist nooit dat smiddags warm eten beter was.. Eigenlijk wel logisch ja als je nagaat dat t dan nog veel meer tijd heeft om te verteren.
Wij eten altijd s'avonds warm. Maar wel al rond 17.00 uur.. Helaas hebben we (vanwege werk en school enzo) niet de mogelijkheid om smiddags warm te eten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:05

Eigenlijk is het t beste om 's morgens vroeg warm te eten: je krijgt dan een grote hoeveelheid energie die je de hele dag door nog kunt gebruiken. Lunch eet je gewoon zoals altijd, en op je avond eten tijd eet je zoals je gewoonlijk zou ontbijten, licht en makkelijk verteerbaar.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:09

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:13

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:47

ken ik ook :)

Smiddags is inderdaad beter.. Maar tegenwoordig niet voor iedereen makkelijk, en ook niet altijd even gezellig :) Gewoon niet om 9 uur 's avonds pas eten :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:49

op de kinderkampen eten ze vaak ook 's middags warm. Dan hebben de kinderen de hele middag voldoende energie voor de spelletjes en zijn ze 's avonds rustiger.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:48

Ik krijg 's middags geen warme hap door mijn keel. 's Avonds juist wel, en ik sport ook vaak 's avonds(vooral in de winter). In de zomer eet ik wel vaker 's middags warm.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:13

Ik heb een poosje wegens mn werk in de middag warm gegeten, toen kon het nog, maar wat was het vreselijk om om 13uur al warm te koken :P je hersens zijn dit niet gewend en het ruiken van dat eten maakte me al misselijk, haha.
Toch voelde ik mij toen vele malen fitter van het smiddags warm eten...was rond half 2 denk ik a 2 uur.
Het leek of ik savonds rustiger in mn hoofd was, helderder en niet zo gehaast. Geen idee of het daardoor kwam of door het enorm strakke schema elke dag..want savonds warm eten sloft er nog wel eens bij in of eet ik pas erg laat..
Nu eet ik weer warm savonds, omdat smiddag gewoonweg niet lukt..probeer wel elke dag rond 18uur te eten ipv zoals afgelopen 2 jaar om half 8 pas savonds..ik blaas ervan op, wordt dikker van dit eetpatroon en heb na warm eten altijd een zoete aanval, moet dan wat te snaaien hebben..wat je er natuurlijk niet meer afbeweegt als je bijna gaat slapen.

Dus ja, ik denk, althan svoor mijn lichaam, is het gezonder smiddags warm te eten..ik reageerde daar erg sterk op en was 8 kilo lichter :P

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:16

Omdat ik sinds een paar weken regelmatig late diensten draai, ben ik ook begonnen met 's middags warm eten.
Ik kan niet alleen veel langer door, (eet rond 19uur een broodje) maar voel me er ook veel beter bij.

Ben een paar kilo afgevallen en als ik vrij ben 's avonds gaat het sporten ook véél beter.
Voor mij is het dus wel duidelijk ;)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:16

Ik eet 's ochtends vaak warm, 's middags meestal dingen zoals omelets, tosti's etc. en 's avonds weer warm. :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:21

Warm eten s'middags is beter, heb je meer tijd om te verteren en de energie die je hebt gekregen door de voeding ook weer te verbranden...

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:23

Als ik 's middags warm heb gegeten heb ik 's avonds altijd zo een enorme trek. Maar dat zal vast wel betekenen dat je al goed aan het verteren bent. Ik eet 's avonds rustig nog een keer warm :o

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:25

Ik ben ook vaak echt heeel erg moe overdag, zo tussen de lunch en t avond eten omdat we ook nog eens pas rond 8 uur eten thuis.. en met mijn lange dagen ga ik niet lang daarna mn bed in..
En ik merk inderdaad wel dat ik sinds ik 's aovnds zo laat eet echt wel wat ben aan gekomen (ik kan het hebben daar niet van..)
En als ik 's middags warm eet (die mogelijkheid heb ik helaas niet zo vaak) voel ik me de hele dag veel fitter.. :j

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:26

Ik denk dat 's middags warm eten wel beter is ja... Maar aan de andere kant - als ik al die dikke Duitsers hier zie... die eten allemaal warm tussen de middag en die zijn stuk voor stuk toch aaaaardig dik! :P

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:29

- Wanneer eten jullie warm?
's avonds

- Wat is gezonder?
's middags

- Wanneer val je eerder af?
Als je 's middags warm eet. Want een warme maaltijd is meestal de grootste maaltijd, en na het middageten kun je meer calorieën verbruiken dan na het avondeten. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je dan 's avonds nog eet.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:29

's Middags is beter. Ken je het gezegde 'Eet 's morgens als een koning, 's middags als een prins en 's avonds als een bedelaar' ? Als je 's ochtends goed eet, heb je in de loop van de dag zowiezo minder last van dat honger-gevoel. En waarom 's avonds beter niet te veel -> zoals eerder aangegeven heeft je lichaam dan gewoon niet meer voldoende beweging etc om de spijsvertering te bevorderen.

Maar zelf eet ik 's avonds wel altijd warm hoor :Y) kan het gewoon niet laten !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:55

Bedankt voor de reacties allemaal :)
Dat gezegde kende ik niet nee.
Ik zou er niet aan moeten denken om 's ochtends warm te eten! Ik krijg dan bijna geen hap door mijn keel.
Ik denk naar aanleiding hiervan dat ik, wanneer dat kan i.v.m. werk, 's middags warm ga eten. Ik heb dat ook heel erg dat ik tussen 3 en 5 heel moe ben. Ik hoop dat mijn eetpatroon dit kan beinvloeden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:00

Barmat schreef:
Ik denk dat 's middags warm eten wel beter is ja... Maar aan de andere kant - als ik al die dikke Duitsers hier zie... die eten allemaal warm tussen de middag en die zijn stuk voor stuk toch aaaaardig dik! :P

Heb je al eens gezien hoe de Kaffeetafel er daar uitziet? En hoeveel stuk taart ze dan naar binnen werken?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:00

Ik eet afentoe voor m'n werk 's middags warm en idd, ik kan veel langer door, hoef geen tussendoortjes te eten om maar niet flauw te vallen ;) Ik ben ook geconcentreerder.
Of je er makkelijker mee afvalt? Ik denk het persoonlijk niet, daar is onderzoek naar gedaan en het schijnt niet veel uit te maken.