Kiespijn, maar panisch voor de tandarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Kiespijn, maar panisch voor de tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 12:28

Eh ja de titel zegt het eigenlijk al. Ik heb ontzettende kiespijn (een gaatje denk ik want er zit een zwart puntje in, ik heb dit eigenlijk nog nooit gehad) maar ik durf écht niet naar de tandarts. Met controles ben ik al super bang en nu het idee dat ze gaan boren enzo.. krijg er de rillingen van. What should i do?
Ben al een jaar niet meer naar de tandarts geweest omdat ik bang was, achteraf dus niet zo'n slim idee. |( |(
Nu is het idee dat ik eerst naar mijn gewone tandarts voor controle ga, en die kan mij dan verwijzen naar het ziekenhuis angstpatienten. Maar ik ben bang dat ik het daar ook nog niet durf. Pff..

Anoniem

Re: Kiespijn, maar panisch voor de tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:46

Waarom vraag je geen verdoving, voel je dr niets van :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 20:16

Ik had wel eens een verdoving gehad toen mijn kies eruit getrokken moest worden. Maar dat hielp niets en voelde mij ontzettend rot toen. maar dat was wel met een watje met zalf omdat ik ook bang ben voor naalden ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:16

even langs je huisarts en vragen om alprozalam ;-)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:22

Ik ben/was ook zo'n ontzettende schijt bak als het om de tandarts gaat, maar ik zit sinds ongeveer een half jaar bij de angsttandarts; én dat is echt een verademing! Ze zijn aardig, nemen de tijd voor je, en begrijpen dat je bang bent. Als je echt bang bent kun je bij 'mijn' tandarts zelf onder algehele narcosse (nadat ze heb met lachgas hebben geprobeerd).

Echt als je bang bent ga dan op zoek naar een angsttandarts, uiteindelijk zou je toch een keer naar de tandarts moeten, voordat je tanden uit je mond vallen, of voordat je vergaat van de pijn.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 20:23

Arabesk schreef:
even langs je huisarts en vragen om alprozalam ;-)

wat is dat dan?
Ja het is eigenlijk ook best spoed, maar aan de andere kant wil ik het zo lang mogelijk uitstellen omdat het echt een fobie is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:23

een rustgevend middel. Ik ben panisch voor naalden en tandarts, maar kon met dat spul toch naar de kaakchirurg om twee verstandsiezen uit te laten boren :+

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 20:24

Kristie schreef:
Ik ben/was ook zo'n ontzettende schijt bak als het om de tandarts gaat, maar ik zit sinds ongeveer een half jaar bij de angsttandarts; én dat is echt een verademing! Ze zijn aardig, nemen de tijd voor je, en begrijpen dat je bang bent. Als je echt bang bent kun je bij 'mijn' tandarts zelf onder algehele narcosse (nadat ze heb met lachgas hebben geprobeerd).

Echt als je bang bent ga dan op zoek naar een angsttandarts, uiteindelijk zou je toch een keer naar de tandarts moeten, voordat je tanden uit je mond vallen, of voordat je vergaat van de pijn.

Ik verga al van de pijn haha geloof me. Niks helpt meer, eerst hielp het wel als ik mijn tanden even goed poetste maar nu niet meer. Paracetemols raken bijna op :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:29

StillAngel schreef:
Ik had wel eens een verdoving gehad toen mijn kies eruit getrokken moest worden. Maar dat hielp niets en voelde mij ontzettend rot toen. maar dat was wel met een watje met zalf omdat ik ook bang ben voor naalden ;)

Je ziet die naald toch niet?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:31

Ga maar heel gauw! Ik heb exact hetzelfde gehad, en dat is bijna geeindigd in een spoedopname in het ziekenhuis! Prikje voel je bij een goede tandarts niet eens.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 20:32

Maar je voelt hem wel. Ben echt bang voor pijn zoiezo. Dus alles wat pijn kan doen in mijn leven vermijd ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:36

Dat prikje voel je echt niet, ik ben afgelopen maand twee keer geboord echt mn record :+ Viel goed in de prijzen.
Vroeg ook lekker om een verdoving, het enigste wat je voelde was een lichte druk op je tandvlees.
Net of hij dr met een stomp voorwerp tegen aan drukte.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:38

StillAngel schreef:
Maar je voelt hem wel. Ben echt bang voor pijn zoiezo. Dus alles wat pijn kan doen in mijn leven vermijd ik.

Vermijd de tandarts nu...
en je ligt straks op de operatietavel bij de kaakchirurg....
De keus is aan jou...

je gebit moet je hele leven mee..... echt....ga naar de tandarts...

Chiqa : een verdoving voelen sommige mensen weldegelijk, maar de rest voel je dan gelukkig niet meer.
ben met en ook wel eens zonder verdoving geboort.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 20:39

Doet het zeerder als er een kies uitgetrokken wordt dan een gaatje vullen? En tandsteen verwijderen heb ik ook al gehad, dat vond ik al pijnlijk dus :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:41

StillAngel schreef:
Doet het zeerder als er een kies uitgetrokken wordt dan een gaatje vullen? En tandsteen verwijderen heb ik ook al gehad, dat vond ik al pijnlijk dus :P

Als je verdoofd bent voel je beide niet :P Alleen de napijn heb je natuurlijk bij een kies trekken, een gaatje vullen heb je helemaal geen napijn van.
Gewoon gaan joh, echt niets om je zorgen over te maken. Ik ben ook heel bang voor de tandarts maar wat moet moet, en een gaatje is best te doen.
Tegen de verdoving hoef je ook niet op te zien echt niet! Zo zonde van je gebit als je het uit de hand laat lopen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 20:52

Het zwarte puntje heb ik al best lang, maar heb er nooit pijn aan gehad. Tot een maandje geleden het af en toe eens begon te zeuren. Maar toen poetste ik mijn tanden of at iets, en het was weg. Daarna kwam de gevoeligheid ook bij warm en koud eten/drinken. En nu zeurt het dus al 2 dagen achter elkaar waardoor ik vaak s'nachts wakker wordt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:54

heb je al sensodyne geprobeert?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 20:55

nee? is dat ook weer een pijnstiller? ;)

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:59

Als je een zwart puntje hebt betekend dat meestal een gaatje die al langer zit en wordt naar verloop van de tijd zwart.
dan kun je vast en zeker ook geen chocolade eten of in iedergeval dat voel je goed als je dat eet?
Even langs de apotheek gaan die zal vast wel een middel er tegen hebben denk ik?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:00

google is je vriend...
het is een tandpasta!

werkt bij mij tegen gevoelige tanden en kiezen

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 22:47

Ik zou gewoon gaan. Het wordt alleen maar erger. Ik was ook jaren niet bij de tandarts geweest omdat ik als de dood was voor pijn. gevolg was dat ik 7-8 gaatjes moest laten vullen en 2 kiezen eruit moesten. moest een paar x langskomen. toen besloten toch maar elk half jaar te komen voor controle. een paar x was er niets aan de hand. geen gaatjes of wat dan ook. wel meteen een afspraak maken voor controle zodat ik er niet meer onderuit kon. heb 1x afgezegd omdat ik ziek was (echt ;) ) en vervolgens was de drempel om er naar toe te gaan weer hoog. toch maar weer een afspraak gemaakt omdat kies zeer doet en val meteen weer in de prijzen |( moet weer 3 x komen omdat ik meerdere gaatjes heb. echt, ga nu maar want het wordt alleen maar erger. en als het naar binnen slaat naar je wortels dan ben je nog veeeeeeeel verder van huis.
die prik vindt ik ook altijd heel eng maar het doet eigenlijk geen pijn. nee, het voelt niet prettig. het voelt eigenlijk hetzelfde als dat je even 2 sec. je nagel in je tandvlees zet. hierna voel je het al niet meer want dan begint de verdoving te werken. een kies trekken is echt veeeel erger. en zeker als ze het maar met een watje hebben verdoofd want dat werkt lang nite zo goed als een spuit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 09:52

ik ben ook een schijterd,maar bij een angsttandarts kom je echt niet zomaar,zelfs mijn vader niet die echt als de dood is voor de tandarts(grote sterke vent)

wij hebben een vriendelijke tandarts die zo door zou kunnen voor angsttandarts.

en ja,natuurlijk voel je die prik wel ietsje. vraag je tandarts of ze alvast een watje met de verdovingsstof op de plek leggen waar geprikt moet worden.
dan voel je al heel wat minder,echt waar,neem het van een angsthaas aan.

wbt alprazolam,diazepam ed,die krijg je niet meer vergoed van je verzekering,dus dat is ook aardig dokken.
je tandarts mag die ook uitschrijven,maar ze doen het niet zomaar!

meid,het is klote,ik weet er alles van,maar hou jezelf niet voor de gek en maak die afspraak.
neem desnoods iemand mee die bij je kan zijn tijdens de behandeling.

de laatste keer dat ik kiespijn had,ging ik echt door de grond,maar wilde eerst niet naar de tandarts.
nou na een week met pijn rende ik zowat de behandelkamer binnen,en een opluchting daarna!

veel sterkte

sunnyblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 10:01

heey, ik ben ook iets van een jaar niet naar de tandarts gegaan, omdat ik niet meer durfde. ik kreeg deze week een lichte pijn aan mijn kies en ik dacht eerst ik wacht het wel af,maar gister werd het zo erg dat het mij niet meer kon schelen en ik ben dus toch gegaan. het gekke is dat ik de verdovingen nog het engste vindt. Ze hebben bij mij een wortelkanaalbehandeling gedaan en ik voelde er helemaal niets van. Ik was zoiezo al blij dat die irritante pijn in mijn slaap weg was. wat je eventueel zou kunnen doen als je toch nog niet durft , is om op te bellen naar de narcosetandarts in Alphen a/d Rijn,schijnt een hele goede te zijn. je gaat bij de behandeling onder volledige narcose. Ik zat er eerst ook aan te denken,maar zij zijn in het weekend niet open en ik had onwijze pijn. veel sterkte met alles.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 09:16

Bedankt voor jullie verhalen! Mijn moeder heeft vanochtend zonder dat ik het wist gebeld en nu kan ik er niet meer onderuit komen; straks om 10 over 11 is het mijn beurt ;( want er viel iemand uit.
ze heeft maar een kwartier dus ik hoop dat dat niet genoeg tijd is om een gaatje te boren en te vullen :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:21

Heel veel succes! :)