Maag-darm virus --> langdurig last....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Maag-darm virus --> langdurig last....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 22:01

Hallo.

Sinds vorige week donderdagavond kamp ik met diarree, buikkrampen, en vermoeidheid.
Ik heb het toen 3 dagen aangekeken, krege verschijselen van uitdroging, en heb de HA gebelt..
hiervoor moest ik niet naar de dokter, maar ik moest ORS halen, en yakult gaan drinken... volgens de assistente heb ik een maagdarm virusje.... dit zou 5 dagen duren, daarna zou eht over moeten gaan. als het langer als 10 dagen duurt, moest ik bellen, evt gaan ze dan iets op kweek zetten (wat schiet ik daarmee op???) of moet ik naar het ziekenhuis.
Ik heb 3 dagen achtereen geslapen... met elke 2 uur naar de toilet om mezelf effe leeg te gooien om het even grof te zeggen....ik was kapot! heb één nacht in de woonkamer geslapen omdat ik elk half uur naar de toilet moest...
Waterdunne diarree is gevaarlijk, je loopt kans op uitdroging, en helaas kan ik er niets tegen doen, vocht wat ik binnen krijg, verdwijnt direct weer!
Eergisteren voelde ik me beter, zat weer lekker op de bank, voor de pc, voor de tv.
week lang geen paarden gezien, gisteren dus weer even geweest, even gekeken, ging allemaal goed.
diarree was over gisterenavond, ik heb weer normaal gegeten.
en jahoor vandaag was het weer raak, toen ik terug kwam van de paarden, weer hondsberoerd, en hetzelfde verhaal begint van voor af aan! Op de vermoeidheid na!

Dokter kan dus niets voor mij doen, diarree stoppers mocht niet zei de assistente... dat stopt het maar tijdelijk, daarna komt het gewoon terug!
ik kan geen brood eten, geen aardappelen... alles komt er direct in de vorm van waterachtige diarree weer uit (duurt soms maar 5 minuten)
Ben inmiddels 5 kilo verloren.

mensen... hebben jullie tips... eettips..drinktips..
Ik voel me fit... ik ben niet zwak zoals vorige week...heb zelfs paardgereden vandaag. Het is nu gewoon LAST!
Uiteraard neem ik morgen weer even contact op met de huisarts.

Zijn er meer mensen die hier momenteel last van hebben? of last van gehad hebben?

Sorry als ik onduidelijk ben, stel gerust een vraag als je iets niet snapt.

Anoniem

Re: Maag-darm virus --> langdurig last....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:48

Als ikjou was zou ik even bloed laten prikken en even langs de HA gaan voor wat verder onderzoek. Beterschap.

Armaris

Re: Maag-darm virus --> langdurig last....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:51

Het enige wat ik niet snap is dat ze jou hebben laten doorlopen.
Kom op zeg, max 3 dagen aan de diarree en het moet over zijn.
Anders kan je dus uitdroging krijgen.

Zou toch wel aan de alarmbel trekken hoor en me niet laten afwimpelen met een smoes 'Ja, ziek maar uit'.

Drink tot dan zoveel mogelijk water, vochthoudende voeding.
Maakt niet uit of het er 'direct doorloopt'. Je lichaam heeft toch iets binnen.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:04

Als je er verder geen koorts bij hebt is het toch het beste om het gewoon uit te zieken. Idd ORS en veel drinken. Wat lichte dingen proberen te eten.
Je lichaam maakt zichzelf schoon van virussen bacterieen e.d. en de dokter kan idd niet veel voor je doen. Zoiets is helemaal niet verkeerd voor je darmen en imuumsysteem een keertje. Dus ik zou me niet zo druk maken. Vervelend is het wel. :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 16:00

Hoi.

Het wondermiddel is gehaald!
Roosvicee STOP. voor kinderen.

Heb net paardgereden, ik ben dus gewoon fit. dit was ik afgelopen dagen ook, behalve vorige week 3 dagen lang.
ook momenteel geen last meer. maar dat kan vanavond weer veranderen hoor... is even afwachten :)

De ORS hou ik niet binnen, ik drink nu dus die roosvicee en ik eet beschuit, heb net een klein bekertje vifit op :)
Ook heb ik vanmiddag wat Noodles op, zonder olie en kruiden, ook dit is nog binnen :j

Armaris, ik snap het ook niet, maar zoals Lynske al zegt, de dokter kán niets doen. Zeker omdat ik geen koorts heb en andere last.
Als dit langer aanhoud ga ik zeker even bloed laten prikken, dan kan het ook een bacteriele infectie zijn :)

Bedankt dat jullie zo meedenken!