Ziek worden, wat te doen? Help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ziek worden, wat te doen? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:23

Hoi! Ik voel dat ik ziek aan het worden ben, maar daar heb ik helemaal geen zin in!

Nu heb ik net al een vers geperste jus d'orange gehaald en drink veel, maar hebben jullie nog tips om niet ziek te worden?

Helderder

Re: Ziek worden, wat te doen? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:29

Gezond eten, goed slapen, licht sporten... En niet denken dat je ziek wordt. :Y)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:29

Vitaminepillen slikken ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:30

Vroeg naar bed! Beetje rustiger aan doen, niet teveel stressen en niet teveel hooi op je vork nemen!

Ik ben momenteel ook niet fit en een lange nacht slaap doet echt wonderen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:37

@Zap: Ja ik ben dus al best goed aan het slapen.
@ Horsii_mine: Een collega gaat zo vitaminepillen halen.
@ Paula, ik denk positief!!! :D

Maar ik moet vanavond dus optreden, en ben nu aan het werk. Hoop dat ik het overleef :P

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:57

Inderdaad vooral niet in bed gaan liggen, paracetamol/ibruprofen slikken en gewoon doorgaan.
Dat doe ik ook bijna altijd en na 1,5 dag is het dan echt over :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:00

Ja ik ga zo ff paracetamol slikken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 14:56

Nou ik eet de hele tijd gezonde dingen. Voel me wel redelijk, alleen wat moe. Heb alleen behoorlijk pijn in mn buik. Maar heb geen rare stoelgang oid.

Misschien kan mn lichaam niet tegen al die gezonde dingen ineens :D

charissath

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:00

Ik slik vaak antiprippine als ik voel dat ik ziek word. Hier zit Vitamine C, paracetamol en coffeine in volgens het doosje. Bij mij werkt dat het beste. En veel drinken.

charissath

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:01

* antiGrippine

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:02

Ik werdt vanmorgen wakker met een hoofd vol snot, keel van schuurpapier, alle hersencellen verdwenen en brandende ogen enzo. Heb alles gedaan wat ik moest doen, en zit nu op de bank met een dekentje om, kopje bouillon erbij, veel water drinken en een extra stoot vit. C zodat ik vanavond mijn paard nog wel kan doen. Eventjes de niet zo heel erg belangrijke dingen op halve kracht, zodat je wat spaart voor de rest.

En pas op dat je lichaam al die overdaad aan gezond niet afstoot he!!! :D :P

Heel veel succes met je optreden vanavond, hoop dat je niet hoeft te zingen met een schuurpapieren keel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:20

Breghje schreef:
Ik werdt vanmorgen wakker met een hoofd vol snot, keel van schuurpapier, alle hersencellen verdwenen en brandende ogen enzo. Heb alles gedaan wat ik moest doen, en zit nu op de bank met een dekentje om, kopje bouillon erbij, veel water drinken en een extra stoot vit. C zodat ik vanavond mijn paard nog wel kan doen. Eventjes de niet zo heel erg belangrijke dingen op halve kracht, zodat je wat spaart voor de rest.

En pas op dat je lichaam al die overdaad aan gezond niet afstoot he!!! :D :P

Heel veel succes met je optreden vanavond, hoop dat je niet hoeft te zingen met een schuurpapieren keel!

Dank je Breghje, heb nog geen last van mn keel, wel last van een droge mond.
Mn lichaam heeft zich nog niet over gegeven. Ik voel dat het nog vecht tegen het virus.

@Charissath, ik ga straks eens kijken of ik dat bij de Etos kan krijgen hier om de hoek... Bedankt voor de tip!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:23

Nyseleen werkt best goed. Kruidvat of etos hebben het allebij. 3 tabletjes per dag onder je tong laten smelten. Is homeopatisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:26

Thanx Choco!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 08:45

Joolien schreef:
Dank je Breghje, heb nog geen last van mn keel, wel last van een droge mond.
Mn lichaam heeft zich nog niet over gegeven. Ik voel dat het nog vecht tegen het virus.

@Charissath, ik ga straks eens kijken of ik dat bij de Etos kan krijgen hier om de hoek... Bedankt voor de tip!

Mijn hoofd heeft het snot goed afgevoerd vannacht, schuurpapieren keel heeft veel baat gehad bij T met honing en Strepsils, hersencellen nog niet teruggevonden (zijn zo klein... wordt echt goed zoeken) maar in elk geval wel weer een soort van beterder dan gisteren. De aanval is het beste offensief zegt men, en dat bleek wel :D

Aanval bij jou ook goed gewerkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:22

Het is echt ongelooflijk maar ik heb de griep af kunnen weren! Gisteravond gewoon gaan stappen. In het begin wat misselijk, maar ik moest zingen dus ik had wat spanning, waarschijnlijk kwam het daarvan, want na het zingen was het over.

Nu alleen dus verkouden.

@Charrissath, die antigrippine werkt echt top! Toen ik dat ging slikken ging mn griepgevoel over!!!

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:04

of echinaforce-druppels halen bij het reformhuis... werkt hier altijd goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:34

Ja dat zei iemand anders ook al. Ik kom er wel! :d

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:36

vooral idd niet dneken dat je ziek word ;) ik heb vaak dat het dan niet doorzet :D (niet altijd)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:41

idd, gewoon door doen en er neit aan denken ;) en ik neem zelf meestal twee keer per dag een vitamine c 1000 bruistablet, 2 of 3 dagen achter elkaar en dan is het zo weer over.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:43

Slim om op voorhand al medicatie te gaan nemen ;). Breng je jezelf alleen maar mee in de problemen, want als je het echt nodig hebt dan is je lichaam resistent :).

Slapen, gezond eten, veel drinken, veel BUITEN komen, zeker niet binnen blijven. En zeker niet denken dat je ziek wordt :S Ik word nooit ziek en ik ben ook bijna nooit ziek en neem voor niets medicatie, mijn lichaam is daardoor vrij sterk, lost alles zelf op.