Over hoe dat allemaal zit ga ik niet uitwijden want dat ik vind ik gewoon prive

Maar nu het volgende:
Ik vind het echt verschrikkelijk dat hij voor OK. moet. Echt!
Zelf ben ik verpleegkundige in opleiding en werk op een chirurgische afdeling. Dus heb iedere dag te maken met mensen die voor OK. gaan en terug komen. Het is mijn werk en vind het super leuk om te doen.
Maar nu dit allemaal bij mijn vriend gaat gebeuren vind ik het opeens allemaal niet meer zo leuk. Hij is bang voor prikken. Valt al flauw als ie ze ziet. Hij vertelde net aan de telefoon dat ie nog steeds niet allemaal snapt wat ze gaan doen en wat hem staat te wachten.
Ik heb zoiets, doe het maar bij mij, ben niet bang voor spuiten, weet hoe het allemaal in elkaar steekt.
Hij vertelde mij dat hij nog 1,5 dag moet blijven na OK. als het allemaal goed gaat en hij weer normaal kan lopen. Hij wordt gelukkig in amsterdam geopereerd vlakbij het ziekenhuis waar ik stageloop. Als hij de data weet regel ik ook wel even wat met me stage.
Ik voel me zo stom, wil graag bij hem zijn om hem te steunen, maar ik bedoel hij heeft zijn familie ook! Ik voel me nog een beetje zo van 'dan komt zij ook nog even kijken.'
Kortom allemaal gevoelens vliegen door me kop! De rol als naasten van een patiënt is me gewoon geheel onbekend!
Voel me echt dom dat ik als verpleegkundige op dit vakgebied zo van de rel kan raken.....
Iemand tips wat ik nog zou kunnen doen? Ik wil zowiezo nog even met mn vriend praten wat hij van mij verwacht.
Alvast bedankt voor het lezen, moet het gewoon even kwijt
. Als verpleegkundige heb je nu eenmaal altijd een afstand die nu wegvalt als het om een geliefde gaat.
Hoe de operatie verder in elkaar zou steken wist hij nou eigenlijk niet. Hij heeft alleen de 'erge' dingen onthouden.