inwendig onderzoek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neptunus

inwendig onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 12:24

ik ben vanochtend naar de dokter geweest omdat ik sinds vorige week hevige buikpijn heb in mijn onderbuik.
ik heb vorige week ook voor het eerst sex gehad met mijn nieuwe liefde en hierdoor is de pijn ontstaan.
ik heb het een aantal dagen aangekeken maar de pijn word alleen maar erger en stond het zweet in mijn handen en ben ik doodmoe en sta ik op mijn benen te trillen.
vandaag dus toch maar een afspraak bij de HA gemaakt.
nu heb ik last van mijn maandelijkse vrouwenprobleem en zodra dit over is krijg ik een inwendig onderzoek.
nu zullen jullie vast denken dat het komt door het maandelijkse vrouwen probleem maar ik werkelijk waar nooit in mijn leven buikpijn gehad en maak me dus wel zorgen.

als hij het niet vertrouwd na het inwendig onderzoek word ik doorgestuurd naar het ziekenhuis.
ik heb voor nu pijnstillers mee gekregen die ik 3 maal daags moet nemen.

ik weet niet waarom ik het plaats maar moet het gewoon even kwijt, omdat ik best wel bang ben voor het onderzoek en bang ben voor de uitslag.

Groetjes
Joella

wil er nog even bij vermelden dat mijn vriend en ik het veilig doen .

chocobroodje

Re: inwendig onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:26

Nou maak je geen zoren, zo'n onderzoekje stelt echt niks voor! 1 Tip trek een rokje aan (die hoeft niet uit, voel je je al prettiger!) en neem een inlegkruisje mee. Verder goed ontspannen dan merk je het minst, moeilijk maar wel belangrijk!

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 12:29

dank je wel voor de tip chocobroodje
omdat ik ook nooit buikpijn heb maak ik me wel zorgen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:29

Chocobroodje heeft gelijk; ik doe dit zowiezo 1 keer per jaar ivm soa;s etc en het lijkt echt veel enger dan het is.
De pijn in jouw buik kan ook te maken hebben met de combinatie 1e keer sex en dan ongesteld worden; ookal heb je nooit buikpijn; je baarmoeder trekt samen tijdens je menstruatie waardoor je bloed en weefsel verliest; wellicht nu wat heftiger door het hebben van sex.
Beterschap

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 12:35

wildgirl bedankt
ik heb met mijn vorige vriend ook sex gehad en hiervan geen last gehad.
dit vroeg de dokter mij ook en omdat ik voorheen geen last heb gehad wil hij nu een inwendig onderzoek doen.
ben blij dat jullie zeggen dat het onderzoek niks voor stelt.
heb nog nooit zon onderzoek gehad , dus dan is het altijd eng als je het niet kent.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:41

Tuurlijk is het best eng de 1ste keer, maar een rokje werkt echt ;) Verder heb ik de 1ste keer om een vrouw gevraagd, vond ik zelf wat prettiger. Komt echt goed hoor, ze warmen die eendebek onder de warme kraan, doen er wat glijmiddel op, en ze doen het onderzoekje. Nogmaals ontspan! Daar zit de truuk namelijk, doe je dat niet voelt het wat ongemakkelijker. Pijn doet het niet maar prettig is anders natuurlijk

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:20

Rok is inderdaad een supertip!!! Doe ik ook als ik voor controle moet ;) Je voelt je dan niet zo bloot en kunt je makkelijker ontspannen!

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:29

hoi Neptunes!

Ik moet om de maand een inwendig onderzoek ondergaan omdat er bij wat dingen niet helemaal goed zijn :(:)
Ik probeer me altijd zoveel mogelijk te ontspannen, gewoon je ogen dicht in je hoofd aan een mooi nummer denken heeeel diep ademhalen en voor je het weet ben je weer klaar.
Natuurlijk is het gewoon NIET leuk om zo te moeten liggen en die onderzoeken te ondergaan maar troost je met de gedachte dat er zo nog duizenden andere vrouwen zijn...

Je buikpijn kan ik niet verklaren...als ik dat kon was ik nu arts in het ziekenhuis en had waarschijnlijk een heerlijk salaris :9 :P :+ Maar misschien toch iets hormonaals? Je hormonen kunnen gekke dingen doen, en dat je nooit buikpijn heb gehad is geen garantie dat je die ook nooit gaat krijgen, er hoeft niet meteen iets ernstigs aan de hand te zijn.

In ieder geval heeeeel erg veel sterkte en kop op!

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:37

Ik heb sinds een paar weken ook last daarvan, erg eng.
Aangezien mijn moeder ook wat aan haar baarmoeder had, waardoor hij er uit moest.
Ik moest ook een inwendig onderzoek.
Het is helemaal niet eng, ik vond het niet erg dat het een man was. zolang hij maar weet wat hij doet.
Maak je er niet zo veel zorgen om.
In de meeste gevallen is het niks ;)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:47

Het is idd heel belangrijk dat je goed ontspant.
Het helpt ook om van te voren te zeggen tegen je dokter dat je er erg tegenop ziet, dan nemen ze wat meer tijd voor je, en bij mij legde ze precies uit wat ze ging doen, dat vond ik heel prettig. Het is en blijft natuurlijk niet leuk, maar ik heb het op zich niet als vervelend ervaren.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 23:46

dank jullie wel voor de tips.
ik voel me al een stuk geruster hierdoor.
mijn moeder heeft endometriose gehad en ook alles moeten laten verwijderen dus vandaar dat ik me ook wel zorgen maak, zeker omdat ik ook ooit kinderen wil.
natuurlijk hoeft het niet ergs te zijn maar als je in je familie ook dingen ziet gebeuren opeens raak je toch wel een beetje gestresst.

helaas werken de pijnstillers (nog) niet , en staat het zweet in mijn handen
ben gisteren en vandaag ook niet bij me paardjes geweest omdat ik zo moe ben en ben vanmiddag op bed gaan liggen.
gelukkig hoef ik me over de paardjes geen zorgen te maken, ik heb een superfijne verzorgster ( mijn zusje ) en heb ik een hele goede staleigenaar.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:16

Ik heb in het verleden regelmatig van dit soort onderzoeken gehad. Ik ging altijd een uur van tevoren eventjes douchen dan voelde ik me wat prettiger. Een rokje is een ook een goede tip inderdaad.

En maak je niet druk. Het is zo over, pijnlijk is het over het algemeen ook niet. Alleen als je je heel erg druk maakt ga je je onbewust verzetten en dan kan het soms vervelend voelen maar niet pijnlijk.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:05

Ik wil er toch ook even op reageren...
Je hoeft je er inderdaad echt niet druk om te maken. Ik was er echt heel erg zenuwachtig voor, maar uiteindelijk viel het mee.

Wat mijn zenuwen nog erger maakte was toen ik zag wie mijn gynaecoloog was. Verschrikkelijk grote man die niet al te duidelijk nederlands sprak. Vond het echt doodeng.

Achteraf was het een ontzettend aardige man en het feit dat mijn vriend meeging was voor mij al een grote geruststelling.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:58

Waar in je buik heb je pijn dan? Niet toevallig rechtsonder?

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 13:55

nee ik had geen pijn rechtsonder in mijn buik.
ik denk zelf dat het een combinatie geweest is van eerste keer weer sex na een lange tijd en direkt erna de menstruatie.
want toen ik geen last meer had van het maandelijks probleem was de buikpijn ook helemaal over.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:45

He wat vervelend voor je joh!
Probeer zoals de anderen zeggen te ontspannen en aan iets moois te denken. Ook misschien handig om te vertellen dat je het eng vindt dan zijn ze wat voorzichtiger!
Ik heb jouw pijn ook wel eens gehad hoor! Was heel onschuldig.
Succes!