veel last van afscheiding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

veel last van afscheiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 12:14

Wie heeft er hier ook veel last van afscheiding en word er ook gek van.
Ik heb daarom ook altyd extra ondergoed in mijn tas zitten voor het geval dat.
Bij de dokter zeggen ze dat ze er niks aan kunnen doen en dat het nu eenmaal zo is.
Of heb jij er iets op gevonden waardoor het minder werd ?
vertel hier jou verhaal

Caira

Re: veel last van afscheiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:16

waarom gebruik je dan niet een inlegkruisje? Die dingen zijn daar speciaal voor gemaakt.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 12:17

Caira schreef:
waarom gebruik je dan niet een inlegkruisje? Die dingen zijn daar speciaal voor gemaakt.

Dat zou eventueel ook kunnen maar dat vergroot de kans op een schimmelinfectie die ik dus ook regelmatig een keer heb

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:20

Er is al onderzocht op SOA's, schimmelinfecties, blaasproblemen etc?
Ik zou het er niet zo 1-2-3 bij laten zitten hoor.
Ik gebruik altijd inlegkruisjes en nog nooit schimmelinfecties gehad :?

BTW, hoorde van een vriendin dat ze 2x per maand een pil slikt tegen de schimmel... Helaas blijkt zij allergisch voor de pil zelf, maar allicht iets om na te vragen erbij?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:21

daar word het toch alleen maar erger van.!?
dat ademd niet goed.. katoenen ondergoed is het allesbeste is mij verteld. en goed wassen zonder zeep.. zodat je zuurgraad niet verstoord word. maar je houdt er altijd wel last van.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 12:24

corine1981 schreef:

BTW, hoorde van een vriendin dat ze 2x per maand een pil slikt tegen de schimmel... Helaas blijkt zij allergisch voor de pil zelf, maar allicht iets om na te vragen erbij?

ja soa's kan niet want heb een vast partner maar is wel hele tijd geleden op getest en dat was goed
schimmelinfecties heb ik regelmatig en krijg dat zo'n soort eitje die ik vaginaal in moet brengen.
En met een schimmelinfectie merk je dat want je heb ontzettend veel jeuk.
Ik heb een lichverzakte blaas door de zwangerschap maar daar ligt het ook niet aan vertelde ze me.
je hoeft niet persee een schimmelinfectie te krijgen daarvan maar de kans is er en als je er gevoelig voor ben dan is kans groter ;)

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 12:24

klopt lisch zo is het mij ook verteld

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:28

jelledaantje schreef:
corine1981 schreef:

ja soa's kan niet want heb een vast partner maar is wel hele tijd geleden op getest en dat was goed

schimmelinfecties heb ik regelmatig en krijg dat zo'n soort eitje die ik vaginaal in moet brengen.
En met een schimmelinfectie merk je dat want je heb ontzettend veel jeuk.
Ik heb een lichverzakte blaas door de zwangerschap maar daar ligt het ook niet aan vertelde ze me.
je hoeft niet persee een schimmelinfectie te krijgen daarvan maar de kans is er en als je er gevoelig voor ben dan is kans groter ;)

Niet om banketstaaf te doen, maar daar zou ik nooit vanuit gaan OMDAT je een vaste partner hebt... :o

Maar goed, ik snap dat het moet ademen, maar ik vind het nog minder prettig om te ruiken, dus dan maar inlegkruisjes.
Wassen met zeep heb ik nog nooit gedaan, ja, erlangs, maar geen Lactacyd ofzo, dat is echt troep.

Nogmaals, ik zou het wanneer het zo enorm veel is, laten onderzoeken door de HA en als die niet verder wil een gynaecoloog ofzo, iemand die er meer verstand van heeft iig.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:29

Destijds heeft mijn gynaecoloog tegen mij gezeg dat ik één keer per week moest "uitspoelen" met lactacyt. En sinds ik dit doe heb ik er nagenoeg geen last meer van gehad.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:30

rainbow8 schreef:
Destijds heeft mijn gynaecoloog tegen mij gezeg dat ik één keer per week moest "uitspoelen" met lactacyt. En sinds ik dit doe heb ik er nagenoeg geen last meer van gehad.

Daar hoor je dan ook veel verschillende dingen over. Dat spul zou je zuurgraad aantasten en het natuurlijk milieu juist verpesten.
Althans, dat riep die van mij en mijn vriendin (2 verschillende gynaecologen trouwens)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:32

corine1981 schreef:
rainbow8 schreef:

Daar hoor je dan ook veel verschillende dingen over. Dat spul zou je zuurgraad aantasten en het natuurlijk milieu juist verpesten.
Althans, dat riep die van mij en mijn vriendin (2 verschillende gynaecologen trouwens)

Onzin want dat spul is zuur, bevat melkzuur.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 12:34

corine1981 klopt daar moet ik je gelijk in geven
maar ze zeiden bij de huisarts dat het normaal was.
maar dat lijkt me niet bij de hoeveelheden die eruit komen.
Dat ik elke keer noodgedwongen ben om iets anders aan te doen. en het is nog smerig ook

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:38

Ja, ik kan me het helemaal voorstellen Jelle, ik word er nu al niet vrolijk van maar het heeft bij mij wel normale proporties.

Maar zou echt dan even verder laten kijken hoor, is toch raar dat het zo belachelijk veel is, je wordt daar vast ook onzeker van enzo...

@beantsje: De meningen verschillen erover, zullen we het daarop houden? Dan is iets niet gelijk onzin hoor ;)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:39

je kan een uitstrijkje laten nemen en dan kunnen ze dat onderzoeken...

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 12:42

jaa de ene keer is het wel normaal en de andere keer kan het weer veel zijn het verschilt nogal maar dat blijft het natuurlijk toch niet goed.
Moet morgen toch naar de huisarts maar is gelijk even vragen heb nu trouwens een andere dus mischien kijkt hij wat verder.
Verder word je er inderdaad onzeker over maar mijn vriend heeft er begrip voor en snapt het allemaal wel die vrouwenkwaaltjes

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:47

beantsje schreef:
corine1981 schreef:

Onzin want dat spul is zuur, bevat melkzuur.

Dat is toch geen argument; je zuurgraad kan ook te hoog worden/zijn. Dan moet je juist PH neutrale spullen gebruiken en geen zuren. Dus dat het zuren bevat is aboluut geen reden om te zeggen dat het spul goed is voor je zuurgraad.

Als een gynaecoloog het aanbeveeld lijkt het me goed om zijn advies op te volgen, maar over het algemeen is alleen water echt het beste.

Is het niet een idee, om naast schoon ondergoed ook een washandje/ neutral babydoekje oid mee te nemen? Dan ben je echt weer even schoon.
Verder als je er echtlast van hebt, zou ik zeker verder laten onderzoeken, baat het niet schaden doet een onderzoekje zeker niet.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:53

Je zou kunnen denken om een vaginale douche te gebruiken eens per week, evt. alleen met water?

Ik gebruik ook inlegkruisjes, je kunt evt. door regelmatig verschonen wellicht infecties voorkomen? Sinds ik anderhalf geleden gestopt ben met de pil heb ik veel meer last van afscheiding dan toen ik de anticonceptiepil nog slikte. Ik merk overigens ook dat de hoeveelheid afscheiding wisselt naar gelang mijn cyclus.

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:06

Ben helaas ook bekend met het probleem en in overleg met de huisarts de volgende handelswijze uitgedokterd: allen katoenen ondergoed, liefst met badstof kruisje. Geen maandverband of inlegkruisjes en na gemeenschap spoelen met lactacyd. Sinds die tijd geen schimmelinfectie meer gehad.
De arts gaf aan dat je door de medicatie tegen de schimmelinfectie juist weer het evenwicht compleet verstoord. Uiteraard geen superstrakke broeken en de Hema heeft van die schattige panties met een katoenen kruisje.

Het lijkt nu al een paar jaar te werken. Maar een aandachtspunt blijft het.
Succes ermee!

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 14:38

dankjee nog voor de tips ik ga er zeker proberen en hoop dat het werkt