Voedselvergiftiging? Of iets anders?...enorme buikpijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Voedselvergiftiging? Of iets anders?...enorme buikpijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 17:54

Hoi bokkers,

Afgelopen Zondag zijn mijn vriend en ik naar de mc donalds geweest, ik heb daar een groenteburger + een portie frietjes gegeten. De groenteburger smaakte niet zoals ik gewend was.
Zondag nacht kreeg ik krampen, wist niet goed meer hoe ik moest gaan liggen en heb dus ook weinig geslapen.
Gister was ik vrij, heb veel geslapen want de krampen waren enorm, ook kreeg ik er diarree bij. Regelmatig moest ik snel gaan zitten omdat ik anders van mijn stokkie ging...

Gister heb ik de hele dag niets kunnen eten, alleen al bij de gedachte dat ik wat moest gaan eten werd ik misselijk.
Vanmorgen was ik thee aan het zetten ( nog steeds flinke buikpijn ), ineens begonnen mijn oren te suizen en werd het wit voor mijn ogen, zo snel als ik kon ben ik op de bank gaan liggen.
Na een aantal minuten ging het weer, ben vandaag ook gewoon gaan werken, omdat ik vorige week ook al ziek ben geweest en wilde me dus niet WEER ziek melden.

Vanmorgen dus gewoon ontlasting gehad, die trouwens wit was...
Hele dag vervelend gevoel in mijn buik + maag gehad... nog steeds niet veel gegeten maar toch meer als gisteren ( vanmorgen wat cornflakes, in de middag evergreen koekje en net kom soep met een boterham).
Meer krijg ik ook niet weg. Verder heb ik nog steeds bijna witte ontlasting.
Heb nu ook het gevoel dat ik moet overgeven..mijn buik rommelt trouwens constant.

Herkent iemand dit misschien ? Als het morgen niet weg is ga ik sowieso naar de huisarts want wordt er helemaal gek van.

Liefs

Armaris

Re: Voedselvergiftiging? Of iets anders?...enorme buikpijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:06

Sorry hoor maar waarom ga je vandaag niet?
Lijkt me nogal ernstig

Bokt is geen praktijk en wij zijn geen huisartsen ;) Wij kunnen dus niet zeggen wat er aan de hand is

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:09

Armaris; ze vraagt of iemand het herkent, dan hoef je niet gelijk zo te reageren :=

Ik zou gewoon morgen naar de dokter gaan! ( Is nu al te laat om nu nog te gaan )
Ik hoop voor je dat het meevalt, maar er is zeker wel wat aan de hand als ik alles zo lees!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:12

_Evelien schreef:
Armaris; ze vraagt of iemand het herkent, dan hoef je niet gelijk zo te reageren :=

Ik zou gewoon morgen naar de dokter gaan! ( Is nu al te laat om nu nog te gaan )
Ik hoop voor je dat het meevalt, maar er is zeker wel wat aan de hand als ik alles zo lees!

Sorry hoor maar met een mogelijke voedselvergiftiging ga ik écht wel naar de HA :)
En of iemand het herkent of niet doet er niet toe, het gaat erom dat ze het ernstig is :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:30

Kan het ook niet 'gewoon' buikgriep zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:41

Witte ontlasting vind ik wel een reden om naar de HA te gaan, dit is namelijk iets met je organen en ik weet uit het verleden dat dit wel een signaal is.

Armaris schreef:
Sorry hoor maar met een mogelijke voedselvergiftiging ga ik écht wel naar de HA :)

Waarom? Dat kan je toch gewoon thuis uitzieken? :=

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:46

Was je ontlasting echt wit, of zat er wit slijm overheen? Zou zoiezo even naar de HA gaan morgen. Je had beter vanmorgen gelijk kunnen bellen toen je van de wc kwam.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:15

Met witte ontlasting had ik ook de HA al eventjes gebeld iig... Volgens mij heb je bij voedselvergifting gewoon heel heftig misselijk, overgeven en diarree. Dat herken ik niet echt uit jouw verhaal.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 20:20

Ook ik heb gelezen dat voedselvergiftiging vanzelf weer over gaat, daarom ben ik dus nog niet bij de huisarts geweest.
Ik zal even op een rijtje zetten wat ik voel : heftige krampen, in mijn hele buik zeg maar, ik kan dus niet een plek aanwijzen - vol gevoel (alsof ik net heel veel heb gegeten ) - geen eetlust ( heb dus al 2dagen geen honger gevoel meer ) - het rommelt ontzettend in mijn buik - op dit moment geen diarree maar breiige ontlasting - dat witte is geen slijm maar echt de kleur, het is wat grijzig en niet spierwit - gevoel van overgeven ( maar dat heb ik dus nog niet gedaan omdat ik daar doodsbang voor ben en er dus alles aan doe om het tegen te houden ) - last van winderigheid :o

Mocht het morgen niet weg zijn ( wat ik niet verwacht ) dan bel ik even de ha, het wordt nu echt vervelend!
Ik heb trouwens bewust nog niet op google rond zitten speuren, gewoon omdat dat me alleen maar bang maakt :o ( alleen dat van voedselvergiftiging heb ik gelezen, verder ben ik niet gegaan )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:23

Googlen maakt je vaak inderdaad alleen maar onnodig bang. Gewoon morgen de HA bellen. Het geen eetlust maar wel een vol gevoel herken ik wel. De rest van de symptomen niet. Ik ben toen 2 keer bij de HA geweest. Bloed en ontlasting ingeleverd maar daar kwam niks uit. Week of 2/3 later was het weer voorbij.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:29

Ik dacht dat wit iets te maken had met de gal?
Afhankelijk van welk micro-organisme je een voedselvergiftiging hebt opgelopen kan het vanzelf overgaan of moet je een antibioticakuur hebben. Let op dat je voldoende drinkt bij diaeree; mensen met erge diarree hebben veel vochtverlies, in het ergste geval moet je dan vocht toegedient krijgen met het infuus.
Gezien de symptomen zou ik toch mogen even naar de HA gaan... Beterschap :(:)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:45

Vang morgen iig wat van je ontlasting op, de arts zal dat wss wel willen onderzoeken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:47

Moet die ontlasting niet in een speciaal potje enzo? Bij mij moest ik iig 3 dagen achter elkaar ofzo, 1 potje met vloeistof erbij en 2 potjes gewoon zonder vloeistof.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:50

Ik ben niet 100% zeker (ben tenslotte geen dokter)... maar heeft zo'n 'witte' ontlasting niet te maken met galstenen?
Iemand die ik ken heeft het ook ooit gehad en ik had het toen eens gegoogeld.. Zijn toch ongeveer dezelfde symptomen.

Edit: ah ik zie dat iemand al ongeveer hetzelfde heeft gezegd, had ik niet gezien :)

Succes ermee

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:55

@TS: als je het niet vertrouwd kan je ook altijd even de huisartsenpost bellen.
Misschien geeft dit je wat geruststelling, en misschien kan je ook wat tips krijgen.
En mochten ze het écht niet vertrouwen dan kan je misschien nog langs..

Ps: Ik ben er niet voor om "onnodig" de huisartsenpost te bellen, maar IMO veroorzaak je niet zoveel overlast als je even belt voor de zekerheid!

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:57

Ga maar zo snel mogelijk naar een huisarts. Uitdroging kan levensgevaarlijk zijn, probeer tot die tijd dus zoveel mogelijk te drinken.
Beterschap!

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:04

Inderdaad ook huisartsenposten zijn door de weeks sávonds berijkbaar. Zou wel bellen helemaal dat je zo beroerd voelt. Het kan zo veel dingen zijn en 2 dagen flinke buikpijn vind ik best lang. Witte ontlasting is een teken dat het zeker niet goed is.
Sterkte in ieder geval.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:04

wanneer er een voedselvergiftiging gaande is, reageer je vaak heftiger en vooral sneller. bij het innemen van verkeerde stoffen gaat je lijf al in protest door spugen.

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:21

Voedselvergiftiging, afhankelijk van welke bacterie je binnen hebt gekregen, reageert je lichaam hel snel op, tussen de 2 uur en 2 dagen ongeveer.

Als het voedselvergiftiging is, moet je echt naar de huisarts, die heeft volgens mij ook de meldingsplicht bij bepaalde bacteriën.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 09:59

Ik ben net bij de huisarts geweest.
Hij dacht niet echt aan een voedselvergiftiging, wel heeft hij het over buikgriep gehad maar dat kon hij niet zeker zeggen.
Bij witte ontlasting betekent dat dat je galwegen afgesloten zijn ( door een steen ) bijvoorbeeld, maar daar vond hij me te jong en slank voor.
Maargoed, het kon wel.

Ik moet nu een aantal dagen afwachten, als het dan nog niet weg is moet ik terug komen om bloed te laten prikken.
Heb wel zetpillen meegekregen, dit als ik weer zo'n hevige pijn krijg.

Op dit moment is de pijn wat minder maar nog wel aanwezig, ontlasting heeft geen witte kleur meer, maar is nog niet zoals het zou moeten zijn.

Bedankt voor jullie reacties!!! :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:02

Fijn dat je iig wat meer duidelijkheid hebt :) Heb je ook alweer een beetje honger of dat nog niet? Zo te horen word het iig al minder dan eerst. Beterschap nog!

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:08

Lijkt wel een beetje op salmonella.
Gelukkig is dat het niet ;)
Heb je alweer wat meer honger?

Succes
Laatst bijgewerkt door Finstar1991 op 18-11-09 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:09

beterschap! goed dat je naar je huisarts bent gegaan!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 10:15

Bedankt !! :j
Honger heb ik nog niet, maar gelukkig heb ik nu wel gewoon weer dorst, ook dat had ik eerst niet.
Ben nu dus een lekker kopje thee aan het zetten, ga zo toch ook proberen te eten.