Doordat ik wat problemen met mezelf heb de afgelopen dagen, misschien wel weken, ben ik de laatste dagen even helemaal de weg kwijt geweest.
Ik schropte tegen iedereen aan, deed boos, was ongelooflijk gefrustreerd, kom mezelf niet zo goed meer in de hand houden, ik wist gewoon even niet waar ik mee bezig ben..
Ik lag gister in bed, en besefte me ook dat er gewoon een aantal mensen zijn, waarbij ik me af en toe niet prettig bij voel, omdat ik een negatieve energie bij hun voel, en waardoor ik eigelijk gewoon denk te weten dat ze ergens niet met of over mij eens zijn, of misschien wel ergens heel erg mee zitten... maar de andere dag kan het ook ineens weer weg zijn. Ik heb dit eigelijk bij best wel veel mensen gehad, en vaak ook bevestigd gekregen dat dit gevoel juist was.
Ook heb ik al wel een aantal gebeurtenissen gehad, waarvan ik eigelijk achteraf zoiets had van, sh*t, dat zat me dus dwars gister, dat heb ik dus opgemerkt, dat dat ging gebeuren.. zo raar, ik snap er eigelijk zelf nog niet zo heel veel van...
Ik ben een beetje gaan bedenken hoe of wat, en ik ben eigelijk een beetje tot de conclusie gekomen dat ik dit al wel zeker een 3 kwart jaar heb. Het is moeilijk te omschrijven, en eigelijk heb ik dit wel heel lang voor me gehouden, indirect besef ik me wel goed dat ik mensen heel erg goed aanvoel als het gaan om negatieve energie.. het gaan namelijk aan me vreten en ik wordt er helemaal niet blij van, ik verstop me dan liever ergens in een hoekje dan dat ik er naar vraag.. maar goed, k heb het eigelijk nog nooit naar buiten gebracht, tot gisteren...
Ik heb het aan mijn vriend verteld, en die vroeg of ik uberhaupt al wel wat op had gezocht over dit gebeuren...
Nu heb ik net even wat gegoogled, en ik vond dit...
Citaat:Het aanvoelen van mensen, dieren en dingen.
Misschien (her)ken je ze wel, de mensen die "alles" lijken te voelen en dwars door je heen kijken. Natuurlijk kunnen ze niet letterlijk weten wat je denkt of voelt, maar ze kunnen direct aanvoelen wat je stemming is en je soms nog eerder en beter begrijpen dan je jezelf begrijpt. Deze mensen noemen we HSP-ers.
Iedereen heeft een bepaalde gevoeligheid, maar bij HSP-ers is deze fijngevoeligheid zo sterk dat zij onmiddelijk andere mensen aanvoelen. Dit gebeurd vaak onbewust.
Hooggevoelige personen kunnen een kamer binnenlopen en direct aanvoelen wat de stemming is. Zij ervaren als het ware de emoties of het verdriet van anderen. Zij nemen onuitgesproken conflicten waar, zijn zich bewust van een bepaalde stemming en van vriendschappelijke gevoelens of haatgevoelens van de aanwezige personen. Ook voelen ze vaak dat iets niet klopt, maar echt verklaren kunnen ze dat niet.
Dit alles kan een bron van informatie zijn, maar het kan ze ook in de war brengen omdat het ze overweldigt en ze er niet mee uit de voeten kunnen. Het is daarom belangrijk voor een HSP-er inzicht te krijgen in welke informatie belangrijk is en welke niet. Omdat lang niet alles bewust binnenkomt en bewust wordt verwerkt, weet een HSP vaak dingen zonder te beseffen hoe hij of zij dat weet.
Vaak raakt een HSP dan ook overprikkeld doordat ze zichzelf makkelijk identificeren met anderen. Hun gemoedstoestand is sterk afhankelijk van hoe anderen zich voelen en gedragen.
Ze kunnen als strategie om zichzelf te beschermen ook afstandelijk worden, ze voelen zich dan moe en leeggezogen. Soms voelen ze zich niet geaccepteerd en dit kan ze erg eenzaam en verdrietig maken.
deze laatste alinea kwam eigelijk wel vrij hard aan, omdat ik mezelf hier precies in terug zie, jammer genoeg..
Eigelijk zegt dit stukje dus dat ik ook een HSP-er ben.. hier een volgend stukje erover...
http://www.hsp-info.nl/inleiding.html
.
.
.
zoo.. dat is er ook uit,
Ik zou graag willen weten of mensen zichzelf hier ook in kunnen terugvinden,
en hoe je ermee om gaat, of hoe zou je ermee om gaan..
Ik vind het allemaal een veetje moeilijk eigelijk...
Hoop hier veel nuttige informatie voor mezelf uit te krijgen,
Ik zoek ook nog even door op internet!!
Alsvast Bedankt!!!
.