Ooglaseren, wie heeft ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ooglaseren, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:39

Ik ben op zoek naar mensen die hun ogen hebben laten laseren of dat van plan zijn om te doen. Ik ben erg benieuwd naar de pijnklachten, uiteraard de prijs en waar ze het hebben laten doen en hoe dat bevallen is.

Ikzelf heb -5.75 in beide ogen, zonder cylinders ed. Ik wil graag bij de politie en mocht ik niet door de keuring heen komen ivm met mijn slechte ogen, wil ik eventueel mijn ogen laten laseren. Ik vind het zelf best eng, maar het lijkt me heerlijk om van al dat gekloot met lenzen af te zijn!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:49

Ik! Nu 3 jaar terug en ook voor mijn baan bij de politie, maar dat wist je al ;)
Je hebt een Lasik en een Lasek behandeling. Kun je veel informatie over op internet vinden maar ik heb zelf de Lasek behandeling gehad.
Zie: http://www.visionclinics.nl/flash/#/de-behandeling/lasek-prk-stap-voor-stap

Dat is de meest pijnlijke, niet de behandeling, want je bent goed verdoofd maar qua napijn omdat ze je hoornvlies "wegschuren"en je dus een soort van schaafwond in je oog hebt. Gelukkig krijg je druppels mee die de boel goed verdoven dus ik voelde het wel, maar ging niet door de grond van de pijn. De eerste 2 dagen kan je niet lezen/tv kijken/computeren want na een tijdje ga je wazig zien en je ogen branden. Dit is nog te inspannend maar gaat steeds beter.

Als je bij de politie wil, "moet" je de Lasek behandeling omdat het risico te groot is dat het flapje wat ze bij de Lasik behandeling maken, tijdens bijv een worsteling met arrestent, losschiet en en voor een oogbesachadiging zorgt. Daarbij krijg je sowieso 1 keer pepperspray in je ogen (tijdens je opleiding, das verplicht) en de pepperspray zorgt voor schade aan t "flapje" dus daarom dus de Lasek. Ik heb mijn ogen laten laseren bij VisionClinics, prijzig maar wel héél goed, klantvriendelijk en ze zijn vaak als beste getest.

http://www.visionclinics.nl/flash/

MissyTara

Re: Ooglaseren, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:50

Ik volg even mee. Ben ook van plan om mijn ogen te laten laseren maar durf niet goed (heb nu -1,75 en -2).

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:53

jaaaa! dit wil ik ook laten doen.. ik wil ook graag bij de politie.. maar het heeft geen haast.. ik ga eens op de site kijken, en hou het topic in de gaten!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:04

ik heb mijn ogen een goed jaar terug laten laseren.

ook ik moest de Lasek omdat mijn hoornvlies te dun was en daardoor een Lesik niet kon.

Ik ben van belgie,heb het laten doen in Ieper,ik denk dat de prijs 1300 euro/oog was en dan een 300 euro korting als je ze allebei tegelijk deed.

ik ben er heel tevreden over,al dacht ik de eerste dag daar anders over.

in heb ze in de namiddag laten laseren,heel eng,je ogen zijn verdoofd,je moet naar een lichtje kijken,maar op den duur werd alles van mij wazig en wist ik maar half meer naar waar ik moest kijken,en stonden ze met z'n allen te roepen dat ik echt naar het lichtje moest kijken....
uiteindelijk is het in orde gekomen,je voelt er niets van,en is echt vlug voorbij.

mijn mama kwam me halen en werd bijna slecht omdat mijn ogen blijkbaar bijna helemaal zwart waren(omdat je pupil door druppels volledig open gezet wordt).Heb ik zelf niet gezien,want je ziet erg wazig nadien.)

Die avond viel alles reuze mee,gewoon niets gedaan,want je ziet amper,die avond gaan slapen,maar man,de volgende morgen!!!!!

mijn ogen voelden alsof ze vol zaten met zand!ik moest druppels in mijn ogen doen,maar dit lukte zelfs niet omdat ik mijn ogen door de pijn amper openkreeg!!

nu,na een tijdje uiteindelijk de druppels erin kunnen doen,en daarna is alles heel vlug beter geworden!

na 2 dagen zat ik weeral op de pc te tikken en kon ik in huis alles doen,na een weekje terug gaan werken,en het heeft toch een maand geduurd tegen dat ik 100% mijn ver-zicht had

wat ik nu wel heb,als er iets in mijn oog zit(een vuiltje ofzo),doet dit echt pijn!vroeger was dit niet zo,dus ik denk dat dit komt door de behandeling.

ik ken veel mensen die de Lasik behandeling hebben ondergaan,en die hebben echt amper last gehad van iets,dus die ingreep is veel minder pijnlijk(en kost ook iets minder),maar niet iedereen kan die doen dus.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:07

MissyTara schreef:
Ik volg even mee. Ben ook van plan om mijn ogen te laten laseren maar durf niet goed (heb nu -1,75 en -2).

Waarom durf je niet? Toen ik mijn ogen liet laseren zeiden sommige mensen ook... Phoeh, ik zou dat niet durven hoor!

Tsjah, kijk ik zou ook voor geen goud op ee ooglaser vakantie naar bijv Turkije gaan en daar laten laseren maar hier in Nederland is alles zó goed geregeld en gecontroleerd door verschillende instanties. Het zijn officieel erkende oogartsen en die hebben hun diploma niet bij een pakje boter gekregen :+ En ja, het is een operatie dus ja er is, zoals bij elke operatie een kleine kans op complicatie. Dit jaar heb ik een pittige knie operatie ondergaan waarbij de kans op complicaties groter was, maar mensen vinden dat dan toch op 1 of andere manier minder eng. Nou, ik kan je vertellen dat ik m meer kneep voor die knie operatie dan het ooglaseren ;)

Mijn ogen zijn nu dus 3 jaar geleden gelaserd en ik heb er nog geen moment spijt of last van gehad!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:07

Ik heb het 8 jaar geleden laten doen bij Visionclinics. Heb geen pijn gehad en heb de lasek methode gehad. Het is allemaal prima gegaan en heb er elke dag plezier van. Echt heerlijk.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:15

Ik zit er ook een beetje over te denken, maar ook ik durf nog niet zo heel goed. Wat mij vooral een beetje huiverig maakt is dat het niet echt nodig is. Ik kan me voorstellen dat een knieoperatie enger is, maar dat is meestal noodzakelijk. Ik kan prima zien met mijn lenzen en ben denk ik bang om spijt te krijgen, stel dat er dan toch iets misgaat. Dat kan natuurlijk bij elke operatie, maar je hoeft niet voor elke operatie bewust te kiezen. De keuze tussen een operatie of in een rolstoel is snel gemaakt, tussen een operatie of lenzen dragen vind ik wel wat anders... Nou speelt vast ook een beetje mee dat er bij mijn moeder wel complicaties zijn opgetreden (weet geen details, daar moet ik het nog eens met haar over hebben! het is uiteindelijk goedgekomen) en dat ik gewoon een schijterd ben. Ik vind de tandarts of een enting al een beetje griezelig, dus dit ook!
Heeft de lasik behandeling ook nadelen? Is in het normale leven van mensen die braaf achter een bureautje zitten ipv met arrestanten worstelen het risico dat het flapje losgaat groot? Ben je dan trouwens ook even uit de running? Niet dat een week zo lang is en ik verwacht ook niet dat ik even in de lunchpauze mijn ogen kan laten laseren, maar het is qua planning natuurlijk goed om te weten. Kost zeker vakantiedagen?

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:16

ik lees ook even mee, wil al heel lang mn ogen laseren maar ik durf niet

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:25

ik kreeg een week ziekteverlof,daarna gewoon gaan werken(en ik kwam toen voor mijn werk bijna constant in varkensstallen,vol stof en vuil)

de kans dat dat 'flapje' loslaat is nihil hoor als je bv niet iets ergs(met een erge klap op je hoofd/ogen) zou tegenkomen.

ook de eerste dagen(bij mij toch) wordt er een 'beschermend lensje' op je ogen gelegd,blijft er een weekje op,daarna moet je terug om het te laten verwijderen,ik wist niet eens dat er eentje oplag tot de oogarts het eruit haalde

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:28

Vriendin van mij heeft het een paar weken terug laten doen. Ze vertelde dat de operatie op zich 'not amusing' was. Maar de volgende dag had ze eigenlijk al weinig last meer. Wat geslapen overdag. Ze heeft het donderdag laten doen. Vrijdag thuis geweest en maandag weer gewoon aan het werk.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:02

Ik heb het afgelopen april laten doen. Ik zit bij de politie en heb gewoon de Lasik methode gedaan. Ik heb voor tijd er duidelijk bij gezegd wat mijn beroep is en Lasik was GEEN enkel probleem. Zodra het flapje vast zit dan gaat het niet 1 2 3 los. Tijdens je opleiding is het denk ik niet handig om zo wie zo een laser behandeling te laten doen, maar dat ik mijn mening.

Ik heb amper pijn gehad en ben laatst voor de laatste controle geweest. Mijn ogen waren vrij snel stabiel en ik zit nog steeds op meer dan 100 % zicht. Ze zijn vele malen beter dan ervoor en ik heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Ik druppel nog af en toe en de eerste dagen heb ik geslapen met een beschermbril, wat heel goed ging.

Ik ben geweest in Utrecht bij Eye scan en de nabehandelingen deed ik bij een aangesloten opticien. Dat was voor mij een reden om oa naar Utrecht te gaan. Tevens stond deze clinic goed aangeschreven. De prijs was er echter ook na, maar op mijn ogen ga ik niet bezuinigen. Echter als ik de kosten van een bril optel dan zit je ook vrij snel aan een laserbehandeling. Ik heb trouwens wel de behandeling gekozen met levenslange garantie.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:05

wij hebben goeide ervaring met een kliniek in dordrecht die de laser behandeling uitvoert om van de bril af te zijn!

onze ervaringen zijn wissel vallig verschilt per patient. het beste kun je dan een afspraak maken en daar rond vragen en kijken want niet iedereen komt hier voor in aanmerking!

( werk zelf voor een prive oog kliniek wij voeren dit type lasers niet uit hoor wij verwijzen door )

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:18

Ik moest het laseren voor de opleiding doen, daar loopt Angela zo ook tegen aan, mocht ze de selectie gaan doen. Bij mij hebben de bedrijfsarts van mijn korps en de oogarts van VisionClinics overleg gehad en besloten dat een Lasik niet kon/risico vol was.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:25

Hebben jullie allemaal min , ik heb zelf +2'50 en zou dit eigenlijk ook wel willen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 08:44

ik had niet veel,op de ene oog 0.75 op de andere 1.25

je ogen moeten ook minimum een jaar stabiel zijn voor je de operatie kan laten doen.

van mij was het net een jaar,maar het kan altijd,nadat je hebt laten laseren dat je ogen terug 'slechter' worden en dat je daarna alsnog een bril moet dragen of terug moet laseren.

nu,die laatste optie is voor mij niet echt haalbaar omdat mijn hoornvlies veel te dun is,nu was het net kantje boord en lukt het omdat ik een best kleine correctie nodig had.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 09:53

ik heb het ongeveer 3 jaar terug laten doen geloof ik, ben er nog steeds super blij mee, ik heb de lasek behandeling gedaan, een paar dagen last en daarna nooit meer, en super zicht.

Ik had vanaf mijn 10de een bril en het was een verademing die niet meer nodig te hebben. Ik had -4 aan beide ogen.

Hou er wel rekening mee dat als je lenzen gebruikt je deze een paar weken niet mag dragen, anders kunnen ze niet goed laseren/

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:14

Ik ga dit ook even volgen! Toevallig heb ik 21 december een afspraak voor het vooronderzoek. ( bij Fyeo, http://www.fyeomedical.nl/ )
Ik heb aan beide ogen een sterkte van -6, en aan 1 oog een cilinderafwijking. Ik vind het ook wel spannend, maar het lijkt me geweldig als ik geen lenzen of bril meer nodig heb, dus dan maar even doorbijten..

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 08:18

Ik heb trouwens nog een vraagje. Zijn er mensen die hun ogen hebben laten laseren omdat ze te veel last hebben van hun lenzen? Dat is bij mij namelijk de reden. Krijg er steeds rode, droge ogen van. Nu hoorde ik van iemand anders dat ze haar ogen niet direct kon laten laseren omdat er te veel bloedvaten in het oog aanwezig waren en dat ze eerst een jaar haar bril moest dragen. Zijn er meer mensen met die ervaring?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:34

ik kon slecht tegen lenzen, droeg daarom altijd een bril.

wel moet je een aantal weken voor de behandeling een bril dragen en mag je geen lenzen dragen. Een jaar heb ik nog niet van gehoord, meer rond de 4 weken.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:43

Mijn zusje had -9 oid. Zij heeft het een aantal jaren terug in Bangkok laten doen, Lasik geloof ik. Ze heeft de dvd van de operatie meegekregen!
Het kostte 1400 euro voor beide ogen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:44

sophie schreef:
Ik heb trouwens nog een vraagje. Zijn er mensen die hun ogen hebben laten laseren omdat ze te veel last hebben van hun lenzen? Dat is bij mij namelijk de reden. Krijg er steeds rode, droge ogen van. Nu hoorde ik van iemand anders dat ze haar ogen niet direct kon laten laseren omdat er te veel bloedvaten in het oog aanwezig waren en dat ze eerst een jaar haar bril moest dragen. Zijn er meer mensen met die ervaring?

Mijn zusje had ook altijd droge ogen met lenzen en een hekel aan een bril maar heeft toch weken voor de operatie over geschakeld naar de bril. (dit moest ook)

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:53

Tja, ik ben de uitzondering die de regel bevestigt want mij is het qua napijn heel erg tegen gevallen. De behandeling is een fluitje van een cent maar daarna was het voor mij een ramp. Echt enorme napijn en ik ben geen pieper. Ik kon zeker 2 dagen mijn ogen niet opendoen en heb een week of 2 het huis niet kunnen verlaten. Ieder sprankje licht deed pijn. Autorijden (met name 's avonds) kon ik pas na een maand. Het resultaat was in 1e instantie ook niet helemaal goed; het heeft een 1/2 jaar geduurd voordat het oke was. Het is heerlijk zonder lenzen en bril maar ik zou het niet nogmaals doen. Oorzaak: trage wondgenezing..... 1x op de heel veel behandelingen kan dit gebeuren....

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:06

Ik wacht tot mijn ogen stabiel zijn en dan wil ik ze ook laten laseren of een lens implantaat doen :). Beide ogen zijn -6 en ik vind het verschrikkelijk om 's nachts wakker te worden en vervolgens niks te zien. Gelukkig zitten mijn lenzen super en kan ik de hele dag zonder problemen mee rond lopen.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:10

Ik heb -3,5 en -4 en ik denk ook steeds vaker na over laseren. Het lijkt me heerlijk om weer wakker te worden en de wereld gelijk scherp te zien! Eerst maar even m'n rijbewijs halen, en dan zie ik wel weer verder.
Ik lees ook even mee. :o