iemand ervaring met een koohydraatarm dieet en dan.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marcha1987

iemand ervaring met een koohydraatarm dieet en dan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 22:43

En dan weer normaal gaan eten?

Aangezien mensen zon dieet nemen om sneller af te vallen (en ook ik ga denk een keer een poging wagen)
MAAR.... Wanneer je hierna weer normaal ga eten kom je net zoveel weer aan, al dan niet dubbel.

Alleen nu vraag ik mij af, kan je zo'n dieet ook voor langere tijd volhouden en dan langzaam aan wennen aan weer "normaal" eten en op die manier voorkomen dat je gelijk weer veel aankomt?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:13

Ik kan je vraag niet direct beantwoorden, maar ik ben 5 november met een hoogwaardig proteïne-dieet begonnen (dus minimaal aan koolhydraten) en daarbij wordt ook duidelijk aangegeven, dat je in de laatste fase, waarbij je weer opbouwt naar normaal eten, je ook langzaam weer "normaal" eten, in fases.
Ook moet de afbouwperiode naar volledig normaal eten evenlang duren als de dieet-periode, met een minimum van 6 weken.
Als je bv maar 5-10 kg af hoeft te vallen ben je welicht met een maand al klaar en moet je daarna 6 weken afbouwen.
Als je meer kwijt moet (zoals ik :o ) dan ben je wel wat langer bezig en zal ook de afbouwperiode naar normale voeding langer duren.
Ik heb mezelf tot doel gesteld om over ongeveer een half jaar aan de afbouwperiode te beginnen die dan ook een half jaar zal duren.

aswas

Re: iemand ervaring met een koohydraatarm dieet en dan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:17

Ik heb het Camebridge dieet gevolgd, een dik half jaar geleden. Was toen zo'n 12 kilo afgevallen, maar ben er nu idd weer wat bij, zo'n 6. Nu moet ik bekennen dat door medicatiegebruik én de nodige zakken chips ik me ook niet echt netjes heb gehouden aan een normaal eetpatroon. Mijn man heeft toendertijd met me meegedaan, en hij is wel erg netjes op gewicht gebleven.
Mijn tip: doe een dieet waarbij je een consulente hebt en ga vooral nadat je klaar bent op normale wijze eten. Als je geen gekke dingen doet, dan blijven de kilo's er voornamelijk wel vanaf.
Let wel: met een koolhydraat arm dieet verlies je waarschijnlijk in het begin ook veel vocht. Als je weer "gewoon" gaat eten, houdt je dit vocht ook weer vast en kom je eigenlijk standaard 1 a 2 kilo weer aan.
SUcces!

arabella2000

Re: iemand ervaring met een koohydraatarm dieet en dan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:33

bij een kh-arm dieet is het vaak(atkins en sb) de bedoeling dat je altijd ietwat minder koolhydraten blijft eten.
Ook gebruik je vanaf de tweede fase telkens per week 1 product (en 5 kh) meer. Zo kan je goed nagaan of je van iets bijkomt of niet.
als je ervan bijkomt moet je het gewoon laten staan, ook als je in fase 4 zit wat eigenlijk de fase is waar je in blijft(handhavingsfase).