hoe merk je als je pfeiffer hebt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

hoe merk je als je pfeiffer hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 22:05

Hee allemaal.

Ik had een vraagje. Hoe merk je dat je pfeiffer hebt??

Ik ben sinds donderdag steeds heel moe, overdag slaap ik best veel maar helpt niks en mijn oogleden zijn ook best wit... Zou dat pfeiffer kunnen zijn??

AMarijn

Re: hoe merk je als je pfeiffer hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:08

Je hoeft het niet altijd te merken.
Maar koorts keelpijn nacht zweten, minder eetlust zijn een paar symptomen. Ik zit nu in een na sleep van pfeiffer zei de dokter, ik ben nu pas echt moe overdag enzo. Maar verder het ik niks gemerkt, ben wel erg ziek geweest, de symptomen die ik noemde dacht dat het gwoon een griepje was.

Je kan gewoon bloedprikken op pfeiffer dan weet je of je het hebt of niet.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:09

Als je googled vind je de symptomen snel genoeg.
Ik heb het ook gehad maar had het niet direct door omdat ik al langere tijd overmatig vermoeid was. Vaak gaat het samen met een keelontsteking, wat ik ook gehad heb. Het is moeilijk te zeggen of je het wel of niet hebt, als je bloed laat prikken weet je het zeker. Maar je kunt er verder niet veel tegen doen, behalve goed uitrusten.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 22:09

ja, als ik me maandag nog zoo moe voel ga ik ook nr de huisarts... ben wel ontzettend verkouden ook:S

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:10

je bent heel erg MOE
maar t kan ook heel vaag zijn, ik had giga keelontsteking en was bekaf, maar was er ook zomaar vanaf, het wil nogal eens verschillen

Ik denk niet dat je zomaar ineens pfeiffer hebt zoals bij jou, er kunnen veel meer oorzaken zijn!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 22:12

Ja, daarom ga ik dan ook naar de dokter, ik ga nu slapen want ben bekaf...

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:16

Ik was in eerste instantie helemaal niet zo moe van de Pfeiffer. Had hoge koorts, zeer zware keelontsteking, puntbloedingen in mijn mondslijmvlies, vergrote lymfeknopen vanaf mijn hals tot op mijn rug, mijn lever was erg vergroot en ik was in een week 6 kilo lichter. Toen dat allemaal voorbij was werd ik pas moe. Heel moe. Maar vaak verloopt het gelukkig ook wat minder heftig.

Dus hup naar de dokter en even bloedprikken dan weet je het zeker.

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:19

Voor moe/bekaf zijn zijn veer oorzaken, daarom dacht bij mij ook niet aan pfeiffer in eerste instantie. Maar als je verder nergens last van hebt dan behalve moe zijn, moet je misschien een ander ritme proberen met slapen, het kan ook zijn dat je stress hebt dat werkt er ook op. of dat je niet goed slaapt. Om zeker te zijn gewoon even bloedprikken.

@ madeliefjes, inderdaad ik was ook pas na alles heel moe.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:21

bloed prikken, zelf was ik moe
bleek ik na bloedprikken dat ik het al had gehad :+
Bij de één is het erger dan de ander

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:47

Opgezwollen lymfen.
Maar goed, als je sinds donderdag het hebt, zegt het nog vrij weinig. =)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 08:38

nee daarom kijk ik het nog een paar daagjes aan.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 08:45

ik had al een tijdje last van dikke opgezwollen klieren kreeg ook nog erge koorts en was veel moe dus veel slapen en had weinig eetlust. uiteindelijk laten testen en toen hadden ze niks gevonden zeiden ze en een week later weer gevraagd toen bleek het tog pfeiffer te zijn.

bij mij is het alweer 2 jaar geleden :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 09:50

Ik viel overal in slaap.
Kon gewoon niet wakker blijven, naar de wc toe lopen was al teveel moeite.
Koorts, niet willen eten.
Maar dat is gelukkig al een tijd geleden, zat toen nog in groep 7 :)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:46

Ik werd doodziek, hoge koorts, niet op eigen benen kunnen staan, dag en nacht slapen, zulke dikke klieren dat je Prednison nodig hebt om te ademen.

Dat zijn mijn ervaringen, maar er zijn vele andere symptomen. Mijn zusje kreeg er netelroos bij. :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:28

Het is alleen maar vast te stellen dmv bloedonderzoek.

Maar ik was ook erg moe, had een acute keelontsteking en gigantisch opgezwollen amandelen. En in mijn hals aan de rechterkant had ik een reusachtig dik opgezette klier waardoor ik ook hoofd- en oorpijn kreeg.

Oamaru schreef:
Dat zijn mijn ervaringen, maar er zijn vele andere symptomen. Mijn zusje kreeg er netelroos bij. :=

Ik kreeg ook een vreemd soort uitslag op mijn armen en benen. Netelroos komt schijnbaar vooral voor als je antibiotica neemt terwijl je Pfeiffer hebt, had ik ergens gelezen?

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:02

Ook ik heb Pfeiffer gehad en ik had een vrezelijke keelonsteking met giga grote eterplekken in mijn keel en met puntbloedingen. Kon niet meer eten en Lymfklieren zoal in hals en lies waren dik. Uit een kijkoperatie van 3 jaar terug, bleek ik littekenweefsel op mijn lever te hebben. Dat komt voor bij mensen die Pfeiffer hebben gehad doordat de lever ook kan gaan onsteken. Moeheid komt ook omdat de lever zwaar te verduren heeft gehad en met blijvende letsel ook verklaarbaar is dat je chronische vermoeidheid krijgt doordat Pfeiffer een flinke aanslag aan je lever pleegt. Uit bloed onderzoek kan alleen uitsluiten als je Pfeiffer heb en ook al heb je het gehad het blijft een virus die in je bloed sluimeren.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:49

Mientjeuh schreef:
Oamaru schreef:

Ik kreeg ook een vreemd soort uitslag op mijn armen en benen. Netelroos komt schijnbaar vooral voor als je antibiotica neemt terwijl je Pfeiffer hebt, had ik ergens gelezen?

In haar geval was dat niet zo, ze wist toen nog niet dat ze Pfeiffer had. Maar zou best is kunnen. :j

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:30

Heb ook PF gehad enkele jaren geleden.....wist het niet eens...was al wel bijna een jaar erg moe en lusteloos was chronisch verkouden en had vaak griep.
Maar ik dacht dat het door de reuma kwam....daar had ik regelmatig meer last van dus ik dacht dat de vermoeiheid daar vandaan kwam.
En dat mn weerstand gewoon wat laag was...ja kan toch alsa je je niet helemaal lekker voeld.
1,5 jr later ging ik naar de HA voor iets anders en moest bloedprikken, oja voor lymfklierkanker.....ivm knobbels in mn klieren...de Ha belde me op en vertelde dat ik geen lymfklierkanker had of in ieder geval geen vermoeden van....maar wel dat ik PF heb gehad...was wel raar want blijkbaar kan dat alsnog in hetg bloed aangetroffen worden ofzo (?).
Had inmddels geen last meer van vermoeidheid ect. maar maakt wel veel duidelijk en ik maar tegen mezelf zeggen dat ik me niet zo aan moest stellen destijds.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:06

Ik was de eerste 2-3 weken doodziek, heel hoge koorts, keelontsteking, opgezette klieren, de hele handel. Pas daarna werd ik moe, en toen was ik ook zo moe dat ik niet eens naar de keuken kon lopen. Dat heeft zo'n maand of 2 geduurd, toen ging het langzaamaan beter.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:57

Ben dr ook 3 weken echt doodziek van geweest, hooge koorts (40+) gigantische hoofdpijn erg vaak overgeven, een de lymfeklieren in mijn nek leken wel eieren, echt niet normaal. Daarbij had ik vocht in mijn oogleden zitten zodat die helemaal opgezet en pimpelpaars waren. Kreeg mijn ogen ook bijna niet open. (jammer dat ik dr geen foto's van heb :+ )
Daarna kwam de vermoeidheid. Dit heeft bij mij wel 2 jaar geduurt omdat ik niet de tijd nam om te rusten en doorging tot ik er letterlijk bij neerviel, en dan daarna toch verder ging.
Dus neem alsjeblieft de rust die je lichaam nodig heeft.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:04

bloedprikken... -.-

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:05

Ik ben al 1,5 jaar ontzettend moe door pf. Heb verder niet zo veel klachten gehad, maar baal er wel van dat ik nog steeds zo moe ben.

Gewoon even naar de HA en bloed prikken.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:05

Ik werd pas moe toen de pfeiffer al over was. Heb bloed prikken en bleek dat ik nog in de nasleep van de pfeiffer was, maa rhet ergste al voorbij was en daar heb ik dus niets van gemerkt...