Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

blauw00gje schreef:mesastamp schreef:niks dappers aan vind het aandacht trekkerij hier zo in op bokt... als je hier echt mee zat dan vertel je dat niet zo openhartig hoor
Ze heeft niet voor niks een SA!
TS: Ik hoop dat je binnenkort wel het lef hebt om hulp te halen
Dit los je zomaar alleen niet op..
Sterkte!
mesastamp schreef:niks dappers aan vind het aandacht trekkerij hier zo in op bokt... als je hier echt mee zat dan vertel je dat niet zo openhartig hoor

opala schreef:Je doet helemaal niks fout. Je maakt zoveel nare dingen mee en hebt veel te verwerken. Dat kun je niet alleen, daar heb je hulp bij nodig. Ga alsjeblieft naar je huisarts en laat je doorverwijzen en helpen.
Tamadine schreef:Ze zullen echt niet boos op je worden om boos te zijn, maar omdat ze ongerust zijn over je. Misschien zie je dat nu nog niet in, maar dat is wel zo. was bij mij ook zo toen mijn ouders er achter kwamen dat ik een keer een zelfm..... poging had gedaan... Maar ze zullen je juist steunen en helpen de juiste hulp te vinden ...
Szan schreef:Nog dieper in de problemen dan nu? Dit gaat niet vanzelf weg, en hier moet je niet mee rond willen blijven lopen..
Dan zijn je ouders maar even boos, je bent en blijft hun dochter waar ze om geven. Ze zullen schrikken en bezorgd zijn, wat zich misschien kan uiten in boosheid, maar het is echt veel beter voor je. Nu kan je goed hulp zoeken, voordat het helemaal uit de hand loopt..
En je stelt je niet aan, integendeel..
Caesar schreef:Lieve schat, wat heb je al een hoop meegemaakt.. Wat een moeilijke tijd voor je!
Wellicht een nummer wat je een beetje kan troosten:
http://www.youtube.com/watch?v=cFget4YuUjA
@Mesastamp: Waar heb jij geleefd?? Iedereen wil dit op een eigen manier verwerken. Heb daar ook respect voor.
en ik hoop dat ook alles goed komt Brendariss schreef:Heftig verhaal, maar wat mijn tip is, en dat niet verkeerd opvatten:
Probeer in plaats van snijden ergens anders voldoening uit te halen!
Niet dat dat miss zo makkelijk is, maar ik kan er met mn hoofd niet zo goed bij dat iemand in zichzelf gaat snijden.
Je zegt dat je een vrolijk meisje bent tegenover de buitenwereld, dus je hebt vast wel een goede vriendin die je dit toe kunt vertrouwen en die je kan helpen je aandacht naar iets anders te verplaatsen dan naar dat snijden.
En bovendien, wat schiet je met snijden op?
De littekens zullen altijd een herrinering blijven aan deze slechte periode.
je moet jezelf niet als slachtoffer zien ( "oh ik ben zo zielig,ik moet snijden") (kzeg nie dat je dat doet, ik ken je niet)
Maar probeer er wat van te maken en er sterker uit te komen, overwin die depressieve gedachten en kijk vooruit!