Pijnlijke knie..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DaanCats

Pijnlijke knie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 22:17

Hoi!

Ongeveer 1,5 week geleden heb ik vliegles met de scooter gehad :o
Ik had groen licht & voorrang, maar een fietser dacht ik ga maar door rood en tegen het verkeer in.. dus ja je raad het al
ik knal er bovenop.

In eerste instantie leek de schade aan mij wel mee te vallen, ik had wel een blauw been dus ik dacht
dat daar de pijn vandaan kwam.

Na een aantal dagen was de pijn nog niet weg en ben ik naar de dokter gegaan, die stelde een foto voor.
Foto gemaakt, was niks byzonders op te zien.
Dus dan maar een MRI, hier was ook niks op te zien.

Nu heeft de dokter dus Fysio aangeraden en als na 4 tot 6 sessies de pijn niet minder is moet ik terug komen.

Maar nu komt het leuke, ik heb dus echt flink pijn aan de binnenkant van mn linkerknie (de kant die dus gelijk staat aan je rechterknie ;) )
Korte stukken lopen gaat prima, maar bij lange stukken kan ik niet zonder krukken (hee dit rijmt haha..)
Ook voelt mn knie instabiel aan en heb ik het gevoel alsof die af en toe naar achter schiet..

Herkent iemand dit?
Aangezien een MRI tegenwoordig ook niks meer zegt..

Bedankt!

vuurneon

Re: Pijnlijke knie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:18

Ben je al bij de orthopeed geweest? :)

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 22:21

Welshcobfan schreef:
Ben je al bij de orthopeed geweest? :)

nee de dokter wilde eerst dat ik Fysio ging volgen voordat we verdere stappen gingen ondernemen :x

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:21

Inderdaad, na laten kijken.
Ik heb door een val al twee operaties aan mijn knie gehad en moet weer naar de orthopeed.
Sterkte ermee en niet doen wat ik doe, er veeeeel te lang mee door lopen.

Is altijd makkelijk om tegen een andere te zeggen he. }>

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:25

Ik ben destijds ook van de dokter naar de fysio gestuurd, zonder effect. Dus ik wou per se naar de orthopeed en die heeft na onderzoek een pijnsyndroom aan de knieschrijf gevonden. Daar is inderdaad fysio voor nodig, maar wel andere oefeningen dan die ik eerst had gekregen. Dus er kon gewoon goed op worden ingespeeld en ik weet nu wat ik er zelf aan kan doen om geen pijn te krijgen (zit ook aan de binnenkant van de knie overigens).

Dus als je het niet vertrouwd? Vraag dan toch naar de orthopeed!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:30

Ik durfde nu niet eerder naar de huisarst dan toen weer het onderbeen scheef ging staan en ik die recht moest drukken en ik met mijn jonge paardje op de weg stond.
Toen was het voor mij genoeg, de paardjes staan nu stil, wel weidegang en ik naar de huisarts.
Ik durfde niet eerder omdat ik als ik weer geopereed moet worden ik dan niet voor de dieren kan zorgen, maar nu had ik geen keus meer.
Had ook de angst dat ik te horen kreeg dat ik niet meer mocht paardrijden, omdat het dan ook met perioden pijn doet.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 22:32

R.X. schreef:
Ik durfde nu niet eerder naar de huisarst dan toen weer het onderbeen scheef ging staan en ik die recht moest drukken en ik met mijn jonge paardje op de weg stond.
Toen was het voor mij genoeg, de paardjes staan nu stil, wel weidegang en ik naar de huisarts.
Ik durfde niet eerder omdat ik als ik weer geopereed moet worden ik dan niet voor de dieren kan zorgen, maar nu had ik geen keus meer.
Had ook de angst dat ik te horen kreeg dat ik niet meer mocht paardrijden, omdat het dan ook met perioden pijn doet.

wat had je uit eindelijk aan je knie?
banden letsel? meniscus? of?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:40

Nou daar ben ik allemaal al aan geporeerd, maar nu moet ik maandag of dinsdag een verwijsbrief ophalen voor de othopeed om de knie weer na te laten kijken.
Kijk er huiverig naar uit.
Mijn rug is na een val van een half jaar geleden ook nog niet goed en mijn bekken is door alles nu scheef gaan staan, daarom heb ik na veel wikken en egen besloten om mijn grote pony toch maar door iemand anders door te laten rijden.
Vind het heel eng omdat ik bang ben of ik wel een persoon kan vinden die te vertrouwen is.
Ben namelijk erg gek op mijn dieren.

Ik baal echt heel erg.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 09:12

nou vanmiddag kan ik voor het eerst naar de fysio.. ben benieuwd!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:59

zo voelde dat bij mij ook toen ik me om wilde draaien met mijn fiets bleek het achteraf een 'jonge meidenknie' ( in dokterstaal) wij gewone mensen zeggen een verschoven knieschijf bij mij is het gewoon zo dat mijn kom te ondiep is en mijn spieren erom heen te slap zijn

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 19:49

Ik ben nu al 3 weken verder en nog niks opgeschoten.
Heb nog steeds veel pijn!
Ik loop nu bij een andere Fysio op mn werk, prima man!
Ik mag van hem niet meer zonder krukken lopen omdat ik met 1 kruk of zonder kruk veel te scheef loop.
Ik moet as maandag eerst de dokter bellen voor pijnstillers/ontstekingsremmers, op aanraden van de fysio.
Ook is er volgens hem iets aan de hand met mn binnenste knieband, hier kijken we as dinsdag weer verder naar..

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:39

wat een vervelend ongeluk:O met je kniebanden is het erg vervelend ! ik heb er ook last van:( succes veder;)

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 17:49

Hmm ik heb van de dokter Ibubrofen 600 gekregen en omeprazol..
werkt voor geen meter word er alleen suf van :Y)