kleine teen gestoten, blijft maar pijn doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

kleine teen gestoten, blijft maar pijn doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 20:04

ik heb nu een week of drie geleden mijn kleine teen gestoten. heel stom ook, toen de bel ging rende ik naar de deur en kwam ik met mijn teen tegen de stoelpoot aan.
dat heeft zo ongeveer 3 dagen pijn gedaan en toen ging het over.
maar ongeveer anderhalve week geleden begon mijn teen weer pijn te doen. heel erg zelfs, erger dan eerst.
ik kan er wel op lopen, rennen, traplopen fietsen en mee paardrijden. ik kan em buigenen draaien, maar zo dra ik probeer om em te strekken( met mn handen dan, ik kan mijn kleine teen zelf niet strekken :P ) doet de kleinste beweging al pijn.
ik loop ook beter op hakken dan op platte schoenen. en het lijkt wel dat als ik een tijdje niet heb gelopen en dan weer begin, dat het dan erger is. bijvoorbeeld na een uurtje rijden is het best pijnlijk om weer naar stal te lopen, maar eenmaal daar is het weer (grotendeels) over.

er is geen kleurverschil, maar ik zie wel dat die teen iets dikker is dan mn andere teen. al is het moeilijk te zien. hij is niet warmer dan de andere.

omdat ik best wel een bikkel ben van mezelf en een hoge pijngrens heb, weet ik eigenlijk niet wat ik hiermee aanmoet. als het aan mij lag, dan zou ik ermee doorlopen tot het ophield pijn te doen, het hindert me immers niet in mijn dagelijks leven, het is alleen vervelend. maar ik weet dat ik dit een paar jaar terug ook heb gedaan, toen er een flink paard op mijn voet ging staan en dat maanden pijn deed en dat voetbeentje is achteraf gezien waarschijnlijk gebroken geweest ( haarscheurtje)

ik ga niet snel naar de dokter, pas als het echt zo erg is dat ik er niet meer omheen kan ga ik ( met tegenzin) naar de dokter. afgezien van het feit dat ik niet zo'n fan ben van mijn huisarts vind ik het vaak zo overbodig.

maar goed, als iemand weet wat het kan zijn en hoe ik er vanaf kom, of dat het vanzelf overgaat, dan hoor ik het graag.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:10

Is hij niet gebroken?
M'n vader heeft het zelfde met zijn grote teen en is ook door blijven lopen omdat we dachten dat hij gekneust was.
Hij is laatst toch maar naar de dokter gegaan en hij blijkt wel gebroken := . Als ik jou was zal ik toch maar even naar de dokter gaan voor de zekerheid.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:13

Het kan best zijn dat de teen gebroken is geweest, maar als je teen niet uitermate scheef staat doen ze daar verder niets aan... Is je teen erg dik en blauw geweest?

abeltje_xx

Re: kleine teen gestoten, blijft maar pijn doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 20:15

hij is wel dik geweest, en iets blauw, voor een dag of twee, daarna is de pijn overgegaan dus heb ik er neit meer zo op gelet.
nu is ie nog iets dikker, maar dan moet ik goed kijken, maar niet blauw ofzoiets.
hij staat voor zover ik dat kan beoordelen ook niet scheef.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:53

Het zou nog kunnen dat er een spiertje verrekt of gescheurd is, maar aangezien je nu een aantal weken verder bent kunnen ze daar niets meer mee (als ze er al wat mee hadden gekund) en dat zelfde geldt eigenlijk ook voor als het gebroken was geweest. Hoogstens kan de arts je pijnstillers (diclofenac?) voorschijven

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:57

een jaar of drie geleden sloeg ik de onderste tree van de trap over :+ het gevolg was een zeer pijnlijke en dikke rechter kleine teen. omdat ook ik een bikkel ben, heb ik gewoon doorgewerkt, met opeengeklemde kaken, tot mijn moeder op bezoek kwam en eiste dat ik naar de dokter zou gaan, de teen bleek gebroken, net aan de zijkant, omdat ze hem in het zkh niet goed gezet hebben, zit hij er nu scheef aan en voel ik hem dagelijks, dus als ik jou was zou ik er zéker naar laten kijken

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 12:07

oie dat klinkt wel pijnlijk, maar jij beschrijft wel ergere pijn dan ik ( voor zover dat vanachter de pc te beoordelen is) ik heb er echt maar af en toe last van, en dan is het onaangenaam maar niet tandenklemmend erg.
ik heb zelf wel het idee dat ik eigenlijk al voorbij het stadium van, we kunnen er wat mee, ben.

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:59

Denk dat je dit verhaal beter aan een dokter kan voorleggen dan aan ons.. Wij weten er 'niks' vanaf, die dokter wel.. Die gaat je een goed antwoord kunnen geven over wat er aan de hand is en er wat er evt aan moet worden gedaan..

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:40

Jaren geleden heb ik mn groteteen gestoten (krak) tegen een rots op vakantie, de volgende dag zou en moest ik paardrijden want ik had een trektocht geboekt, ik met een inmiddels behoorlijke pijnlijke teen op het paard.
Aan het einde van de dag kreeg ik mn schoen amper meer uit zo dik was ie, maar ik wou liever niet naar een dokter in een vreemd land en zei dat het wel ging.
Eenmaal thuis bleef ik last houden van die teen, maar ik was er heilig van overtuigd dat ie maar gekneusd was ( ik heb reuma dus dan doen dit soort dingen altijd iets meer pijn dacht ik nog) ging wel weer over.

Een jaar later moest ik een foto laten maken van mn enkele/voet ivm mn reuma om na te kijken of er nog vergroeien waren.....hahaha die ass. stond zo raar naar die foto te kijken, ik zeg nog 'wat is er?'
Nou je teen is ernstig vergroeit....'mijn teen?' ja zegt ze droog.....'ik zeg die linker?' ja zei ze..'haha owww die'.... okej was ie toch gebroken dus.

Vond het wel grappig om die kromme teen op de foto te zien, maar zo grappig is het eigenlijk niet want als ik veel loop of mn voeten zijn vermoeid dan doet die teen behoorlijk pijn, dat trekt dan wel weer weg maar handig is het niet.
De arts stelde voor om mijn grote teen opnieuw te breken en dan recht te zetten...hmmmm nou ik kijk het nog wel even aan zei ik tegen hem.
Mocht ik in de toekomst er meer last van krijgen dan kan dat altijd nog.

Toch maar even nalaten kijken zou ik zeggen............succes!