Abces bij keelamandel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

bliksempie

Abces bij keelamandel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 13:02

Ik heb een abces bij me keelamandel en heb het nu een week. Het begon vorige week donderdag en vanaf die dag zit ik ook thuis. We dachten eerst keelontsteking omdat eerst aan beide kanten mijn keelamandelen opgezwollen waren. Zaterdag naar de huisarts geweest en die dacht aan keelontsteking en evt mogelijk pfeiffer. Maandag naar het ziekenhuis geweest voor bloedonderzoek, hieruit kwam dat ik een ijzergehalte had van 5 en je moet rond de 7 zitten en ik had een bacterie in me bloed. Maandag nacht ging het heel slecht met me ik had vreselijke pijn in me keel en oor. Dinsdag rond 12u kwam de huisarts hierheen omdat ik koorts had en hij keek in me mond en zag dat het héél wat anders was dan keelonsteking en kwam hij met de conclusie dat aan de linkerkant een abces zit bij me keelamandel en dat veroorzaakte ook weer oorontsteking. Diezelfde dag heb ik nog antibiotica gehad en paracetamol met codeine en het ging hierdoor al een stukje beter en kwam de huisarts dinsdagavond rond 11u nog langs en zag al verbetering.

Aangezien het nu al donderdag is en het vandaag eigenlijk al wat beterder had uit moeten zien begin ik toch te twijfelen hoe lang het nog duurt enz.

Wie heeft er toevallig nog tips waarvan de dikte in me keel minder word of andere handige tips/informatie?

ik heb evt ook wel foto's

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:27

Heb geen abces gehad, maar wel een flinke ontsteking.
En ik moest héél veel ijsjes eten, dat voelde ook wat fijner aan na die tijd, iets minder pijn. Verder heb ik echt liters water per dag gedronken, vaak wel 3/4 liter, omdat eten echt niet ging.
Je rent je een ongeluk naar de wc, maar het wordt zeker sneller beter.
Weet niet of je de werking van antibiotica weet?

Verder tegen de pijn, ibruprofen, als ik het goed schrijf. Werkt een stuk beter.
Ik ben er nu net vanaf na 2 weken. Ben te dom geweest om meteen naar de dokter te gaan, waardoor het veel erger was geworden! Dus ik hoop voor je dat het bij jou sneller over gaat, en verder sterkte want een abces is niet echt leuk! :(:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:55

Een vriendin van mij had het ook en is met spoed onder het mes gegaan, anders zou het abses open kunnen gaan.Haar amandelen zijn gelijk weg gehaald.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:24

Heb je dit vaker gehad? Ik heb ook een tijdje met een abces rondgelopen, en had daarbij nog amandelen zo groot als pingpongballen.
Als je amandelen eruit moeten kunnen ze beter eerst even weer normaal worden met een antibiotica kuurtje, dan is de operatie wat prettiger..

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:28

Ik heb stage gelopen in het ziekenhuis op de poli KNO.
Heb ook vaak mensen met een abces gezien op dezelfde plek en daar werd het met een spuit leeggezogen. Niet echt een pretje alleen..
En aan AB kuur natuurlijk maar die heb je al. Ik zou maar gewoon afwachten, als het nu al beter is dan het was.. en anders de huisarts maar weer bellen.

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:53

Ik had ook een abces (grootte pingpongbal) in mn keel, ging ook van de amandelen uit. Had al wel en paar dagen een zere keel, maarja, was ook wat grieperig geweest dus dacht dat het erbij hoorde. Toch maandagochtend maar even naar de HA geweest, direct doorverwezen naar ziekenhuis, daar abces lek gesneden, (VIES!!!) en 3 weken later amandelen verwijdert. Wachten tot het abces 'rijp' is en dan laten insnijden? :Y) :(:)