Aanhoudend oorsuizen :+

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Aanhoudend oorsuizen :+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 10:13

Sinds enkele weken heb ik een aanhoudende suis in een van mijn oren, in het andere oor ook wel, maar minder.

Het is echt een hele vervelende hoge ruis/suis/piep geen tuuuuttoon, die je ook wel eens hebt, maar echt een suis die je na het stappen van de harde muziek wel eens hoort.

Verder hoor ik er niet slechter mee dan anders. Het word alleen wel heel irritant :+

Iemand hier ervaring mee?

Jolliegirl

Re: Aanhoudend oorsuizen :+

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:19

gehoorbeschadiging lijkt mij het enigste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:22

Wat heeft je huisarts erover gezegd?
Want als je het al enkele weken hebt, neem ik aan dat je onderhand wel naar de huisarts bent geweest, die je eventueel al heeft doorverwezen naar de KNO arts.....

Zo niet; direct een afspraak maken! ;)
Problemen met je oren kunnen best ernstig en soms ook blijvend zijn als je ze niet gelijk aanpakt.

Wij zijn geen dokters hier op bokt, dus vraag geen advies bij ons, maar ga gewoon even langs je huisarts.

Wat trouwens goed helpt tegen oorsuizen zijn oorkaarsen. Kun je vaak bij reform winkels kopen.
Klinkt eng, maar 't doet geen pijn, en ze werken goed :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:25

Hypofocus : dan zeg je dat ze hier geen advies moet vragen, vervolgens geef jij advies --> oorkaarsen
waardoor de TS kan denken : Oh als dat helpt.. hoef ik nieet naar de HA!

Het klinkt als gehoorbeschadiging en wat HF zegt, ga naar de huisarts, of bel op z'n minst even :) en ga niet aanklooien met middeltjes e.d
je gehoor heb je je leven lang nodig!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:27

Kan tinnitus zijn maar kan ook iets anders zijn, maar sowieso dit zijn geen vragen voor bokt want er zullen wel veel differentiaaldiagnoses zijn voor oorsuis. Een huisarts kan je beter helpen :)

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:29

heb het ook jaren gehad .
had dan ook wel van alles erbij , oorontsteking , loop oren van alles .

ga langs de huisarts , die zal je misschien wel door verwijzen naar de KNO art .

ga aub niet zelf van alles proberen , echt nog meer gedonder aan je oren wil je echt niet hebben .... en ik kan het weten

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:30

Ik heb t opgelopen na zware antibioticakuur voor een oorontsteking.....was een van de bijwerkingen. Zou zeker even naar de HA gaan, maar.....heb vervelend nieuws voor je... een huisarts of KNO arts kan hier eigenlijk niets aan doen...of het slijt, of het blijft.....bij mij is het het laatste. Tis heel iiritant.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:32

Hier ook het advies om even langs de HA te gaan,je kunt nl ook te hoge bloeddruk hebben.
Oren zijn belangrijk...dus hup...afspraak maken ;)

Beterschap hoor :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:33

Jolliegirl schreef:
Hypofocus : dan zeg je dat ze hier geen advies moet vragen, vervolgens geef jij advies --> oorkaarsen
waardoor de TS kan denken : Oh als dat helpt.. hoef ik nieet naar de HA!

Dus als jij schrijft dat je pijn in je been hebt, en ik schrijf dat het helpt om van een berg af te springen, dan doe je dat ook ipv naar de huisarts gaan? Denk het niet... ;)
Mensen kunnen prima voor zichzelf denken.

Ondanks dat gaf ik toch héél duidelijk het advies om éérst naar de HA te gaan, als ze dat nog niet gedaan had (ik ga er van uit dat mensen zelf ook wel kunnen bedenken dat als ze weken lang al klachten hebben dat ze dan naar de HA kunnen gaan).

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:37

advies nr 1: huisarts
maar als je dat net als mijn man al gedaan hebt en er niet wijzer van word:

mijn man heeft het ook, in het begin werd hij er "gek" van, inmiddels is hij er wat aan gewend.

zijn oren mankeert niets aan, hij heeft al heel veel geprobeert verder, neussprays etc via de huisarts

nu heeft hij homeopatische tabletjes van dr.vogel
die zijn eigenlijk voor het verbeteren van het geheugen maar zorgt ook voor een betere bloedsomloop (als ik me niet vergis...hij is er meer mee bezig dan ik) maar het helpt in ieder geval wel zegt ie!

die oorkaarsen zijn hilarisch, is echt een leuk gezicht als iemand daar mee op de bank ligt.
mijn vent vond het wel grappig, niet vervelend maar het heeft hem niet geholpen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 12:37

Ik ben zowiezo niet iemand die dergelijke dingen gaat proberen.

Gehoorbeschadiging zou best kunnen, maar niet zo abrubt.
Ik heb jaren met zware machines en gillende varkens gewerkt, dus ja gehoorbeschadiging is zeer goed denkbaar.

Maar die irritante suis is iets nieuws, en pas weken nadat ik geen varken meer heb gezien of gehoord.

Ik wacht het eerst nog even af, daar een arts ook weinig kan doen.
Ik ben ook al weken wat verkouden, wellicht dat dat meespeelt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:08

Dat een arts weinig kan doen is niet altijd waar,bij een ontsteking kun je medicijnen krijgen en ook bij te hoge bloeddruk.
In beide gevallen is het zeer onverstandig om af te wachten,waarom zou je risico nemen?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:19

Hoi CM, oh vervelend joh!
Ik heb het ook gehad. Niemand die ik erover vertelde begreep ik ook maar waar ik het over had.
Was bij mij een uiting van stress waarbij mijn huisarts uiteindelijk meende dat ik mijn kaken teveel opelkaar drukte.
Later kreeg ik van mijn tandarts te horen dat ik waarschijnlijk met mijn tanden knarste, omdat hij beschadigingen had gevonden die daarop duidde.
Ik knarste blijkbaar van woede, zoiets, waardoor ik een druk veroorzaakte. Een hele onbewuste actie.
Het suizen is ook weer weg gegaan, maar eerlijk gezegd pas volledig, toen ik op grote hoogte was in de bergen, ineens was het weg, terwijl ik er misschien wel anderhalf jaar last van heb gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:42

Gehoorbeschadigingen hoeven echt niet altijd direct op te treden, dat kan ook geleidelijk of pas na langere periode. Ook kan de oorzaak iets zijn wat niet direct duidelijk waarneembaar was. Wellicht heb je een virus wat op je oren slaat, dan kun je dat wel afdoen als een simpel verkoudheidje, maar is het misschien niet.

Ik vind het iets om voorzichtig te zijn, en zou je aanraden om wel naar de HA en KNO gaan, beter te voorzichtig dan denken dat het wel meevalt en schade niet meer kunnen voorkomen...

Je wilt serieus niet een blijvend beschadigd gehoor :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:45

Inderdaad, Maya. Ben het volkomen eens!
Gehoorschade kan echt vreselijk zijn en je kan er het beste zo snel mogelijk bij zijn.