Voetballers onterecht ingeent tegen mexicaanse griep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marialva

Voetballers onterecht ingeent tegen mexicaanse griep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 19:04

Bron: Omroep Brabant
http://www.omroepbrabant.nl/?news/12699 ... griep.aspx

en net op het nieuws.

Citaat:
EINDHOVEN - PSV en NAC Breda hebben hun spelers in strijd met de voorschriften in laten enten tegen de Mexicaanse griep. Dat is afgelopen weekend gebeurd.
Wie niet tot een risicogroep behoort, heeft geen recht op een inenting. Maar de inentingen door de clubs zijn niet illegaal omdat er geen wet is die het verbiedt.

De clubs hebben bevestigd dat de spelers zijn gevaccineerd, maar hebben verder geen commentaar.

ik vindt dit een belachelijke gang van zaken er sterven kinderen (weer een peutertje van 2.5 jaar overleden) en volwassenen aan deze griep, waarom wordt er altijd zo oneerlijk over gedaan?

ik ben zelf ook ingeënt maar ik heb een aantal aandoeningen dat als ik die griep zou krijgen ik deze niet zou overleven, maar mijn gezin die mij dierbaar is, is niet ingeënt en maak ik me grote zorgen om hun! maar een enting krijgen ze niet, waarom die voetballers dan wel?
en nog wel op een onterechte en corrupte manier!

wat vinden jullie hiervan?

zonnebloem18

Re: Voetballers onterecht ingeent tegen mexicaanse griep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:08

Ik vind dit ook niet kunnen, eerst de risicogroepen en dan zien we wel verder.

Wel even melden het kindje van 2,5 was hiervoor ook al ziek dus had sowieso een groter risico.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:10

Je gezin krijgt het niet omdat ze geen risico groep zijn. Ik denk dat als je zo veel reist als de voetballers, dat ze wel degelijk meer risico lopen.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 19:10

zonnebloem18 schreef:
Ik vind dit ook niet kunnen, eerst de risicogroepen en dan zien we wel verder.

Wel even melden het kindje van 2,5 was hiervoor ook al ziek dus had sowieso een groter risico.

ziek of niet ziek dit kindje had wel recht op die inenting!

ik vindt dat iedereen moet worden ingeent, maar nee het leven van de Nederlander ligt in handen van de Nederlandse overheid!

ik vindt dit echt een schande :(

en dan gisteren op NOVAdat de overige entingen (die in Januari worden verwacht) mischien naar malta of de balkan gaan?! :?

waarom krijgt niet iedereen het recht op een enting!?
Laatst bijgewerkt door marialva op 10-11-09 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:13

Niet iedereen hoeft te worden ingeënt in mijn ogen. Als je gezond bent, is de griep helemaal geen risico voor je. Je zal er even flink ziek van zijn, maar niet gevaarlijk ziek.

Nee, ik ben het eens met het beleid dat alleen risicogroepen en medewerkers in de zorg worden geënt.
Vind het ook niet kunnen dat de voetballers zijn ingeënt, sowieso. Ze sporten veel, zijn vaak buiten, streng diëet... Zou je toch geen vaccinatie meer nodig hebben om de griep te weren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:15

Ik vind het ook corrupt!
Prof-voetballers zijn nix meer dan andere mensen.
Belachelijk vind ik het.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:16

Vjestagirl schreef:
Je gezin krijgt het niet omdat ze geen risico groep zijn. Ik denk dat als je zo veel reist als de voetballers, dat ze wel degelijk meer risico lopen.

En voetballers zitten ook niet in een risicogroep, of wel?!?
Veel reizen is eigen keuze.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:21

In de zorg werken ook. Je hebt een verhoogd risico (bijvoorbeeld) door keuzes die je maakt.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:25

Vjestagirl schreef:

Plus dat het met een krap en internationaal schema gewoon lastig is om dingen te verplaatsen. Ik denk waar doen ze in godsnaam moeilijk over? Die clubs betalen dit allemaal zelf hoor, zijn geen 'gratis' prikken.

Clubs geven ook vaak de standaard griepprik, en ik kan me voorstellen dat ze dan ook meteen het vaccin tegen de Mexicaanse griep willen meepakken.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:27

Ik denk dat het inenten van gezonde mensen niet goed is. Natuurlijk is het ideaal voor de risicogroepen, maar er is nog niet bekend wat de gevolgen van de inenting zijn.

Las dat er vroeger in 1976 ook een ernstige griep uitbrak in de VS. Meer dan een kwart van de inwoners kreeg een pas ontwikkelde inenting om een pandemie te voorkomen, maar er traden ernstige bijwerkingen op. Ruim 500 mensen werden ernstig ziek van de prik, de meesten kregen het Guilian-Barré Syndroom (een ziekte die verlamming veroorzaakt) en ruim 30 mensen gingen dood aan de prik.

Pas eind december dit jaar is bekend wat voor bijwerkingen de griepprik kan hebben.

Ik vind trouwens dat het erg opgeblazen wordt allemaal. Aan de gewone griep sterven jaarlijks ook tientallen mensen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:29

Vjestagirl schreef:
In de zorg werken ook. Je hebt een verhoogd risico (bijvoorbeeld) door keuzes die je maakt.

Zorgmedewerkers vaccineren is meer in het belang van de patiënt. Veel patiënten in ziekenhuizen hebben een slechte weerstand en voor hun kan een griepje al fataal zijn. Dat is de reden dat zorgmedewerkers worden gevaccineerd tegen de MG.. maar ook bijv. tegen Hepatitis B ;)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:29

Hiermee worden anderen toch niet tekort gedaan? Ik gun iedereen die inenting, zolang risicogroepen uiteindelijk niet tekort komen. :)

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 19:36

er is eigelijk nu een soort van paniek uitgebroken, hoor het nieuws maar eens ;)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:52

ayo schreef:
Vjestagirl schreef:

Plus dat het met een krap en internationaal schema gewoon lastig is om dingen te verplaatsen. Ik denk waar doen ze in godsnaam moeilijk over? Die clubs betalen dit allemaal zelf hoor, zijn geen 'gratis' prikken.

Clubs geven ook vaak de standaard griepprik, en ik kan me voorstellen dat ze dan ook meteen het vaccin tegen de Mexicaanse griep willen meepakken.

Wat jij nu zegt klopt helemaal niets van!
De mexicaanse griep enting is alleen voor mensen die er recht op hebben.
En daar vallen voetballers niet onder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:52

Iedereen kan nu de enting krijgen hoor, je moet het alleen zelf betalen. Bepaalde groepen krijgen het vergoed. Als ik de enting wil bel ik mijn huisarts en betaal ik 35 euro per prik. Geen probleem.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 19:54

faye schreef:
Iedereen kan nu de enting krijgen hoor, je moet het alleen zelf betalen. Bepaalde groepen krijgen het vergoed. Als ik de enting wil bel ik mijn huisarts en betaal ik 35 euro per prik. Geen probleem.

dat is dus niet zo! en dat is juist het probleem denk ik!?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:55

faye schreef:

Woon jij in NL of BE?

In NL kunnen op dit moment alleen risicogroepen een vaccinatie krijgen voorzover ik weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:55

Dat is dus wel zo! Ik heb er uiteindelijk voor gekozen het niet te doen, maar ik kan de enting gewoon tegen betaling krijgen bij mijn huisarts. Geen probleem!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:56

Dan is jouw huisarts héél fout bezig...

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 19:58

faye schreef:
Dat is dus wel zo! Ik heb er uiteindelijk voor gekozen het niet te doen, maar ik kan de enting gewoon tegen betaling krijgen bij mijn huisarts. Geen probleem!

Sorry je zit echt fout je kan geen Mexicaanse griep prik kopen, je zit hier echt fout mee mits je net zn corrupte huisarts hebt als die voetballers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:59

Ik vind van niet. Ik heb over de enting tegen mexicaanse griep gedacht ivm een ziek familielid. En ik en mijn kinderen konden de enting gewoon krijgen. Ik zou het pas fout vinden als dat niet kon. Dat de verzekering het niet vergoed oke, gelukkig heb je zelf ook nog een keuze :D

Anoniem

marialva schreef:
faye schreef:

Sorry je zit echt fout je kan geen Mexicaanse griep prik kopen, je zit hier echt fout mee mits je net zn corrupte huisarts hebt als die voetballers?

En dat kan dus wel. Dat vertel ik je nu al twee? keer!

Noeps

Herhaal nog even mijn vraag, Faye woon jij in Nederland of België?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:00

In Nederland. Je krijgt de prik alleen niet vergoed. Er zijn twee vaccinaties voor de mexicaanse griep, dus als je hem toch wil kost je dat 70 euro per persoon.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-11-09 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 20:00

faye schreef:
Ik vind van niet. Ik heb over de enting tegen mexicaanse griep gedacht ivm een ziek familielid. En ik en mijn kinderen konden de enting gewoon krijgen. Ik zou het pas fout vinden als dat niet kon. Dat de verzekering het niet vergoed oke, gelukkig heb je zelf ook nog een keuze :D

mexicaanse griep prik ZEKER NIET maar je zal waarschijnlijk de gewone griep prik bedoelen want waneer was dat aanbod van je huisarts?