Pijnlijke/dode plek op tandvlees na lokale verdoving..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dwaallicht

Pijnlijke/dode plek op tandvlees na lokale verdoving..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 11:52

Vorige week donderdag heb ik voor het eerst een wortelkanaalbehandeling gehad bij de TA. Helemaal geen pijn aan gehad, ondanks mijn enorme tandartsangst (ik was 8 jaar niet geweest, dat zegt denk ik wel wat.. := )

Tandarts is voorzichtig te werk gegaan en heeft me een verdoving in mn wang gegeven, en met een soort "klikpen" een aantal kleine prikjes aan de rand van de te behandelen kies. Dit was erg pijnlijk, maar verdoving werkte goed.

Tot ik thuis kwam en de verdoving uit begon te werken. Het voelde alsof iemand op de "klikpen" plek een paar sigaretten in mn tandvlees heeft uitgedrukt. #) Op de plaats des onheils zit een witgrijzige vlek die ontzettend zeer doet, het lijkt wel een brandwond.
De kies is prima hersteld en deze vlek ziet er ook niet uit als ontsteking, meer alsof het gewoon is afgestorven.

Heb de TA gebeld, en do moet ik sowiso terugkomen, dus dan gaat ze er naar kijken. Ik heb zelf het vermoeden dat de bloedvaatjes in die plek zijn afgestorven door een teveel aan adrenaline door de lokale verdoving, en zoiets dacht ze zelf ook wel. Het is nu een week geleden en de pijn er aan wordt niet erger, maar ook niet minder, spoelen met chloor hexidine maakt niks uit.

Iemand ervaring hiermee, of misschien tandarts (assistenten) die er een idee over hebben? :=

MiSz_SaNdY

Re: Pijnlijke/dode plek op tandvlees na lokale verdoving..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:54

pfff ik zou t niet weten ik ken dat helemaal niet(veel tandarts ervaring na ook jaren niet geweest!)
ook top dat je net als ik na zoveel jaar toch weer bent gegaan!
sterkte ermee!

zonnebloem18

Re: Pijnlijke/dode plek op tandvlees na lokale verdoving..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:16

Ze gebruiken bij mij weleens die klikpen maar nooit last van gehad.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:38

Pijn + witgrijze vlek.. Dat klinkt verdacht veel als een afte.
Ik weet er alles vanaf. Zeker op de rand van je tandvlees kan het gruwelijk veel zeer doen. Ze gaan vanzelf over, met 1 á 2 weken.
Er zijn ook verdovende dingen te koop, daar moet je even voor googlen.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 01:44

Rebel_Jits schreef:
Pijn + witgrijze vlek.. Dat klinkt verdacht veel als een afte.
Ik weet er alles vanaf. Zeker op de rand van je tandvlees kan het gruwelijk veel zeer doen. Ze gaan vanzelf over, met 1 á 2 weken.
Er zijn ook verdovende dingen te koop, daar moet je even voor googlen.

ja dit dacht ik ook meteen.
teejel helpt er goed tegen :)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 09:43

bedankt voor de reacties :)

Het was geen afte, (ze heeft er net nog naar gekeken) maar een plek waar een bloedvaatje stuk is gegaan door een teveel aan druk. vervelend maar niks ernstigs, gelukkig. Het zou vanzelf weer over moeten gaan..Wortelkanaalbehandeling is nu gelukkig helemaal afgerond, die rubberen stiftjes tot op t bot voel je wel. Heb toch wat traantjes gelaten :o

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 02:11

ah heb ik nog nooit gezien :)
rubberen stiftjes? :)