Thuis tanden bleken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirltjuh

Thuis tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 20:48

Hallo

Ik wil thuis zelf m'n tanden bleken, maar ik vroeg me af of jullie ervaringen hadden met een bepaald product..
De White Light leek mij wel interessant, en bij onze drogist verkopen ze een S-bright,
laar heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

mvg

none

Re: Thuis tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:58

Sorry, ik kan je niet echt helpen.
Ik weet alleen dat je er wel mee uit moet kijken. Ik heb ooit eens zo'n test bij Kassa gezien. En het schijnt echt dta veel van die middeltjes je tanden echt aan kunnen tasten.

Mee uitkijken dus!

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:12

Je tanden bleken is zo vreselijk slecht.... Bij de tandarts is het gewoon al slecht, dus laat staan als je er zelf mee gaat rommelen. Je krijgt iedergeval het gevoel na het bleken alsof je de hele tijd in een koud ijsje hapt...

Veel tanden kunnen er niet tegen en gaan bijvoorbeeld na 10 jaar afbrokkelen. Je tanden kunnen niet te lang zonder speeksel en met de meeste bleek varianten moet je behoorlijk lang je speeksel weghouden bij je tanden....

Mijn ouders zijn tandarts en raden het eigenlijk altijd iedereen af. Dan kan je beter even overleggen met de tandarts. Je kan bijvoorbeeld toch ook eerst stralen, dan doen ze met een wat hogere druk met zout water over je tanden. Worden ze iets lichter van, maar goed, is natuurlijk jou mond.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:15

Is inderdaad slecht voor je tanden!
Als je het echt wilt doen, zou ik het bij/via de tandarts doen!
Ik heb de tandpasta van Sensodine Whitning en ik heb zelf het idee dat m'n tanden wel wat witter zijn geworden!!

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:27

Hoi,

Ik ben preventie-assistente en bleek bij ons in de praktijk. Het beste resultaat bereiken wij met malletjes die precies gemaakt zijn op het gebit van de patient; zodat overmaat niet het tandvlees kan beschadigen. De eerste periode kunnen de tanden inderdaad gevoeliger zijn voor koude-sensaties. Maar dat gaat voorbij. De laatste studies wijzen uit dat bleken op deze manier niet slecht is voor het glazuur, en er is zelfs een professor die beweert dat de structuur van het glazuur na het bleken sterker is dan voor het bleken. Dit verklaart hij: doordat de structuur eerst geopend wordt (dit geeft de gevoeligheid) om het bleekmiddel zijn werk te laten doen en daarna weer gesloten door de extra stoot Fluoride, is het eindresultaat dat het glazuur sterker zou zijn.

De eerste sessie doen wij in de praktijk met een 35% bleekmiddel van Opalescence en de patient kan na goede uitleg nog een paar dagen na bleken met een lagere dosering; 15 of 20%. Ik raad dan ook altijd het gebruik van bv. Proglasur tegen de gevoeligheid in die periode.

De malletjes kun je bewaren om bv. na een jaar weer eens te herhalen; dan kost het je 1 navulling. (ong 10 euro)
De kosten totaal zijn bij ons rond de 280 euro voor boven en onder.
Drogistpakketjes zou ik afraden. Ook is het verstandig om eerst je tandarts te raadplegen of het wel kan; vullingen/kronen in het front bleken niet mee en het is ook niet goed als je bv. een gaatje zou hebben of "paro"patient bent.

Zelf heb ik het ook gedaan en ben er zeer tevreden over.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:37

Ik heb ook een malletje laten maken bij de tandarts, en gebleekt met Opalescence. Ik heb het maar kort gedaan, want ik had helemaal geen behoefte aan hagelwitte tanden, maar gewoon een tintje lichter. Ik ben super tevreden! Nu heb ik het malletje idd lekker in huis, en kan ik het over een tijd weer eens een keer kort herhalen (het is nu ongeveer een jaar geleden).

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 18:29

Maar ik wou het liever niet bij de tandarts doen omdat dat zo ontzettend duur is.. Heb inderdaad veel reacties gehoord over de goede werking van Opalescence, maar de prijs is ook een stuk hoger..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:07

de prijs is dan misschien wel ene stuk hoger maar met je tanden moet je wel nog tot je 80ste door kunnen. Ik zou zelf ook de keus voor de tandarts maken.