Het jojo effect

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Het jojo effect

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 12:31

Ik zie hier de nodige afvaltopics voorbij komen met van allerhande dieeten. :D
Over het algemeen lijkt het erop dat deze dieeten best effectief zijn voor snel gewichtsverlies.

Maar ik vraag me af wat er gebeurt wanneer je het dieeten niet volhoudt cq je op je streefgewicht bent aangekomen.

Ik zou in dit topic eens graag horen van mensen welk dieet ze gevolgd hebben, wanneer en waarom ze gestopt zijn en wat er daarna met hun gewicht is gebeurd?

Voor de duidelijkheid, ik ben niet op zoek naar afvaltips o.i.d., maar ben puur benieuwd naar het jojo effect en hoe jullie dat ervaren hebben. Wellicht kunnen we hieruit iets leren ;) .

__Nathalie__

Re: Het jojo effect

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:41

Ik ben al sinds mijn jeugd met mijn gewicht bezig.

Mijn ervaring is met dieten dat het er toch wel weer aan komt.

rond mijn 11/12e ben ik er al mee begonnen.

Punt is dat je pas gaat afvallen en niet meer aankomt als je verstand krijgt van eten en je lichaam.

het meeste dat ik afgevallen ben was 22 kilo in een klein half jaartje. Ik deed een klein beetje aan mijn eet patroon (niet meer snoepen etc) maar vooral heel veel sporten en had zwaar lichamelijk werk. Dat is er een jaar afgebleven tot ik erg ziek werd toen is dat er met nog wat meer weer aan gekomen.

Afgelopen jaar over het jaar verdeeld ben ik nu 13 kilo kwijt. En nu heb ik voor het eerst in mijn leven een stabiel gewicht.
Niet meer de ene week 2 kilo zwaarder of weer een kilo lichter. Maar echt stabiel en langzaam gaat er wat vanaf.

Ik heb alleen als begin een hcg kuur gedaan van 3 weken en dat is me goed bevallen. Dat heeft me 4 kilo op weg gebracht en is er ook niet meer aan gekomen toen ik weer gewoon ging eten.

Afvallen is en blijft toch een combinatie van gezond eten. Vooral weten wat je eet. En bewegen. Niks meer en niks minder.

benangelique

Re: Het jojo effect

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:20

Ik ben 2 jaar geleden begonnen bij een dieetiste. Was mijn langzaam toenemende overgewicht zat en wilde in 1x goed handelen ipv crashen oid.
In de periode van januari t/m oktober ben ik 13 kg kwijtgeraakt en die zijn er nog steeds af.

De clou zat bij mij in het gebruik van gist. Zodra ik merk dat ik aankom qua gewicht, schrap ik gistrijke producten als brood en vervang deze voor andere producten (zuurdesembrood bijvoorbeeld). Dit werkt voor mij erg goed.
Ik kan gewoon blijven eten, hoef niets te laten en kan gewoon genieten van een snackie of snoepje op z'n tijd.