Laat jij je inenten tegen de MG?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je inenten

Ja
4 (40%)
Nee
6 (60%)

Totaal aantal stemmen: 10

Niwla

Laat jij je inenten tegen de MG?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 09:50

Ik heb de oproep gehad om me te laten inenten tegen de MG. Nu hoor ik zóveel tegenstrijdige verhalen dat ik ontzettend twijfel. Is de vaccinatie wel genoeg getest? Wat kunnen de bijwerkingen zijn op lange termijn? Is het echt wel nodig?

Er loopt al een topic over het enten van zwangere vrouwen, maar aangezien ik niet zwanger ben heb ik daar geen antwoord in kunnen vinden. :D

HummerTime

Re: Laat jij je inenten tegen de MG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:51

Nee, heb wel oproep, maar wil eerst eens zien hoe het allemaal loopt. Indien nodig, kijk ik volgend jaar wel weer.

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:54

Ik heb me afgelopen donderdag laten enten..
Waarom wel.. Ik haal ook elk jaar de gewone griepprik, die helpt bij mij altijd erg goed. Mijn huisarts heeft mij wel geadviseert om het te doen, en de voorlopige bijwerkingen zijn zo miniem, ik heb nog geen enkele bijwerking ervan gehad.

Noeps

Ik haal hem wel. Normale griepprik haal ik ieder jaar, dus die voor de MG ook. Heb verder een goede weerstand, heb nog nooit de griep gehad en ook nog nooit last gehad van bijwerkingen van griepprik. Dus verwacht ook geen problemen met de MG-prik.

HorseChica

ik moet er vandaag eentje halen..zit wel heel erg te twijfelen...ben namelijk niet zo fit vandaag.
Is het dan wel verstandig om 'm te halen of word je dan juist ziek ?

Lorento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:55

Ik laat me liever niet inenten. De reguliere griepprik vind ik oke maar er is te weinig bekend over de samenstelling van het Mexicaanse griep vaccin. Bij mensen die echt chronisch ziek zijn en het een groot risico voor is als ze de Mexicaanse griep krijgen, zou een prik wel handig zijn.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:56

Dit topic wilde ik ook openen maar las toen dat er geen topics geopend mochten worden met betrekking tot de MG.
Maar ik heb besloten om het niet te doen ondanks dat ik in de zorg zit. De vaccinaties zijn nog onvoldoende getest, althans de uitslagen zijn pas in december bekend. Ik vind het risico op bijwerkingen te groot. De kans dat je dood gaat aan de MG is niet heel erg groot. En anders, ik kan vandaag ook omkomen tijdens een auto ongeval oid. Ik neem het risico dus.

De reguliere griepprik heb ik overigens wel gehaald.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:56

Ik ga hem niet halen. Heb geen oproep gehad, trouwens ook niet voor de gewone griepprik. Dus dan ga ik me ook niet vrijwillig opofferen om flauw te vallen :P

(ja ik val flauw van spuiten... watje he)

Anoniem

Re: Laat jij je inenten tegen de MG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:59

Omdat topics over Mexicaanse griep ivm de kans op het veroorzaken van paniek op slot gaan. Ben ik genoodzaakt hier ook een slotje te plaatsen.