Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nickeltje schreef:Het is niet een heel standaard middel van eerste keuze bij een blaasontsteking.
Dat kan betekenen dat je het krijgt omdat je vaker een blaasontsteking hebt of omdat je niet goed tegen het middel van eerste keuze kan.
Als je het krijgt omdat je het vaker hebt, zou ik niet het risico willen nemen de werking er van de minderen door alcohol te drinken.
Meer informatie dan dat er op je bijsluiter staat, kun je vinden op http://www.fk.cvz.nl, dat ik het farmacotherapeutisch kompas dat artsen ook raadplegen.
Hier staat voor dit medicijn niks op over alcohol.
MarChak schreef:Zie dat je eerste post al van 7 november is. Is al nagekeken welke bacterie voor de ontsteking verantwoordelijk is en of die antibiotica wel geschikt is bij die bacterie?
Kan nog wel een tip geven: dagelijks ruim voldoende vitamine C pillen nemen en geen alcohol (daardoor breekt de vit.C weer sneller af). Heb zelf een tijdje blaasgruis gehad waardoor de ontsteking telkens weer terugkwam en ben er toch uiteindelijk daarmee vanaf gekomen. Beterschap!
kimberley12 schreef:Wanneer er geen groen etiketje op de verpakking staat, kun je best met mate een glaasje alcohol drinken.
daantjuhhh schreef:Ik heb nog nooit eerder een blaasontsteking gehad.
En ook nergens allergieen voor.
Heb 2 drankjes gehad om 9 en 10 uur een wijntje en ben toen op de cola gegaan.
Om kwart over 3 was ik thuis en moest ik die tablet nemen.
Alcohol was toen wel uitgewerkt.
nurses schreef:Bij een ab-kuur nooit geen alcohol drinken, het vermindert de werking van de kuur.
Voor die paar dagen dat die kuur duurt zou ik het risico niet nemen.
Even iets heel anders, misschien weet je dat zelf ook wel. Maar als je een ab-kuur gebruikt is de pil niet veilig.
Veel mensen denken hier niet bij na, dus dacht meld het eventjes