Gevoel dat je even 'wegvalt'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marr_

Gevoel dat je even 'wegvalt'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 18:03

Hallo,
Ik heb sinds vorige week zaterdag soms het gevoel dat ik even 'weg val'. Het is heel lastig en weet niet precies hoe ik het moet omschrijven, maar ik ga een poging wagen. Het is het gevoel alsof alles gewoon doorgaat, maar dat je lichaam een paar seconden stop zegt, en dan is het ook met 2 seconden weer normaal! Of het gevoel dat je even omvalt, terwijl je gewoon nog op je benen blijft staan.. Vorige week had ik het alleen als ik even rustig zat of me ergens op concentreerde, maar vandaag had ik het ook toen ik op paard zat en als ik gewoon bezig ben. En dan heb ik het zo'n 8 keer per dag ongeveer.

De kans is er dat jullie niet begrijpen wat ik bedoel, maar weet echt niet hoe ik het beter kan omschrijven :')
Is er iemand die dit bekend voorkomt?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:05

Waarom ga je niet naar de huisarts, dit kunnen vrij ernstige dingen zijn. Als ik denk dat er iets mis is maal ik een afspraak, lijkt me verstandig dat jij dat ook doet

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 18:07

Moet ik eigenlijk ook doen hoor, maar omdat ik er pas net mee loop, dacht ik dat het wel weg zou trekken..
Maar nee dus. Daarom vroeg ik me af of andere er ervaring mee hebben.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:07

Eet je wel genoeg? Misschien is je suikerspiegel te laag?

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:09

Is dit niet bijna flauwvallen? Heb ik ook gehad toen had ik 3 dagen niet gegeten en dat is je lichaam dan niet gewend

kimenragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:09

ik heb zoiets ook wel is..
dan lijk het net of je even "zweeft" en het lijkt of je omvalt maar je blijft gewoon lopen?
heel licht in je hoofd lijkt het wel ofzo..ben er voor bij de dokter geweest
maar hij kon er niets over zeggen of aan doen..
wel zei hij als ik dat had een dextro energie kon nemen dat het sneller over kan gaan..
ik blijf dit ook even volgen!

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 18:20

Aan te weinig eten zal het niet liggen, ik eet genoeg ;).

kimenragna, zoiets inderdaad! Zal eens een dextro energie'tje proberen

Snippergroen

Re: Gevoel dat je even 'wegvalt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:27

Ik ben blij dat ik niet de enige ben dit dit heeft!
Ik heb dit best wel vaak. Soms heb ik het best wel even heftig, maar soms ook gewoon even dat het beeld 'wegdraait'. Ik weet niet wat dit is, ik ben hier in maart voor naar de dokter geweest (was ook heel moe steeds toendertijd) en die verbond het aan oververmoeidheid. Misschien dat dat zou kunnen?
Hoe vermoeider ik ben, hoe erger het bij mij is ;)

kimenragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:33

Marr_ schreef:
Aan te weinig eten zal het niet liggen, ik eet genoeg ;).

kimenragna, zoiets inderdaad! Zal eens een dextro energie'tje proberen

bij mij werkt dat wel goed!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:17

Het zou een vorm van epileptie kunnen zijn. Ik denk dat je even naar de dokter moet :)

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:15

Ik heb dit al maanden, als ik bijvoorbeeld redbull drink dan kan ik zo ineens het idee hebben dat er kortsluiting in mijn hoofd ontstaat.
Voor de rest heb ik vaker het gevoel dat ik door m'n knieen zak of dat ik flauw ga vallen.
Geen idee wat het is, alles is gecheckt en ik ben gezond.
Ben zelfs bij de eerste hulp geweest toen ik ook nog eens steken in m'n hartstreek kreeg.
Daar was alles ook goed.
Moeiheid kan een combi zijn, ik heb zelf CVS.
Daarbij kan ik niet lang een staart dragen dan krijg ik hoofdpijn en kan ik door het gevoel "ik zak door m'n knieen"geen hakken meer dragen.
Heb dan het idee dat ik m'n benen voortsleep.
Naar de huisarts is geen slecht idee.
Sterkte en succes ermee!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:21

Ik heb dit ook geregeld, komt omdat je bloedsuikerspiegel dan te laag is, dextrotjes mee, helpt altijd goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:25

Absence-epilepsie lijkt hier ook wel een beetje op, al komt dit meer voor bij jonge kinderen. Maar maak je niet druk, dat hoeft het echt niet te zijn. Inderdaad even naar je HA.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:35

ik meld me ook! heb ook wel eens een heel wazig gevoel, en het is zo weer weg! dan zie ik eventjes zwart, hoor ik een zoem door mn hoofd, maar is daarna weer over.. Onze huisarts zegt dat t komt door de slechte regelmaat die pubers hebben.. dus ja, en als zoveel mensen het hebben al.. zou ik er niet heel veel schrik van hebben..

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:38

Wordt het op dat moment even zwart voor je ogen?

Vaak heeft dit met vermoeidheid te maken.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:41

Ik heb dit ook gehad en achteraf bleek het epeleptie te zijn.
Als ik jou was zou ik voor de zekerheid naar de dokter gaan.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:49

heb het ook vaak, als ik te lang neerzit
ben er zelf niet mee naar de dokter geweest en lijkt me niet abnormaal ofzo

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:53

Kimmey schreef:
Absence-epilepsie lijkt hier ook wel een beetje op, al komt dit meer voor bij jonge kinderen. Maar maak je niet druk, dat hoeft het echt niet te zijn. Inderdaad even naar je HA.

Hier moest ik ook meteen aan denken.. Auro`s heten die, google daar maar eens op.
Heb ze ook gehad, denk een jaar of 10, totdat ik een echte epileptische aanval kreeg. Nu ik medicatie slik heb ik ook geen Auro`s meer. Kun je omschrijven hoe je je voelt op zo`n moment?

Ik ben echt geen kind meer, dus komt ook echt wel voor bij volwassenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:55

Goed lezen Mariska... "dit komt MEER voor bij jonge kinderen".

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:29

Jordy schreef:
Ik heb dit al maanden, als ik bijvoorbeeld redbull drink dan kan ik zo ineens het idee hebben dat er kortsluiting in mijn hoofd ontstaat.
Voor de rest heb ik vaker het gevoel dat ik door m'n knieen zak of dat ik flauw ga vallen.
Geen idee wat het is, alles is gecheckt en ik ben gezond.
Ben zelfs bij de eerste hulp geweest toen ik ook nog eens steken in m'n hartstreek kreeg.
Daar was alles ook goed.
Moeiheid kan een combi zijn, ik heb zelf CVS.
Daarbij kan ik niet lang een staart dragen dan krijg ik hoofdpijn en kan ik door het gevoel "ik zak door m'n knieen"geen hakken meer dragen.
Heb dan het idee dat ik m'n benen voortsleep.
Naar de huisarts is geen slecht idee.
Sterkte en succes ermee!

Dit heb ik ook af en toe. Dan voelt het net alsof je ieder moment op de grond kan zakken. Alsof je benen ieder moment het kunnen begeven. Dit gebeurt echter niet...
Ik had alleen nooit bedacht dat dat misschien in combinatie kon zijn met het wegvallen ;)

edit: ik heb het idee dat het bij mij geen absence-epilepsie kan zijn. Ze geven aan dat dat enkele seconden (kan) duren. Dat van mij duurt ongeveer 1 seconden. Ik 'val' gewoon even weg. Laatst had ik het 1x heftiger en toen draaide echt mijn complete wereld weg en deze duurde zo'n 2 seconden (voor mijn idee in ieder geval). Nu heb ik 't een paar keer per dag heel kort. Soms merk ik 't bijna niet.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 04:38

Ja, daar heb ik sinds vorige maand ook last van! Ook dat gevoel dat je ineens door je knieën gaat zakken, het zwart wordt, je je evenwicht lijkt te verliezen, maar gewoon recht staat, en idd alsof je even 1 à 2 sec afwezig bent....

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 04:45

dit is het begin van flauw vallen ! en zou even bij je dokter gaan informeren want dit soort dingen kunnen goed fout gaan en komen vaak op de verkeerde momenten !! bijv op je fiets .. of idd te paard !! kijk er mee uit .. en kunne snel ongelukken gebeuren !!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:40

Ja, ik heb dit ook! Sinds kort. Ik heb een lage bloeddruk. Ik heb dat gevoel dat je naar beneden valt, wat je ook weleens hebt vlak voordat je gaat slapen als je in bed ligt. Snap je wat ik bedoel?

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:45

ik zal eens naar de doktor gaan, het kan van alles wezen van onschuldig tot een neurologisch probleem, ik had het vroeger ook en 6 jaar later was uiteindelijk MS geconstateerd.dus ik zal gewoon naar een doktor gaan. ik dacht ook altijd mschn lage bloeddruk etc. ik wil je niet bang maken maar gewoon ermee zeggen dat je toch wat aan kan doen als de klachten zich blijven voordoen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:02

Ik ken het gevoel, alsof de tijd even stilstaat maar ik toch doorga. En "mijn tijd" en de "echte tijd" lopen na een paar seconden weer synchroon. Krijg dan ook een warme gloed door mijn lichaam.

Bij mij heeft het te maken met medicatie waar ik mee gestopt ben. Is inmiddels al een halfjaar geleden, en het komt ook steeds minder voor gelukkig.

Ik zou het idd even laten checken bij de huisarts, waarschijnlijk is het onschuldig, maar hey, je weet maar nooit.