droge,rode,branderige ogen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

droge,rode,branderige ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 21:17

Heb sinsdien ik de zware griep heb gehad,en een bacteriele luchtweginfectie,erg last van mijn ogen ze zijn erg rood,en droog en branden wat,heb toen ik de griep heb ik gehad wel oogdruppels gehad albalon,en saninex neusspray mischien dat het daar van gekomen is,door de medcijnengebruik gebruik nu op advies van mijn andere controle arts Duratears free oogdruppels maar merk nog weinig verschil...is dit normaal?wie herkent dit de droge,rode ogen?? graag reacties

ps:volgens mij zijn mijn ogen erg geirriteerd :Y)

Zonnebloem

Re: droge,rode,branderige ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:53

heb dit ook een keer gehad en had toen zalf voor mijn ogen gekregen die geweldig werkte.
*spit medicijnkastje door* Visidic Carbogel 10g ooggel.
Is tegen droge ogen, heb hier echt baat bij gehad.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 16:32

Ben inmiddels bij de huisarts geweest,en had de ogen erg geirriteerd tegen onsteking aan,heb nou antibiotica gekregen ook een ooggel he4b die van leo Fucithalmic dus hopelijk gaat het nou eens over...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:34

Klinkt ontzettend naar!!!
Sterkte ermee!

Misschien dat het jou ook iets helpt, om met een schijfje komkommer op je ogen even te gaan liggen?!!?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:20

Droge en geirriteerde ogen komt doordat er geen goede traanfilm (laagje traanvocht) over je ogen meer ligt. Dit kan weer komen doordat de kliertjes die dit moeten maken verstopt geraakt zijn tijdens ziek zijn of doordat je veel aan een computer werkt bijvoorbeeld waardoor ze lui geworden zijn.

Die kliertjes worden namelijk gestimuleerd elke keer als je met je ogen knippert en dat doe je minder als je naar een scherm kijkt.

Nu zijn ze bij jou dus verstopt en blijf je geirriteerde ogen houden.

Tijdens mijn coschap oogheelkunde liep ik mee met een wat ouderwetse oogarts die bij deze klachten de volgende tip had:

-in een kopja lauw water los je 1 druppel Zwitzal shampo op
-met een wattenstaafje dip je hierin en ga je je oogleden, daar waar je wimpers uit je huid komen, masseren
-gewoon een minuut of 5 masseren, kan een beetje branden in het begin
-dit doe je 2 keer per dag, smorgens en sávonds
-in deze dagen even geen mascare of oogschaduw dragen
- hou het een dag of 5 vol en je zal erg goed resultaat hebben

De meeste patienten kwamen na een week terug en waren echt heel erg blij, sommigen gebruikten al jaren allerlei oogdruppels en oog-gel spulletjes en waren er nu vanaf...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 19:11

Ik moet morgne weer terug naar de huisarts,had antibiotica gekregen afgelopen vrijdag,nou het werkt niet blijf de klachten houden,ze branden en zijn erg rood,kan niet fatsoenlijk meer tv kijken,en achter de computer werken,ze zijn erg geiriteerd het voelt alsof je shampoo in de ogen hebt gekregen,zo branden en prikken ,en erg rood,als ze morgen geen goed middel hebben,wil ik naar de oogarts toe,wil weer een witte oogbol..dit alles na zo ziek zijn geweest heb ik dit overgehouden...baal baall

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 19:39

Kon vandaag al bij de oogarts terecht,en alles is nagekeken en er is droog oog uitgekomen,had inderdaad geen traanvocht meer,kon inderdaad na ziek zijn gekomen zijn,door medicijnen gebruik,ogen zijn uit balans,krijg nou een andere gel hylogel..hopelijk krijg ik mijn ogen wel weer in balans zodat het oog zelf weer traanvocht aanmaakt...toch vreemd zoiets