oude breuk (sleutelbeen) nu last

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cherish

oude breuk (sleutelbeen) nu last

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 20:28

7 jaar geleden heb ik mijn sleutelbeen gebroken.
sinds een tijdje heb ik met werken (werk in monden :D ) en met rijden vooral dressuur heel erg last van mijn schouder.
ook zit er een knobbel(bot) op me sleutelbeen.
moet zeggen dat ik niet echt geduldig toen was met het wachten op het genezen :o

hebben meer mensen hier last van na een breuk van het sleutelbeen?
zoja wat heb je eraan gedaan?

ik ga vrijdag naar acupunctuur voor het eerst.
heb ook cesartherapie maar dat werkt niet zo.

WillemYntJee

Re: oude breuk (sleutelbeen) nu last

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:43

Ik heb een jaar of 8 geleden mn pols gebroken gehad en nu vooral met koud weer heb k wel last op de plek waar t gebroken is geweest. Mn moeder heeft ditzelfde met haar enkel.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:44

Ja ik hebe r echt heeeeel erg veel last van.
Soms kan ik gewoon echt níks doen vanwege de pijn :\

Maar mijn arm is ook scheef gegroeid -.-

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:48

Mijn vriend heeft een paar jaar geleden zijn bovenarm gebroken, maar hij ging al veel eerder weer werken enzo dan eigenlijk mocht. Nou kreeg hij een paar maanden geleden ook weer erg veel last van die bovenarm, vooral met werken. Toen is hij naar de dokter gegaan om foto´s te maken omdat de pennen er misschien uit moesten, maar hij moest gewoon rustig aan doen (dat werkte ook aangezien hij op dat moment zijn pols had gebroken)

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 20:53

ja inderdaad met de kou wordt het wel erger ja.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:44

Oh en mn gescheurde enkelbanden van bijna 3 jaar geleden heb ik nog veel meer last van dan van mn pols. Die doen namelijk dagelijks pijn doordat k niet naar de fysio mocht van de HA :S

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:46

3 jaar terug ook sleutelbeen gebroken.
Met zwemmen (baantjes trekken bedoel ik dan vooral) doet het nog wel pijn en voelt het alsof het knakt.
Is ook niet mooi recht op elkaar gegroeid en inderdaad in de kou word het erger.
Mocht heel apart na 4 dagen alweer beginnen met voorzichtig te bewegen maar wss iets te snel gedaan ofzo?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 05:57

de bobbel klopt; dit is het punt waarop de botdelen weer aan elkaar zijn gegroeid. cosmetisch kan je hier wel aan geholpen worden, maar of je dat wilt? je kan wel laten controleren of de breuk toendertijd goed genezen is en of er eventueel wat aan te doen is. dit kan door het maken van een simpele rontgenfoto.
daar zou ik mee beginnen voordat je een of andere therapeut laat onderzoeken en behandelen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 07:58

Same here, door een zwaar accident enkele jaren geleden heb ik toen ook beide sleutelbenen gebroken gehad en eentje geopereerd en ander was te dicht bij schouder. Beide hangen ze licht uit de 'haak' zal ik zeggen en idd de bobbel is te voelen (minder zichtbaar)
Maar zeker nu met weersveranderingen voel je dat soms opspelen.
Ik heb overigens met al mijn breuken op zijn tijd wel eens last van pijnscheuten.(twee armen, voet, schedel etc)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 10:29

Mijn rechtersleutelbeen is ook gebroken geweest, heb toen geen Fysio opgezocht, en daar pluk ik nu de vruchten van NOT :Y) Als ik moe ben zeurt het was, maar dat is eigenlijk alweer een tijd geleden (momenteel is mijn rug het bokje :D ) Hij hangt ook meer naar voren, als ik wat gespannen ben trek ik mijn schouder onbewust ook aan. Ik ben gewoon scheef }:0

Misschien kun je inderdaad een foto laten maken, en d.m.v. goeie therapie de boel weer wat in het gareel trekken. Als Cesar niet helpt, misschien een Fysio/Osteo/Mensendieck wel? Succes in ieder geval!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 10:35

Ik heb mijn linkersleutelbeen 12 jaar geleden gebroken. En heb er nog altijd last van, de ene keer meer dan de andere keer. Ook bij mij zit er zo'n knobbeltje op. Ik kan mijn arm niet meer helemaal om hoog doen. Ik weet wel dat de arts tegen mij gezeged heeft dat het niet zo slim was om na 4 weken weer op het paard te klimmen ook heeft hij gezegd dat wanneer ik er weer last van kreeg, ik terug moest komen. Heb dat natuurlijk nooit gedaan. Ben best eigenwijs...

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:17

WillemYntJee schreef:
Oh en mn gescheurde enkelbanden van bijna 3 jaar geleden heb ik nog veel meer last van dan van mn pols. Die doen namelijk dagelijks pijn doordat k niet naar de fysio mocht van de HA :S

je heb tegenwoordig geen verwijzing meer nodig van je huisarts
dus je kan gewoon langs gaan

ik heb 3 jaar geleden door een ongeluk op het werk mijn voet gebroken
(hielbeen)
nu 3 jaar verder en 2 operaties waarvan de laatste mei dit jaar en een kram erin
heb ik nog klachten.
16 december weer naar de beste dokter namelijk prof.van dijk in het AMC amsterdam
hij heeft die kram erin gestopt en hopelijk dat we de 16de december wat wijzer worden
waarom ik nog steeds pijn heb bij alles wat ik doe.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:15

K denk niet dat k daar nu nog wat aan heb Caspar, helaas zijn ze nu al verrot..
K had toen oefeningen moeten krijgen om mn enkelbanden sterker te maken, k heb zelf moeten voorstellen aan die HA om naar de fysio te mogen gaan en dat was volgens hem niet nodig, dus kreeg k ook geen verwijzing die je toen nog wel nodig had.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:25

ah ja dan word het lastig inderdaad.
lekker huisarts trouwens.
je zit er mooi mee.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:41

Ik zou inderdaad eerst naar de ha gaan.
Als hij het handig vind kan hij ook fysio aanraden...

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 10:33

ben dus ook eigenwijs geweest en al snel te veel mee gedaan en niet goed naar fisio geweest.
hij zei toen dat niks was, maar het is ook wel een banketstaaf van een huisarts.

net voor het eerst bij acupunctuur geweest dus ben benieuwd of dat het beter wordt.
ze vond het er niet echt mooi uitzien (met bobbel) en dacht dat er een ontsteking in zat.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:20

cherish schreef:
ben dus ook eigenwijs geweest en al snel te veel mee gedaan en niet goed naar fisio geweest.
hij zei toen dat niks was, maar het is ook wel een banketstaaf van een huisarts.

net voor het eerst bij acupunctuur geweest dus ben benieuwd of dat het beter wordt.
ze vond het er niet echt mooi uitzien (met bobbel) en dacht dat er een ontsteking in zat.

Heb jij ook dat je schouderbladen helemaal vast zitten na dat je sleutelbeen gebroken is geweest? Als ik mijn schouders los probeer te maken, voel ik van alles over elkaar heen gaan.

Ben benieuwd wat de acupunctuur bij jou gaat goed. Ik blijf voor nu lekker eigenwijs ;)

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:37

Heb dikmaals wat gebroken gehad, (lees : 4 x xD) en tijdens een breuk 2 jaaar terug, ook enkelbanden verzwikt. Maar deze enkel blijft gevoelig, toen ik nog paardreed, had ik hier ook echt pijn aan, fietsen is gevoelig, dat blijft :P

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 10:11

Rienn schreef:
cherish schreef:

Heb jij ook dat je schouderbladen helemaal vast zitten na dat je sleutelbeen gebroken is geweest? Als ik mijn schouders los probeer te maken, voel ik van alles over elkaar heen gaan.

Ben benieuwd wat de acupunctuur bij jou gaat goed. Ik blijf voor nu lekker eigenwijs ;)

hoe bedoel je met de schouderbladen? het zit allemaal wel erg vast, vooral spieren bij me nek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:02

Mijn sleutelbeen is niet gebroken, maar verzakt doordat de manueel therapeut te ruig is geweest. Wanneer mijn arm te veel omhoog is, bijvoorbeeld met ramen wassen, wordt hij blauw en koud en gaat het gevoel weg. Dat komt doordat de zenuwen en bloedvaten dan bekneld raken. Ook te veel met die arm aan het werk heeft dit effect. Volgens mij is er niet zo veel aan dat gebied te doen. Ik heb ook ceasartherapie gehad, maar ja, als het fysiek niet goed zit, kun je er met houdingstherapie niet altijd bijster veel aan veranderen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:41

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:23

Gaat hetnu beter?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:38

ik ben ook aan men ene sleutelbeen geopereerd, ander hebben ze gewoon laten doen, want was moeilijke plek, nl vlakbij schouder. Maar eerlijk heb ik van dat geopereerde sleutelbeen het meest last. En laat je dat plaatje zitten of haal je het over een jaar weg?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:52

Ik heb 4 jaar geleden ook mijn sleutelbeen gebroken met een auto ongeluk. Na een half jaar nog erg veel last en na een jaar hebben ze toch maar weer foto's gemaakt. Het was inderdaad niet netjes vast gegroeid, maar scheef. Vandaar de last. Kon verder geen kwaad en als ze het wilde opereren werd het dus opnieuw gebroken.. Iets opnieuw laten breken heb ik 1 keer gedaan en dat nooit meer. Dus ik loop nu nog steeds met een gevoelige schouder en dat zal altijd zo blijven, het steekt ook heel erg uit, erger dan bij een normale breuk aan het sleutelbeen. Maar ja, helaas het is niet anders.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 21:00

oei vervelende verhalen, ben dus niet de enige!
maar het zou dus opnieuw gebroken kunnen worden en dan alsnog geopereerd, iewl klinkt wel eng.
ik hou het nog maar even bij me acupunctuur, heb nu een knopje in me oor en op me arm die ik zelf moet indrukken.

wow sterkte merel_gomez